"Hjemmelavet" puds til invendig væg
Fra : Stefan Lund

Dato : 05-08-02 08:20

Jeg er ved at renovere mit badeværelse. Dette indebærer bla. at de gamle
fliser er pillet ned - men med fliserne fulgte også stort set hele
pudslaget.
Nu kan man naturligvis gå ned og købe 15-20 sække á 25 kg med grovpuds -
lige til at blande vand i og klaske op. Men er der ikke en nemmere (og
billigere måde at lave grovpuds på?

Jeg har tilfældigvis 1 m3 grus liggende. Kan man blande et par poser cement
i dette? Giver det ikke det samme, eller er der noget andet i den
færdig-købte udgave?
Hvordan er blandingsforholdet i givet fald?

Håber nogen kan hjælpe.
Stefan

Fra : T B Nielsen

Dato : 05-08-02 18:51

Her er der lidt hjælp.
http://www.aalborg-portland.dk/ap01.html

Mvh Tommy

> Jeg har tilfældigvis 1 m3 grus liggende. Kan man blande et par poser
cement
> i dette? Giver det ikke det samme, eller er der noget andet i den
> færdig-købte udgave?

Det tror jeg ikke.

> Hvordan er blandingsforholdet i givet fald?

Se ovenstående..

Fra : Calle.

Dato : 05-08-02 23:45

Stefan Lund wrote:
> [...]
> den færdig-købte udgave?
> Hvordan er blandingsforholdet i givet fald?

Der skal ikke grus i puds, så det kan du ikke

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Aksel

Dato : 06-08-02 21:44

"Stefan Lund" <sl@danskeinvest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu kan man naturligvis gå ned og købe 15-20 sække á 25 kg med grovpuds -
> lige til at blande vand i og klaske op. Men er der ikke en nemmere (og

Til pudsning skal du normalt bruge kalkmørtel med en lille smule cement, ca
5 %, cementmørtel bliver for hård og falder af, kalkmørtel er mere elastisk
Pudsemørtelen må ikke være stærkere end det underlag der pudses på, så hvis
det oprindelige pudslag er laver dengang sand var billigere end cement skal
du overveje at banke det hele af ind til murstenene
Hvis du skal bruge meget mørtel er det billigere at købe i løs vægt på palle

Hilsen Aksel.