Fri telefon og enkeltmandsvirksomhed
Fra : Michael Barrett

Dato : 05-08-02 08:02

Hejsa

Håber nogen kan hjælpe mig med nedenstående.

Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed, som jeg kører som min
bibeskæftigelse fra min privatadresse. På min privatadresse har jeg såvel
fastnettelefon som internetopkobling. Desuden har jeg en mobiltelefon. Alle
tre dele anvendes både erhvervsmæssigt (i min enkeltmandsvirksomhed) og
privat. Alle tre dele står desuden i mit private navn (altså ikke i
virksomhedens). Mit spørgsmål er, om jeg kan "give mig selv" fri telefon
(inkl. internetopkobling) og kun bliver personligt beskattet af 3.000 kr på
grund af dette og så fratrække den samlede omkostning i min virksomheds
regnskab incl. moms og det hele?

Er der eventuelt en anden måde man kan få fradrag for den del af udgiften,
der (skønsmæssigt) er erhvervsmæssig?

På forhånd mange tak for hjælpen!

Michael

Fra : BMA-Data

Dato : 05-08-02 09:55

On Mon, 5 Aug 2002 09:02:07 +0200, "Michael Barrett"
<mbiwj001@sneakemail.com> wrote:

>Håber nogen kan hjælpe mig med nedenstående.

Kan prøve.

> [...]
>grund af dette og så fratrække den samlede omkostning i min virksomheds

Det kan du ikke.

>Er der eventuelt en anden måde man kan få fradrag for den del af udgiften,
>der (skønsmæssigt) er erhvervsmæssig?

Ja.

Du skal selv (privat) dække alle udgifter til abbonnementerne.
Derefter skal du selv dække et beløb til samtaler (mener det er
2250+moms) privat.
Resten af _samtalerne_ kan trækkes fra i firmaet - med fradrag for
moms og hele svineriet.

>På forhånd mange tak for hjælpen!

Velbekomme.

--

Mvh.

BMA-Data
http://www.bma-data.dk

Fra : ML

Dato : 07-08-02 16:06

Ganske rigtigt, det kan dog siges på en anden måde, når telefonen bruges
i dit eget firma's regi, og det jo i princippet er dette ( eller med andre
ord dig )
der betaler kan du trække dette fra, dog bliver du ganske rigtigt beskattet
for
en bestemt beløb da du jo også bruger telefonen privat.

Du kan trække hele beløbet fra i moms, bare ikke i skat, da er der ganske
rigtigt en knap 3000 man bliver sat til i privat forbrug pr. år det er dog
både mobil og fastnet samlet der regnes med.

m.v.h.
Marc Lykke
www.intelitech.dk

Untitled Document