Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ang: Minolta Dimage S404
Fra : Bammer

Dato : 05-08-02 07:52

Godag til alle.

Jeg skal i nær fremtid tømme forret på et nyt kamera, har i 4 år brugt et
Sony Mavica FD5 i 640*480, så nu syntes jeg det må være tid til fornyelse
med bedre opløsning og slige ting. Derfor vil jeg forespørge i dette forum,
om
der er nogle rare knipser der kan anbefale dette kamera. Det skal siges at
jeg har
været på næsten alle links til og om Minolta, så det er ikke det det
skorter på.
Men det er mere betrykkende at høre om lidt erfaring fra bruger af dette
" mener jeg , gud bedre det ,ret gode kamera"

Hermed forbliver jeg jeres.

--
Med Venlig hilsen

B@mmer.

Fra : Tore Bredal Nygaard

Dato : 05-08-02 11:33

Jeg kan vældig godt lide mit S404.

mvh Tore

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 05-08-02 12:36

Hej Tore
Jeg har haft lejlighed til at bruge et S404 og har godt at sige om kameraet.
Prisen i Dk er meget gunstig i øjeblikket ca. 5200.-kr i net butik og på
tilbud hos flere fotohandlere.
Jeg endte dog med at købe et fuji, men det en helt anden sag.
hilsen Flemming Aagaard

Fra : JPo

Dato : 05-08-02 15:30

Jeg har et Minolta Dimage S304 - som af udseende og funktion skulle være det
samme som 404.
Jeg er glad for kameraet - det tager nogle gode billeder.
Det er svært at udtale sig om det er bedre end andre - når man ikke har haft
mulighed for at sammenligne.

Der er dog et par ting som har overrasket mig.

1. Mit bruger en del strøm, så jeg vil anbefale dig mindst at have 2 sæt
opladelige batterier af størrelse 1700 mAh. Der følger ingen med ved køb.
2. Campact Flash - kortet var kun på 16 Mb - og det er for lidt. Forsøgte
med et 64 Mb. fra Ridata - men dette kunne ikke bruges i 304.
3. On/off knappen sidder meget udsat, og man kommer let til at få tændt
kameraet, hvis man f.eks. lægger det i en taske eller lomme, og linsen
bliver måske blokeret, da den kører 2 cm ud ved start.
4. Det virker lidt billigt med at sætte et plastiklåg på linsen som
beskyttelse.

mvh.
JPo

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 05-08-02 21:18

Bammer wrote:
> Men det er mere betrykkende at høre om lidt erfaring fra bruger af dette
> " mener jeg , gud bedre det ,ret gode kamera"

Jeg har et s404, med et Ridata 128meg-kort til...
Jeg er meget glad for det, og har efterhånden taget
temmelig mange billeder..

Jeg har den mening at det er et godt solidt kamera... jeg
har ofte brugt det i regnvejr, og det har aldrig brokket sig
over at blive lidt fugtigt, og så er kabinettet bygget af
aluminium, hvilket er noget bedre end det plastik der ofte
bliver brugt en del af selv på noget dyrere modeller fra
andre mærker.

De eneste ting jeg har bemærket som kan være lidt dumt er at
kameraet er lidt besværligt at tage gode billeder med når
det er lidt overskyet.. man får ofte fjollede billeder hvis
man kun bruger auto i sådant vejr, dette er muligvis også
noget man overlever ved andre mærker, mit Minolta er mit
første kamera :)

Den anden ting der er lidt fjollet er tripod-monteringen,
den sidder helt ude i det ene hjørne.. man kan dog fint
bruge den.. den virker bare bedst sammen med
timer-funktionen hvis man skal knipse med høj åbningstid.

Der er en masse billeder taget med mit 404 på mit
fotogallery, som du skal være velkommen til at kigge på.

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Jesper Amstrup

Dato : 08-08-02 21:52

Jeg kunne rigtig godt lide mit. On/off knappen skal man vænne sig til, som
skrævet andet steds. Grunden til at jeg leverede det tilbage var af
autofocusen for tit fejlede. Kameraet medte alt ok men billederne var vildt
ude af focus. Jeg er nu den lykkelige ejer af et Canon S30.

Jesper