Råd ang. rejse til Schweiz
Fra : Jens S

Dato : 04-08-02 23:34

Hej

Jeg skal ned og besøge en ven der bor nær Basel i Schweiz i begyndelsen af
september. Er der nogen der har en idé til hvordan man kommer derned
billigst muligt?

Jens

Fra : Søren Blom

Dato : 05-08-02 11:24

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev
> Jeg skal ned og besøge en ven der bor nær Basel i Schweiz
> Er der nogen der har en idé til hvordan man kommer derned
> billigst muligt?

Blaf, hvis du tør.

Der er mange lastbiler der skal til Italien der køre over Basel, så
mulighederne er gode for at komme den vej.
Tag evt. ind på tansport centret ved Padborg og snak med de forskellige
carfføre, måske kan du ikke komme hele vejen med samme lastbil, men et godt
stykke af vejen kan du helt sikkert.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-08-02 14:06

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg skal ned og besøge en ven der bor nær Basel i Schweiz i begyndelsen af
> september. Er der nogen der har en idé til hvordan man kommer derned
> billigst muligt?

Fra den tyske grænse, Puttgarden, Rostock eller Flensborg, kan du køre
tur-retur med toget til Basel Bad Bahnhof for EUR 99,- hvis du blot ikke kører
fredag eller søndag. Minimumsophold er en weekend, og maksimum én måned.

Medrejsende personer op til 5 styk får 50 % rabat, således at for to personer
koster det EUR 148,50 og for tre personer koster det i alt EUR 199,-.

1,00 EUR = 7,50 DKK

Claus

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-08-02 16:11

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> writes:

> Jeg skal ned og besøge en ven der bor nær Basel i Schweiz i begyndelsen af
> september.

Dumme svin! Ment på en god måde naturligvis. :) Jeg skulle selv have
været afsted til Schweiz i sommerferien, men blev syg, så nu må jeg vente til
næste år.

> Er der nogen der har en idé til hvordan man kommer derned
> billigst muligt?

Det kommer an på hvad du har af muligheder. En rutebus er nok det
billigste, men absolut ikke det mest behagelige. Personligt ville jeg
foretrække tog, men det er altså også lidt dyrere. Hvis du har en bil
kan du vælge mellem at køre selv eller at tage autotoget fra Hamburg
til Lörrach. Det er billigst at køre selv, men det er mest afslappende
at tage toget. En returbillet med fly fra København over Frankfurt til
Basel koster 3000 kroner. Det kan sikkert gøres billigere hvis du er
under 26 eller bestiller i rigtig god tid.

Jeg håber du får en rigtig god tur.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Inger Buchard

Dato : 05-08-02 18:57

> [...]
>
> Jeg skal ned og besøge en ven der bor nær Basel i Schweiz i begyndelsen af
> september. Er der nogen der har en idé til hvordan man kommer derned

har du prøvet en 'Mitfahrzentrale'?
f.eks. http://www.mitfahrzentrale.de/title.php
det giver ordnede forhold, fast pris, forsikring og billig transport

Inger