Garmin GPS V - Montering og brug af.......
Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 04-08-02 23:13

GPS på MC har været vendt en del gange her i gruppen. Jeg har kastet mig
over en og for at dele mine oplevelser, har jeg skrevet lidt om den på min
hjemmeside. Tag et kig; der er en god/billig ide til montering (syn's jeg
selv og så er der lidt praktiske tips om stik til en Garmin GPS, samt
lidt 'on-the-road' erfaringer.

http://www.hasselbalchs.dk/default.asp?x=40&y=70

Peter HH
www.hasselbalchs.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 04-08-02 23:40

fed beskrivelse )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Bjørn S

Dato : 05-08-02 00:02

"Peter H. Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmeside. Tag et kig; der er en god/billig ide til montering (syn's jeg
> selv og så er der lidt praktiske tips om stik til en Garmin GPS, samt

Flot beskrivelse !! Jeg kører selv rundt med en, men stadig kun i kortlommen
på tanktasken
/Bjørn

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 05-08-02 13:24

....men stadig kun i kortlommen på tanktasken

Ja - det er et spring at tage, at montere den i et beslag! Jeg prøvede jo
også det med at lægge den i kortlommen på tanktasken, men kunne ikke forlige
mig med at den er stort set umulig at betjene, når den ligger dér.
Deværre må man tage skridtet fuldt ud (ihvertilfælde med Garmin GPS V) når
man 'fastmonterer', da der ofte opstår problemer med 'black-outs' p.g.a.
vibrationerne. Det vil sige, at man er tvunget til også at sætte strømkabel
på.

Omvendt giver det én friheden til at køre med display-baggrundslyset tændt
hele tiden, når man kører om aftenen.

Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk

Fra : Bjørn S

Dato : 05-08-02 13:38

"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på.
>
> Omvendt giver det én friheden til at køre med display-baggrundslyset tændt

Jups, helt enig med fastmonteringen, skal bare finde et egnet sted til den,
det er straks lidt sværere. P.T. bliver den hyppigt brugt i øsen, da dens
speedometer viser 200 km/t ved 35 km/t aktuel hastighet
Har dog tænkt at montere et cigaret-tænder-stik af hunslag på mc'en, og
bruge det medfølgende kabel, så kan man jo også lade mobilen på længre ture.
Der hjemme vil det helt klart være en fordel at gi den noget permanent strøm
fra det løse stik du nævnte.

/Bjørn

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 05-08-02 12:39

> [...]
> hjemmeside. Tag et kig; der er en god/billig ide til montering (syn's jeg
> selv og så er der lidt praktiske tips om stik til en Garmin GPS, samt

Tusind tak for en god beskrivelse ! Altid spændende når du kommer med nyt på
din hjemmeside. Går selv med tanker om en GPS man er vel et legebarn. Nogle
som har erfaringer med Garmin III Plus ? Den er jo nr. billigere.

Farve GPS Streetpilot deluxe tvivler jeg kan få bevilliget af
finansministeren..

--
MVH Rune DMCN# 581
Yamaha TDM850

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 05-08-02 15:12

> din hjemmeside. Går selv med tanker om en GPS man er vel et legebarn.
Nogle
> som har erfaringer med Garmin III Plus ? Den er jo nr. billigere.

Jamen den har jo så ikke autoroute/turn-by-turn navigation. Og så ser det ud
som om det er ca 1500 kr dyrere at åbne de resterende regioner for GPS
III/City navigator (2995,-) end for GPS V (City Select) (1495,-)

Nu er det jo ikke sikkert man nogensinde vil have låst de sidste 5 regioner
op, men det er vel værd at tage med.

Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 05-08-02 13:02

> [...]
> hjemmeside. Tag et kig; der er en god/billig ide til montering (syn's jeg
> selv og så er der lidt praktiske tips om stik til en Garmin GPS, samt

Forresten så eksisterer der noget GPS rævejagt på http://www.geocaching.com/
Det ser da spændende ud.
Ud over det er http://www.geocaching.dk/ købt af en som jeg kender der sker
sikkert snart noget

--
MVH Rune DMCN# 581
Yamaha TDM850

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-08-02 12:11

"Peter H. Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> wrote in message
> [...]
> hjemmeside. Tag et kig; der er en god/billig ide til montering (syn's jeg
> selv og så er der lidt praktiske tips om stik til en Garmin GPS, samt

Super god beskrivelse! Man får helt lyst til at brænde en masse sparepenge
af... Nå, måske næste sæson der kan blive råd til sådan en fætter.

I øvrigt - jeg har skrevet en mail til dig vedr. DMCN for snart en uge
siden. Er du ikke sød lige at svare?

Hilsner,

Tony

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 05-08-02 13:45

> I øvrigt - jeg har skrevet en mail til dig vedr. DMCN for snart en uge
> siden. Er du ikke sød lige at svare?

Nææææ - for jeg vil helst leve op til vores rygte om at være sløve og
ligeglade, som redaktører af DMCN ))))

For de u-indviede kan jeg oplyse at Tony har været så rar, at tilbyde
assistance med design, vedligehold og udvikling af DMCN.
Det er jo dejligt!
"Problemet" er, at der også er en anden, der har tilbudt sin assistance, så
nu skal der koordineres og udveksles ideer.
Derfor har jeg til sinds at sætte alle de eksisterende redaktører + de 2
flinke "nytilkomne" i stævne, så vi kan hitte ud af fremtiden for DMCN.

Jeg skal jo så - i samme mundfuld - sige, at Lars Hyldal stadig er
Webmasteren på DMCN, og uden ham kan/vil jeg ikke indgå aftaler om DMCN -
uanset _hvor_ fristende tilbuddene end er.

Det korte af det lange er: 2 friske personer har tilbudt vitaminer til
DMCN - så lad se, om vi ikke kan forene de mange gode intentioner og
fastholde DMCN som DFM'enes foretrukne websted

Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN MC- og Forh.Anm.-sider
www.hasselbalchs.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-08-02 13:54

"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> wrote in message

> Nææææ - for jeg vil helst leve op til vores rygte om at være sløve og
> ligeglade, som redaktører af DMCN ))))

LOL Så forstår jeg bedre... haha...

> [...]

> Derfor har jeg til sinds at sætte alle de eksisterende redaktører + de 2
> flinke "nytilkomne" i stævne, så vi kan hitte ud af fremtiden for DMCN.

God idé. Så længe det bliver her på "djævleøen"?

> Jeg skal jo så - i samme mundfuld - sige, at Lars Hyldal stadig er
> Webmasteren på DMCN, og uden ham kan/vil jeg ikke indgå aftaler om DMCN -
> uanset _hvor_ fristende tilbuddene end er.

Det er fuldt forståeligt. Jeg har også skrevet til ham.

> Det korte af det lange er: 2 friske personer har tilbudt vitaminer til
> DMCN - så lad se, om vi ikke kan forene de mange gode intentioner og
> fastholde DMCN som DFM'enes foretrukne websted

Det burde være muligt. Og så er det jo bare om at få folk til at komme med
gode forslag til ændringer og udvidelser!

Tony
Divvy '01