Er det her en trussel?
Fra : Janko (8382)

Dato : 04-08-02 22:22

>med de problemr du åbenbart har kunne det være en god ude at mødes så vi kan få dette problem ud af verden...
>
>men mail når du er klsr til at stå til regnskab for det pis som du åbenbart gerne vil lukke ud

Er dette en trussel om vold der vil kunne politianmeldes og få
straffet afsenderen? Det er afsendt pr. mail og afsenderen er ikke
svær at finde navn+adr. på. Det er ikke fordi jeg er bange, da jeg
har en uddannelse som tjenestehundefører og er ejer af både en
rottweiler og en schæfer. Men jeg kunne godt tænke mig at straffe en
person der tror at man bare kan true løs til højre og venstre uden at
det har en eller anden form for konsekvens. Nu vil jeg ikke spilde
politiets tid, hvis der ikke er noget strafbart i at sende sådanne
mails ud til folk. Selvfølgelig har der været et par mails før denne,
men jeg syntes at der er langt op til at true(hvis det er en trussel,
om jeg læser det)
Mvh Heinrich Borchmann

Fra : Leif

Dato : 04-08-02 23:24

"Janko (8382)" <jankoman@hotmail.com> wrote in message
kan få dette problem ud af verden...

> Er dette en trussel om vold der vil kunne politianmeldes og få
> straffet afsenderen?

Hejsa.

Jeg vil (med de to linjer jeg kun har set) sige nej.
Måske I en større sammenhæng, ja.

På de to 2 linjer truer han jo ikke.
Hvem siger at han vil udøve vold på dig ang med: "at mødes så vi kan få
dette problem ud af verden..."
Måske vil han mødes med dig og I kan stille og roligt snakke om det.

Husk på at jeg skrev _de 2 linjer_. Hvis du viser det i et større sammenhæng
og man *tydelig* kan se at han vil udøve vold når han skriver: "at mødes så
vi kan få dette problem ud af verden..." - Så ja.

Mvh
Leif

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-08-02 01:05

"Leif" <1@1.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og man *tydelig* kan se at han vil udøve vold når han skriver: "at mødes

> vi kan få dette problem ud af verden..." - Så ja.

Delvis enig. Der er ingen trusler overhovedet. Som jeg læser det, inviterer
han måske til et raskt slagsmål, men det i sig selv er ikke nogen trussel,
når man som her jo nærmest beder pænt om det. Man kan jo bare ignorere eller
sige nej tak.

Kurt