Sælge windows cd´er
Fra : Spinner

Dato : 04-08-02 22:02

Må jeg sælge mine windows cd´er. Jeg har nogle over fra mine gamle
computere, og min makker der bygger sine egne pc´er.

Han spørger om han må købe mine gamle....selvfølgelig originale!

Spinner

Fra : Moller

Dato : 04-08-02 22:32

"Spinner" <Spinner@begood.dk> wrote in message
> Må jeg sælge mine windows cd´er. Jeg har nogle over fra mine gamle
> computere, og min makker der bygger sine egne pc´er.
>
> Han spørger om han må købe mine gamle....selvfølgelig originale!

Efter MS'es Licens betingelser må du ikke sælger CD'erne videre til
anden mand, selv om de er lovlig... men igen, hvordan skal jeg som
forhandler så kunne sælge dem til dig uden at bryde den regel... så, jo den
kan du godt..

VH
Lars Molnit

Fra : Leif

Dato : 04-08-02 23:26

"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> wrote in message
> [...]
> anden mand, selv om de er lovlig... men igen, hvordan skal jeg som
> forhandler så kunne sælge dem til dig uden at bryde den regel... så, jo

Ja. Men hvis han sælger dem kan han hverken få en bøde eller noget

Fra : P.N.

Dato : 05-08-02 08:19

Jeg vil bestemt mene, at du må sælge din licens (med mindre det er en
studielicens, eller du har brugt den til opgradere til en nyere version).
Her er et citat fra Windows 98 EULA ("End User License Agreement") som - mig
bekendt - har samme indhold som nyere Windows versioner:

Software Transfer.
The initial user of the SOFTWARE PRODUCT may make a one-time permanent
transfer of this EULA and SOFTWARE PRODUCT only directly to an end user.
This transfer must include all of the SOFTWARE PRODUCT (including all
component parts, the media and printed materials, any upgrades, this EULA,
and, if applicable, the Certificate of Authenticity). Such transfer may not
be by way of consignment or any other indirect transfer. The transferee of
such one-time transfer must agree to comply with the terms of this EULA,
including the obligation not to further transfer this EULA and SOFTWARE
PRODUCT.

Forhandlere, presse, etc., får i visse tilfælde udleveret NFR versioner
("Not For Resale") til f.eks. promotion, og hvis din har en stor fed label
med denne tekst, er situationen en anden...

Not For Resale Software.
If the SOFTWARE PRODUCT is labeled "Not For Resale" or "NFR," then,
notwithstanding other sections of this EULA, your use of the SOFTWARE
PRODUCT is limited to use for demonstration, test, or evaluation purposes
and you may not resell, or otherwise transfer for value, the SOFTWARE
PRODUCT.