Dynamo og strøm - veteran
Fra : Bjørn S

Dato : 04-08-02 22:16

Torben" <stenbakFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d4d68f8$0$693$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Det er en Dnepr fra 1958, og der er jævnstrøm på den. Lige nu hænger
cyklen
> mig langt ud af halsen !!! Jeg havde brugt nogle laaaange aftyener i
sidste
> uge for at blive færdig så jeg kunne køre lidt i weekenden, men så lader
den
> ikke !! Det kan jeg så nogenlunde forholde mig til, en midlertidig løsning
> er at lade batteriet. Men nu vil den ikke starte eller køre. Den starter
> meget besværligt, men går ud efter at have kørt i 1-20 sekunder !!
> Har du et bud ?
> [...]
Huha, nu står jeg af. Jeg er god til el, men ikke til historik
Stadigvæk kan jo strømmangel være årsagen, er der magnettænding, svinghjul
med magneter og den slags ?
Hvis du kan forklare hvordan systemet ser ud kan måske en af veteran-gutta
fortelle noget mere.
Jeg har tilladt mig at ændre subjekt en lille smule, så måske en af de med
erfaring med de "gamle" vågner.

/Bjørn