Nyt MC/scootermærke i DK
Fra : Geely Motor

Dato : 04-08-02 21:01

Kære allesammen

Vi har i disse dage fået de første eksemplarer hjem af GEELY scootere. Om
kort tid får vi også de første motorcykler hjem.

Du kan fx. købe en ny 150cc scooter for kun kr. 15.499.- + leveringsomk.

Senere på året får du mulighed for at købe en 110cc 4-takts motorcykel for
ca. kr. 7200.- + leveringsomk.

Med venlig hilsen

Anton Ovesen A/S

Besøg vores hjemmeside for yderligere information. http://www.geely.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-08-02 21:46

"Geely Motor" <sale@geely.dk> wrote in message

> Vi har i disse dage fået de første eksemplarer hjem af GEELY scootere. Om
> kort tid får vi også de første motorcykler hjem.
>
> Du kan fx. købe en ny 150cc scooter for kun kr. 15.499.- + leveringsomk.

Ja det ser fint ud - men kan du forklare hvorfor den 150 kubik maskine kun
kan gå 85 km/t?

Har du skrevet forkert, er det fordi det er kinesisk "hjemmesløjd" eller er
der en anden grund?

Hilsner,

Tony

Fra : Morten Juel

Dato : 04-08-02 22:16

> Ja det ser fint ud - men kan du forklare hvorfor den 150 kubik maskine kun
> kan gå 85 km/t?
Sjovt nok undrede jeg mig over det samme

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Morten Juel

Dato : 04-08-02 22:20

taget fra jeres hjemmeside: "Alle serviceeftersyn skal foretages på
autoriseret GEELY værksted." er det kun i jylland ?? så får i nok ikke meget
salg på øerne !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Mickey

Dato : 04-08-02 23:18

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote in message
> taget fra jeres hjemmeside: "Alle serviceeftersyn skal foretages på
> autoriseret GEELY værksted." er det kun i jylland ?? så får i nok ikke
meget
> salg på øerne !

Blah kan jeg kun sige.

Anton Ovesen i SKørping er nok en temmelig lousy forhandler, der også kører
skoda...
Han har ikke ligefrem et særlig godt ry - og det med garantien - den holder
jo ikke en meter!
Er der ikke netop faldet dom over lignede tilfælde; sålænge det ikke er et
"orange" værksted, men et godkendt værksted ala DAF-værksted, så kan
importøren ikke fraskrive sig ansvaret?
På ingen måde kan nogen importør fraskrive sig reklamtionsretten - men
derimod garantien.

Eller er det mig der vender op og ned på det hele - så vil jeg skyde skylden
på at jeg bor i Sverige *G*

/Mickey

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 05-08-02 08:56

"Mickey" <mickey_@-my4ever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> derimod garantien.
>
> Eller er det mig der vender op og ned på det hele - så vil jeg skyde

Vi har handlet bil hos ham (Skoda Octavia)
Jeg har ikke noget at indvende mod firmaet
Og jeg har heller ikke noget imod Skoda mere.

bmt@poet.dk
Bent Erik M. Thomsen
Nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT

Fra : Hekto

Dato : 04-08-02 22:59

In article <3d4d8809$0$89506$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
sale@geely.dk says...
> [...]
>
> Senere på året får du mulighed for at købe en 110cc 4-takts motorcykel for

Når jeg ser billederne, er det første ord der falder mig ind 'Aprilia-
kopi' og 'Gilera.kopi'!!!???
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Jan Vagle

Dato : 05-08-02 00:02

Hekto wrote:

> In article <3d4d8809$0$89506$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> sale@geely.dk says...
>
> Når jeg ser billederne, er det første ord der falder mig ind 'Aprilia-
> kopi' og 'Gilera.kopi'!!!???

+ den grælleste Yamaha Majesty YP-250 kopi på lenge.. ("Boss 15cc")

*blærk*

--
Jan Vagle
.............................oOo

Fra : Geely Motor

Dato : 05-08-02 07:24

Kære allesammen

Jeres undren over hvorfor en 150 cc kun kører 85 km/t kan jeg sagtens kende.
Jeg har selv undret mig over det samme. Men af en eller anden grund er
fabrikken ikke meget for at diskutere hastigheder. Min egen filosofi og
(andre landes importører) er at Kina har en rimelige restriktiv beskatning i
forhold til hastigheder. Alt hvad der kører over 90 km/t betegnes som
luksus. Eftersom det kræver licens, at producere motorcykler i Kina vil det
for de kinesiske myndigheder se "sjovt ud" hvis eksportmodellerne kørte
hurtigere end modellerne til hjemmemarkedet.
Måske kunne det være fordi Geely er for glade for deres licens, at de ikke
kan køre hurtigere. Spørger man fabrikken direkte er svaret at de kan køre
det de kan køre FÆRDIG . Har iøvrigt læst i en filipinsk nyhedsgruppe at
Safir modellerne er droslet med en skive i variatoren og hvis man fjerner
den vil Safir´en køre 110 km/t. Men det er stadig noget som ikke er prøvet
endnu. Geely laver iøvrigt en kopi af Honda Rebel 250cc (Geely Herculex
250cc) den er kun opgivet til 90 km/t - håber at have den hjemme til
vinterens MC-udstillinger.

Med hensyn til reklamationsret/garanti må jeg sige, at så vidt jeg er
orienteret fra forbrugerklagenævnet er de regler som Mickey ridser op en
aftale mellem DAF (Dansk Automobilforhandler Forening) og
forbrugerklagenævnet. Aftalen gælder således kun for biler - selv om den
meget let kunne tænkes at komme til at omfatte motorcykler i nær fremtid.
Jeg er ikke vild med et forhandlernet lige med det samme, dels fordi
avancerne er "barberet" så meget at der ikke er plads til at dele med andre
og dels fordi jeg gerne vil gøre mine egne erfaringer med servicering og
svage punkter inden jeg breder mig for meget. I følge Geelys egne
statistikker er reklamationsraten ca. 3% (kun reservedele) af motorcyklens
pris uden afgifter og fragt i en driftsperiode på 2 år. Disse tal vil jeg
gerne prøve af.

I løbet af kort tid vil Geely blive skilt ud fra Anton Ovesen A/S som ejes
af min far. Jeg er selv uddannet mekaniker og skolelærer - nu skal jeg være
"direktør" i Geely Motor - jeg tror og håber på det kan lade sig gøre at
leve af det.

Tilsidst vil jeg sige tak for den store opmærksomhed som I har vist mig her
i nyhedsgruppen.

Med venlig hilsen

Ove Ovesen

e-mail: sale@geely.dk
Hjemmeside http://www.geely.dk

Fra : N. Christensen

Dato : 05-08-02 08:28

Fint initativ - jeg ønsker dig al lykke til !

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 05-08-02 09:00

"Geely Motor" <sale@geely.dk> skrev i en meddelelse
> Kære allesammen
>
> Jeres undren over hvorfor en 150 cc kun kører 85 km/t kan jeg sagtens
kende.
> Jeg har selv undret mig over det samme. Men af en eller anden grund er

<SNIP>

> [...]
> leve af det.
>
> Tilsidst vil jeg sige tak for den store opmærksomhed som I har vist mig

Aha !

Det var altså din far vi har købt bil af ..

--
bmt@poet.dk
Bent Erik M. Thomsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-08-02 15:50

"Geely Motor" <sale@geely.dk> skrev i en meddelelse

> Tilsidst vil jeg sige tak for den store opmærksomhed som I har vist mig
her
> i nyhedsgruppen.

Held og lykke!
Det er på tide at vi får nogle lav-pris-mærker her i DK, efter at
lavfris-mærkerne er blevet dyre.
Du skal ikke tage dig af de skeptiske bemærkninger herinde, da de japanske
mærker i sin tid dukkede op, blev de også mødt med skepsis - og dem gik det
da meget godt...

Rittig