Hul i jorden
Fra : Fly Christensen

Dato : 04-08-02 21:10

Daws!

I vores lille kolonihave kunne vi godt tænke os et lille hul i jorden,
hvor man kan stille et par ting, som så gerne skulle holde i lav
temperatur. Havd hedder et sådant hul og hvordan udformer man det
korrekt?

Fly

Fra : Ivan

Dato : 05-08-02 15:35

Dav

Jeg ville kalde det hul for en kælder:) Der er vel ingen krav til
udformning, men hvor meget vand er der i området, grundvand overfladevand.
Hvis der er meget fugtigt skal væggene være meget tykke for at holde vandet
ude. Lad os sige at du vil lave det så der kan stå en kasse øl/vand og lidt
mad, så bliver hulet ca. 80x80x80 og med normalt(hvad det så er) vand i
området kan væg være 25 cm tyk og det samme i bunden. Hvis der er meget vand
i området kan du lave en vandtæt støbning. Der vil altid komme lidt vand ind
i en sådan et hul, men med 25 cm væg skulle de nå at kunne fordampe inden
det bliver liggende i bunden.

Håber at det kan bruges.

Hi
Ivan

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 06-08-02 07:21

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> [...]
> hvor man kan stille et par ting, som så gerne skulle holde i lav
> temperatur. Havd hedder et sådant hul og hvordan udformer man det

Hvor meget har du behov for, jeg har set princippet praktiseret med en
nedgravet mælkejunge, men sådan en er måske ikke så nem at ksaffe i dag
Den har ellers de nødvendige kvalifikationer, den er vandtæt og den er nem
at åbne.

Fra : Ole Jensen

Dato : 06-08-02 07:59

> [...]
> Den har ellers de nødvendige kvalifikationer, den er vandtæt og den er nem

Hej

Hvad med at bruge en af de her blå plastictønder man ser rundt omkring.
De er vandtætte, rimelig store, og mange er med låg der kan spændes fast.

Ole-J

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-08-02 13:18

On Tue, 6 Aug 2002 08:20:47 +0200, "Tommy Bøgeskov"
<tb.nospam@nospam.ddf.dk> wrote:

> [...]
>Den har ellers de nødvendige kvalifikationer, den er vandtæt og den er nem

Vi skal nu ikke have alt for meget . Der skal være plads til , at det
som skal fortærres i løbet af dagen kan være der i. Der kan fx være øl,
grillkød/pølser, sodavand etc.

Fly