hvem har ansvaret EMC støj
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-08-02 20:41

Hej

Jeg har nu længer døjet med at mit Creative Audigy eX støjer i
hovedtelefonudgangen...

Efter at have været "ude" i marken, var problemerne der ikke...

Har har indskærpet, at det er mit Philips Zenia voice trådløse DECT telefon
der forstyrrer.

Men er det telefonen der støjer uden for grænsevværdierne.. Eller er det
Creative der ikke har skærmet ordenligt?

Det er skide irreterende med et lydkort til 2300, og så støjer det...

Fra : Kim Monberg

Dato : 05-08-02 09:51

Hvis du selv har bygget maskinen, er det dig selv der hænger på den.
Er det derimod en maskine bygget af en leverandør, der kan fremlægge bevis
for CE godkendelse og målinger ofr EMC, så er det dem den hænger på.

--
Monberg PC Trading
V/ Kim Monberg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-08-02 16:32

"Kim Monberg" <news@monberg.dk> wrote in message
> Hvis du selv har bygget maskinen, er det dig selv der hænger på den.
> Er det derimod en maskine bygget af en leverandør, der kan fremlægge bevis
> for CE godkendelse og målinger ofr EMC, så er det dem den hænger på.

For det første fortæller jeg jo at det er min Philips telefon der går ind på
lydkortet..

Maskinen er jordet, og kabinettet overholder alle de der forskellige EMC
støjregler...

Men jeg da da selvfølgelig selv bygget det. Men har overhovedet ikke noget
at sige, angående støjen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-08-02 16:33

> Maskinen er jordet, og kabinettet overholder alle de der forskellige EMC
> støjregler...

Detsuden er det ikke lydkortet der støjer,,, men den externe box der er
tilsluttet UDEN for kabinettet..... til lydkortet i maskinen.

Det er hørertelefon udgangen der støjer

Fra : Casper Mønster

Dato : 05-08-02 19:09

> [...]
> Creative der ikke har skærmet ordenligt?
>
> Det er skide irreterende med et lydkort til 2300, og så støjer det...

Fjernelse af støj = jord.

Hvis du har jord på din computer støjer den ikke, støjer den afligevel er
det ikke god nok jord.
Har været med til at lave EMC på frevensomformer, der skal max 100 ohm og en
16 mm2 ledning, så det er en hæftig fætter.

Evt. FUT til news://dk.teknik.el

/Casper Mønster
Eletrikker

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-08-02 16:30

"Casper Mønster" <FJERN_DETTE.monster@superbruger.dk> wrote in message

> [...]
en
> 16 mm2 ledning, så det er en hæftig fætter.

Med mindre du ikke gider svarer på mit spørgsmål, så lad være

Der ER jord. Speciel EDB-gruppe, desuden UPS

Der var ikke støj på noget da jeg var til netværk uden jord. Men der fik vå
bare stød istedet

> Evt. FUT til news://dk.teknik.el
>
> /Casper Mønster
> Eletrikker

/Bjarke Hansen
Elektriker lærling, lad være med at lære mig noget jeg ved i forvejen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-08-02 16:37

> Har været med til at lave EMC på frevensomformer, der skal max 100 ohm og
en
> 16 mm2 ledning, så det er en hæftig fætter.

100 Ohm, er da også meget... Men det er jo nok fordi inpedansen skal være
meget lav... Da støjfrekvenserne ligger godt oppe i skalaen.

Jeg har da målt på jordforbindelser ved banestyrelsen osv.. der ligger under
0,25 ohm i overgangsmodstand