Andet multimedie
bentjuul 3670
anaglyffer
Fra : Ole Rosted

Dato : 04-08-02 20:55

Hej,

Tak for svarene vedr. anaglyffer.
Det lyder jo meget let :-/
Hvilket normalt er ensbetydende med at det *ikke* er det.
Om billedernes alignment kan jeg forøvrigt sige, at de to billeder -
nedscaleret til et passende format - har en overordentlig god virkning
når de betragtes i en stereo betragter fra ca. 1920.
Der har jeg jo også fornøjelse af farverne.

Meningen med anaglyfferne var, at jeg jo kan sende billederne samt et
par 3d briller til mennesker, jeg vil vise billederne frem til.
Næppe mange har et stereoskop nu om stunder.

De to billedsæt jeg har nu, har jeg taget med mit CoolPix 950 ved at
parallelforskyde det 70 mm langs en streg i mit bords voks-/plastic
dug. Primitivt!!
Jeg har imidlertid fundet ud af via stereoskobklubben (som jeg har
meldt mig ind i)

   http://www.geocities.com/stereoskopklubben/index.htm

hvor cameraer til øjebliksoptagelser (dog ikke digitale ) kan
købes.

Tak iøvrigt for forskellige tips vedr 3d fotofrafering!

vh Ole Rosted