Slettet indlæg?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-11-00 11:23

Mit spørgsmål er: virker "Cancel"-beskeden på *alle* servere?
Altså 100% og ikke kun 99%? Der er gået ca 30 sekunder fra ind-
lægget blev postet, og til jeg sendte "Cancel"-beskeden.

For de nysgerrige følger en forklaring.

Jeg postede ved en fejltagelse et halvfærdigt indlæg i en
international nyhedsgruppe (alt.sex.stories.d) for 5-10 minutter
siden. Det var ikke min hensigt at poste indlægget men at gemme
det i en "Drafts" folder, for så senere at skrive det færdigt.
Men jeg trykkede på den forkerte knap i Netscapes Communicator.

Det ærgrede mig lidt, og jeg begyndte at komponere et svar på mit
eget indlæg med et "please ignore the above, I will post a more
complete reply later today" indhold, ud fra den tanke at det nok
var for besværligt at slette éns egne indlæg.

Men så forsøgte jeg mig alligevel og sør'me om ikke Netscapes
Communicator har en "Cancel"-funktion i RMB menuen. Den brugte
jeg og blev spurgt om jeg mente det alvorligt. Det gjorde jeg.

Sletningen fandt sted måske 30 sekunder efter at det oprindelige
indlæg var postet.

Så selv om mit indlæg er blevet sendt til servere verden over,
så er der fuldt en cancel-message lige i hælene på det.

Men virker det på alle serverne? Jeg er lidt ked af hvis der
ligger et ufærdigt og lidt sjusket indlæg på 20-50 newsservere
rundt omkring i verden, mens det på de fleste andre servere
(nogle tusinde stykker, gætter jeg på at der er) er blevet
slettet. Hvis indlægget rent faktisk stadig er på dele af usenet,
så synes jeg næsten at jeg er nødt til alligevel at poste den
der "please ignore" besked, så folk ikke undrer sig over
hvorfor jeg sender ufærdige indlæg.

Så mit spørgsmål er: virker "Cancel"-beskeden på *alle* servere?
Altså 100% og ikke kun 99%?

--
Peter Knutsen

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 12:29

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 12:29

Fra : Frans Jensen

Dato : 30-11-00 12:29

On Thu, 30 Nov 2000 12:02:22 +0100, Peter Knutsen
<peter@knutsen.dk> wrote:

>Der gik mellem 20 og 40 sekunder. Hvor ofte "snakker" serverne
>sammen?
>
>Ikke fordi der sker den store skade, det er bare irriterende...

er det muligt at bruge Supersedes i stedet, eller er der også
blokeret for dette rundt på de forskellige servere?

--
mvh Frans

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-11-00 12:49

Frans Jensen wrote:

> er det muligt at bruge Supersedes i stedet, eller er der også
> blokeret for dette rundt på de forskellige servere?

Ingen anelse. Jeg var inde på www.deja.com/usenet for ca 10
minutter siden, og mit indlæg var ikke i tråden.

(Ja, på en måde er vi ved at gøre en fjer til fem høns, i
betragtning af hvor lille problemet er, men det kan måske
generelt være nyttigt at vide hvor lang tid man har til at
slette et indlæg)

--
Peter Knutsen

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 30-11-00 14:04

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> writes:

> [...]

Supersedes er endnu mindre understøttet end cancels.

> Ingen anelse. Jeg var inde på www.deja.com/usenet for ca 10
> minutter siden, og mit indlæg var ikke i tråden.

Deja er en af de sites der _ikke_ respekterer cancels, hvilket tyder
på at du nåede at få slettet beskeden inden den nåede væk fra den
lokale server.

> (Ja, på en måde er vi ved at gøre en fjer til fem høns, i
> betragtning af hvor lille problemet er, men det kan måske
> generelt være nyttigt at vide hvor lang tid man har til at
> slette et indlæg)

Det er ikke muligt at give en brugbar tommelfingerregel for det. Det
afhænger både af opsætningen af den lokale server, og tilfældigheder.