Dræbersnegle...
Fra : Michael

Dato : 04-08-02 16:48

Min far har fået dræbersnegle i haven - dog ikke hele haven, men det er jo
en begyndelse. Hvordan fjerner man dem? Er der ikke en eller anden smart
måde at få dem væk på?

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Poul Christensen

Dato : 04-08-02 17:02

"Michael" <trashcan@trashcan.dk> skrev i en meddelelse news:aijic6$k1j$1@sunsite.dk...
> Min far har fået dræbersnegle i haven - dog ikke hele haven, men det er jo
> en begyndelse. Hvordan fjerner man dem? Er der ikke en eller anden smart
> måde at få dem væk på?

Prøv en Googlesøgning i gruppen her, så vælter forslagene frem.

PoulC
poulc@ofir.dk

Fra : Michael Schrøder

Dato : 04-08-02 20:23

>Prøv en Googlesøgning i gruppen her, så vælter forslagene frem.

Der er 2 muligheder - indsamling og overhældning med kogende vand, eller
klip dem over med en saks.

Jeg har dog for nylig læst at det meget gamle husråd om at grave
kassegrumset ned i urtehaven faktisk er blevet påvist at virke - en forsker
på Hawaii opdagede at der nærmest virker som en nervegift på snegle.

Vi har prøvet at smide grumset i drivhuset for at undgå at sneglene spiser
agurkerne m.m. - og det ser faktisk ud til at virke !!!

Læs selv artiklen:
http://makeashorterlink.com/?V15722F61

mvh Michael Schrøder

Fra : Brian Skaarup

Dato : 04-08-02 22:00

On Sun, 4 Aug 2002 21:23:17 +0200, "Michael Schrøder" <mis@fabel.dk>
wrote:

>Der er 2 muligheder - indsamling og overhældning med kogende vand, eller
>klip dem over med en saks.
Du kan også give den en med saltbøssen - så "smelter" de

Fra : Per A. Hansen

Dato : 05-08-02 18:42

Michael <trashcan@trashcan.dk> skrev i en news:aijic6$k1j$1@sunsite.dk...
> Min far har fået dræbersnegle i haven - dog ikke hele haven, men det er jo
> en begyndelse. Hvordan fjerner man dem? Er der ikke en eller anden smart
> måde at få dem væk på?

Der er samlet en del muligheder på siden:

http://hjem.get2net.dk/per.hansen/faq.htm

under emnet Snegle.

Per A. Hansen

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 05-08-02 19:45

> Min far har fået dræbersnegle i haven - dog ikke hele haven, men det er jo
> en begyndelse. Hvordan fjerner man dem? Er der ikke en eller anden smart
> måde at få dem væk på?

Kan man ikke bare fange dem, lade dem gå under låg med adgang til vand i en
uge og så spise dem som andre snegle. Jeg mener- Vi kalder dem dræbersnegle,
men egentlig er det "bare" Iberiske skovsnegle. I den ende af verden spiser
man næsten alt der kan bevæge sig.

De lader til at være meget frugtbare, så hvis de smager godt ligger der
måske en forretning gemt her.

mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 05-08-02 20:27

On Sun, 4 Aug 2002 17:48:25 +0200, "Michael" <trashcan@trashcan.dk>
wrote:

>Min far har fået dræbersnegle i haven - dog ikke hele haven, men det er jo
>en begyndelse. Hvordan fjerner man dem? Er der ikke en eller anden smart
>måde at få dem væk på?

Jeg har tidligere "underholdt" her i denne ng om mine problemer med
denne møgsnegl. Jeg har forsøgt mig med en masse gode råd både herfra
og andre steder. En hel del har hjulpet i nogen grad.

Jeg skal undlade at plage dig med mine genvordigheder. Men blot sige,
at jeg til sidst blev grumme træt af at se mine planter forsvinde og
at vade rundt (det er ikke løgn) i snegle min. en time hver eneste
aften for at aflive til sidst hundredevis manuelt (med saks eller
kogende vand). Det er livet for kort til - og maven for sart...

Jeg blev anbefalet Ferramol Sneglestop for en måneds tid siden. Det
batter! De er ikke forsvundet som dug for solen, men det har hjulpet
ufatteligt meget.

Du finder mere information her:
http://www.bioplant.dk/Nyttedyrdk/indhold/snegle/pressem.htm

Hjerteligst
Dorte

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-08-02 21:22

On Mon, 05 Aug 2002 21:27:15 +0200, Dorte R.M. Hansen
<dot.ringholm@get2net.dk> wrote:

>Jeg blev anbefalet Ferramol Sneglestop for en måneds tid siden. Det
>batter! De er ikke forsvundet som dug for solen, men det har hjulpet
>ufatteligt meget.

Ja, kunne vi nu bare lige få 10-14 dage med totalt tørvejr, så ville
Ferramol hjælpe endnu mere. Så længe der bliver ved med at komme alt det
regn virker det ikek helt så godt.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 05-08-02 21:34

On Mon, 05 Aug 2002 22:22:07 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>Ja, kunne vi nu bare lige få 10-14 dage med totalt tørvejr, så ville
>Ferramol hjælpe endnu mere. Så længe der bliver ved med at komme alt det
>regn virker det ikek helt så godt.

Det er også min erfaring. Men vejret her på Solskinsøen har været med
mig (på nær i lørdags) i den senere tid.

Hjerteligst
Dorte

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 05-08-02 21:43

On Mon, 05 Aug 2002 21:27:15 +0200, Dorte R.M. Hansen
<dot.ringholm@get2net.dk> wrote:

>Du finder mere information her:
>http://www.bioplant.dk/Nyttedyrdk/indhold/snegle/pressem.htm

Og her:
http://www.daehnfeldt-garden.dk/

Hjerteligst
Dorte

Fra : Dan Andersen

Dato : 06-08-02 11:00

Jerg er ved at afprøve forskellige midler og på min hjemmeside, vil der
komme beskrivelser omkring mine erfaringer. Men lige nu har jeg delvist
testet en fangbeholder, som kan findes på flg. adresse:

http://slugtrap.com

Den er foreløbig utrolig effektiv. Der var en sand motorvej i myldretiden og
42 snegle begik selvmord i 50% fortyndet lyst øl på en nat.

Men mere om denne og andre midler senere

Mvh. Dan ANdersen