Brænde PC maclan filer til cd
Fra : Lars Hult

Dato : 04-08-02 14:11

Jeg har taget backup af nogle filer fra min Mac G4 til en Pc via PC Maclan,
nu er Mac'en og pc'en blevet "skilt".

Er det muligt at brænde en cdrom på pc'en af mine mac filer, så mac'en kan
læse og genkende dem.
(For at undgå at skulle slæbe pc'en hen til mac'en. Den ene står i kbh og
den anden i Greve)
I bekræftende fald hvordan og i hvilket format skal jeg brænde dem i.
Jeg bruger Nero på pc'en, kan den gøre tricket.

hilsen Lars

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-08-02 14:36

In article <ZJ939.2852$G3.305327@news010.worldonline.dk>,
"Lars Hult" <hult@image.dk> wrote:

> Jeg bruger Nero på pc'en, kan den gøre tricket.

Nero kan brænde en hfs CD.

Fra : Lars

Dato : 04-08-02 19:41

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Nero kan brænde en hfs CD.

Kræver det ikke at man brænder direkte fra hfs scsi drev?

Her er det jo et winxp drev.

hilsen Lars

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-08-02 20:41

In article <Oze39.3011$G3.358923@news010.worldonline.dk>,
"Lars" <hult@image.dk> wrote:

> Kræver det ikke at man brænder direkte fra hfs scsi drev?

Nej.

Fra : Lars Hult

Dato : 05-08-02 14:01

Hhhmmmmm, har du en ide om hvodan det gøres.

Hvis jeg kigger i Nero hjælpen står der flg.
*******'
The Apple Macintosh file system is called 'HFS'. CDs containing only HFS
data can only be read by an Apple Macintosh computer. Hybrid CDs can be read
by both Apple Macintosh and IBM PC computers.
To create a HFS CD you need to connect a SCSI hard disk containing one ore
more HFS partitions to your PC. Such HFS hard disk partitions can only be
created and edited using an Apple Macintosh computer. You also need a Mac to
edit file icons and window positions. All that Nero does is to write the HFS
data 'as is' on a CD. Please remember that the SCSI hard disk must be
connected with your PC before starting the PC. Otherwise Nero will not be
able to detect any HFS partitions. Please check the SCSI IDs to be sure your
SCSI HFS hard disk has a unique SCSI ID.
*****'*

Og menuen "Burn HFS partition" er blank.

Når nu tager jeg i første omgang pc'en og et netkabel under armen. Men
derfor kunne det være rart at vide til en anden god gang.

Ellers tak for svarene.

hilsen Lars

http://www.edlich.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-08-02 16:36

In article <RFu39.3347$G3.474292@news010.worldonline.dk>,
"Lars Hult" <hult@image.dk> wrote:

> Hhhmmmmm, har du en ide om hvodan det gøres.

Efter at have kigget efter opdagede jeg at jeg huskede galt. Nej skulle
altså have været jo.

Fra : Lars Hult

Dato : 08-08-02 20:05

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 08-08-02 23:25

> [...]

> able to detect any HFS partitions. Please check the SCSI IDs to be sure your
> SCSI HFS hard disk has a unique SCSI ID.

Det er jo den eneste måde den kan bevare ressourcegrenene på arkiverne.
De bliver skåret væk, når man lægger arkiverne på en PC-disk.

Hvis det er lige meget med ressourcegrene, så er der slet ingen grund
til at brænde i HFS. Så er det bedre at bruge det sædvanlige
ISO9660-format, som kan læses på alle platforme.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Lars Hult

Dato : 09-08-02 07:01

> [...]
> til at brænde i HFS. Så er det bedre at bruge det sædvanlige
> ISO9660-format, som kan læses på alle platforme.

Ok
Tak for svaret.

hilsen Lars