Hjælp - gram og dcl.
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 04-08-02 13:10

Jeg ville være meget glad hvis én eller anden kune afse et par øjeblikke af
sin søndag til at fortælle mig, hvor mange gram går der på en deciliter.

Nå ja jeg sidder med een af disse irriterende opskrifter, hvor man får
noget opgivet i gram og noget i dcl. Og jeg ved da godt at en dcl mel
ikke vejer det samme som en dcl sukker.

Selvfølgelig har jeg et dcl-mål men når der i opskriften står
trekvart dcl mel, så synes jeg ærlig talt man er på Herrens
mark, for det kan man da ikke måle nøjagtigt, men det ville
være nemt at veje det helt præcist.

2 dcl sukker kan man jo også nemt måle hvis man har et lille dcl-mål,
men jeg skal måle det i en halv-litters målekande, så altså - please -
hvad vejer 2dcl sukker og 3/4 dcl hvedemel??

På forhånd tusind tak.

Med venlig hilsen Ruth

Fra : Elisabeth

Dato : 04-08-02 13:22

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg skal måle det i en halv-litters målekande, så altså - please -
> hvad vejer 2dcl sukker og 3/4 dcl hvedemel??

Prøv at se på
http://www.bager-kim.dk/

Under Bageråd og Tips finder du et emne, der hedder Mål og vægt. Her er alt,
hvad du søger!

Hilsen Elisabeth

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 04-08-02 20:40

"Elisabeth" skrev i en meddelelse

> Prøv at se på
> http://www.bager-kim.dk/
>
> Under Bageråd og Tips finder du et emne, der hedder Mål og vægt. Her er
>alt, hvad du søger!

Jamen det var dog dejligt at det kom så hurtigt. Hvor er der mange
gode ting på den side.

Det var en fin lang liste over mål og vægt, flott at vægtfylden på kokosmel
også var med.

Mange tak skal du have.

Med venlig hilsen Ruth