Mission i praksis
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 04-08-02 11:16

Der var barnedåb til højmessen i dag. Og dåbsfølget var tilsyneladende ret
kirkevant. Jeg sad ved siden af en af dem - det viste sig, da vi faldt i
snak, at hun slet ikke var kristen, men muslim. Og at hun kom, fordi barnets
mor var hendes veninde.
Se, det synes jeg viser, hvordan man skaber dialog mellem kristne og
muslimer - at hun vil strække sig så langt som til at gå til en kristen
gudstjeneste, fordi et barn, hun kender og holder af skal døbes... at
familien sætter så meget pris på hende som ven, at hun bliver inviteret
med...

.... jeg tror i det hele taget mest på mission gennem personligt venskab...

.... og næste gang er tærsklen til en kirke måske ikke helt så høj for hende.

Dikte

PS Forøvrigt mener jeg, Moses Hansen er en nar.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-08-02 11:35

d. 04/08/02 12:15 skrev Benedikte Brisson på dsl15328@vip.cybercity.dk i
artiklen aiiumn$fji$1@sunsite.dk:

> ... og næste gang er tærsklen til en kirke måske ikke helt så høj for hende.

Spørgsmålet er, hvor høj tærsklen i det hele taget er. I det mindste er vi
kristne og muslimerne fælles om gudsfrygten og formodentlig også
kærlighedsbudet, som de moderne ateister til gengæld forkaster.

Den største trussel mod den kristne folkekirke kan sagtens vise sig at være
dens evne til at tilpasse sig til samfundets krav, således der til sidst
ikke er mere tilbage af den kristne tro end en tom skal, der udgøres af
bygningen og udsmykningen. Næste skridt bliver, at den forsvinder fra
Grundloven, fordi den er i modstrid med den grundlovssikrede
religionsfrihed.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 04-08-02 19:57

Boerge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> skrev i

> Spørgsmålet er, hvor høj tærsklen i det hele taget er. I det mindste er vi
> kristne og muslimerne fælles om gudsfrygten og formodentlig også
> kærlighedsbudet, som de moderne ateister til gengæld forkaster.

Hvor har du det fra, ateisme har næppe doktriner i den retning, undtagen
manglen på gudtroen.
Ateister kan godt vælge at leve som om der var en Gud, ligesom troende kan
vælge at leve som om der ikke var en.
Når ateister opfører sig pænt, kan det skyldes at de er gode mennesker for
de kan i det mindste ikke beskyldes for at gøre det for at tækkes en Gud
eller for at spare sammen på den himmelske bankbog.
Vagn

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-08-02 07:34

d. 04/08/02 20:56 skrev Vagn Torup & Rikke Bachmann på vagntorup@get2net.dk
i artiklen WLe39.109$wK2.1848@news.get2net.dk:

> Hvor har du det fra, ateisme har næppe doktriner i den retning, undtagen
> manglen på gudtroen.

Mange har tilsyneladende erstattet troen på Gud med troen på sig selv, og
det skaber nogle problemer i forhold til kravet om næstekærlighed og i hvert
fald kravet om kærlighed til Gud.

> Ateister kan godt vælge at leve som om der var en Gud,

Ja - som om de selv er Gud.

> Når ateister opfører sig pænt, kan det skyldes at de er gode mennesker for
> de kan i det mindste ikke beskyldes for at gøre det for at tækkes en Gud
> eller for at spare sammen på den himmelske bankbog.

Nej. Til gengæld kan de beskyldes for fortrinsvis at gøre det, når det er i
deres egen interesse eller andre mennesker grundlæggende end ikke betyder så
meget for dem, at en evt. konflikt er umagen værd. Hvis enhver er salig i
sin tro, er der ingen grund til at spekulere nærmere over det. Enhver gør
bare, hvad der er bedst for vedkommende.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 05-08-02 09:30

> [...]

> sin tro, er der ingen grund til at spekulere nærmere over det. Enhver gør
> bare, hvad der er bedst for vedkommende.

1: Religiøse kan have disse problemer, ateister kan næppe pålægges disse
krav fra et Gud de ikke tror på, i al fald så længe de lever i et ikke
teokratisk samfund.
2: At leve som om der var en Gud, er ikke det sammen som at gøre sig selv
til Gud. Det er en negativ atityde som er bedst egnet i korstogstider.
3: Syndefaldet gav mennesket mulighed for at skelne mellem godt og ondt og
dermed vælge, Du fratager ateisten muligheden for at vælge og handle
derefter, da de ikke er i stand til at vælge så giver det ingen mening at
diskutere synd. Du underkende de facto syndefaldet og uden syndefald, hvad
skal vi så med Jesus, døde han ikke netop på korset for at sætte os fri for
syndefaldets forbandelse. De der siger Jesus hele tiden, de er vel
grundlæggende gode og behøver derfor næppe heller påskelammet.
4: Hvem er vi at vi skal fordømme og dømme, tilkommer netop dette ikke
Herren, hvem er det egentlig der sætter sig i Guds sted.
vagn

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-08-02 11:55

d. 05/08/02 10:29 skrev Vagn Torup & Rikke Bachmann på vagntorup@get2net.dk
i artiklen IFq39.22$CG3.632@news.get2net.dk:

> 1: Religiøse kan have disse problemer, ateister kan næppe pålægges disse
> krav fra et Gud de ikke tror på, i al fald så længe de lever i et ikke
> teokratisk samfund.

Jeg tror ikke, du forstår problemet. Det handler om noget så simpelt som
livskvalitet i samfund, hvor man lever i kærlighed til henholdsvis hinanden
og sig selv.

Tidligere på året var jeg på et kursus i personlig udvikling, hvor budskabet
om tro var, at man skulle tro på sig selv og være sin egen autoritet. Det
viste sig dog hurtigt, at det ikke holdt i den virkelige verden. Dels blev
de opgaver, hver enkelt ikke kunne løse alene, løst hurtigere og mere
smidigt, når man arbejdede sammen for fællesskabet, end når man konkurrerede
indbyrdes. Dels blev underviseren, der snakkede om, at vi ikke skulle prøve
at tilfredsstille andre, meget vred, når jeg afviste hendes ønsker, som hun
kun forklarede med, at "hun havde brug for...", ligesom hun mente, hun
vidste bedre, end jeg selv gjorde, hvad der var rigtigt for mig.

> 2: At leve som om der var en Gud, er ikke det sammen som at gøre sig selv
> til Gud.

Hvordan kan man leve, som om der var en Gud, uden at tro på Gud? Svaret er,
at det kan man ikke.

> 3: Syndefaldet gav mennesket mulighed for at skelne mellem godt og ondt

Syndefaldet? Hvad kærer ateisten sig om syndefaldet, som er en kristen
opfindelse? Overhovedet ikke. Det giver nemlig kun mening i forbindelse med
tro på en almægtig og dømmende Gud. Uden religion er ondt og godt kun
relative begreber, som opfattes forskelligt fra menneske til menneske, fordi
vi nu har forskellige værdinormer og smertegrænser.

> Du fratager ateisten muligheden for at vælge og handle
> derefter, da de ikke er i stand til at vælge så giver det ingen mening at
> diskutere synd.

Det giver ingen mening at diskutere synd uden Gud. Ateisten er nødt til at
definere begreberne godt og ondt i forhold til sig selv.

> Du underkende de facto syndefaldet og uden syndefald, hvad
> skal vi så med Jesus, døde han ikke netop på korset for at sætte os fri for
> syndefaldets forbandelse.

Ateister tror ikke på Jesus eller syndefaldet, som netop hører til
kristendommen.

> 4: Hvem er vi at vi skal fordømme og dømme, tilkommer netop dette ikke
> Herren, hvem er det egentlig der sætter sig i Guds sted.

Ateisterne må nødvendigvis selv dømme og fordømme, da de netop ikke
anerkender, der er en overordnet Gud, der løser den opgave. Det er en følge
af, at de kun betragter religion som forældet overtro, som ikke har nogen
plads i et moderne samfund.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 05-08-02 18:55

> [...]
følge
> af, at de kun betragter religion som forældet overtro, som ikke har nogen

Din oprindelige påstand var at ateister forkaster kærlighedsbudet. Du
fortaber dig i et kursus, der næppe kan siges at være almengyldigt i den
forbindelse.
Jeg stiller mig stadig uforstående over for at der skulle være en ateistisk
doktrin der forkaster kærlighedsbudet. At elske sin næste som sig selv er
ikke et kristent patent og er ikke betinget af troen på en Gud. Satanbiblens
forfatter udtrykker et dogme om sig selv først, selvtilfredsstillelse på
andres bekostning, men Le Fay er næppe ateist.
Kristendommen indeholder ud over troen på Gud også nogle værdinormer, der
kan svinge lidt fra sekt til sekt. Disse værdinormer kan ateister som
samfund godt bygge på uden troen på en Gud og dermed leve som om der var en
Gud. Du får det til at de betragter sig selv som værende Gud, det er der
sikkert nogen der gør, ligesom kristne gnostikkere kan betragte sig selv som
gudsfrø. Når man så spørger dig om hvordan du kan få det, at forsøge at leve
som om der er en Gud til - til at de gør sig selv til Gud. Besvarer du flot
ved at snakke uden om, med at det kan man ikke, altså leve som om der var en
Gud.

Ateister bekymrer sig næppe om syndefaldet, men det gør Gud og ud fra min
forståelse af biblen, er syndefaldet gældende for alle og dermed også evnen
til at skelne mellen godt og ondt og til at vælge at leve på den ene eller
anden måde. Jeg har heller ikke kendskab til at biblen fornægter anderledes
troende evnen til at leve efter fornuftige regler. Jeg kan kun se det som du
her sætter din tro over biblen.
Når du på baggrund af nogle påstande er dømmende/fordømmende, så overlader
du næppe dommen til Herren og skal vi ikke det i henhold til biblen. men er
temmelig tæt på at sætter dig i Gud sted og dermed falder du for den kritik
du giver ateisterne, nemmelig at de sætter sig selv i Guds sted. I den
forbindelse er det ret ligegyldigt om ateister betragter Gud som værende
forældet eller død.
vagn

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-08-02 19:18

d. 05/08/02 19:55 skrev Vagn Torup & Rikke Bachmann på vagntorup@get2net.dk
i artiklen XXy39.109$CG3.2224@news.get2net.dk:

> Din oprindelige påstand var at ateister forkaster kærlighedsbudet.

Korrekt - fordi kærlighedsbudet hører til den religion, de forkaster.

> Jeg stiller mig stadig uforstående over for at der skulle være en ateistisk
> doktrin der forkaster kærlighedsbudet. At elske sin næste som sig selv er
> ikke et kristent patent og er ikke betinget af troen på en Gud.

Jo, da. Det fungerer ikke særlig godt i praksis i en sammenhæng, hvor den
enkelte først og fremmest skal tro på sig selv. Det er prioriteten, der
giver forskellen.

> Satanbiblens
> forfatter udtrykker et dogme om sig selv først, selvtilfredsstillelse på
> andres bekostning, men Le Fay er næppe ateist.

Nej. For ham er Satan Gud.

> Disse værdinormer kan ateister som
> samfund godt bygge på uden troen på en Gud og dermed leve som om der var en
> Gud.

Hvad er så forskellen på at være tilhænger af den tilsvarende religion og
være ateist? Det virker selvimodsigende, at man kan leve, som om der er en
Gud, som man alligevel ikke tro på eksistensen af. Resultatet er da også en
teoretisk næstekærlighed, hvor man siger de rigtige ord og viser den rigtige
facade, indtil man er nødt til at vælge mellem sine egne og det omgivne
samfunds interesser. Det kristne kærlighedsbud prioriterer samfundet højest.

> Ateister bekymrer sig næppe om syndefaldet, men det gør Gud og ud fra min
> forståelse af biblen, er syndefaldet gældende for alle

Det er jo kristendommens og de beslægtede religioners påstand.

> Jeg kan kun se det som du her sætter din tro over biblen.

Du forvirrer mig. Bibelen er grundlaget for den kristne tro og omvendt. Hvis
du tager Bibelen bort fra Kristendommen, får du humanismen.

> Når du på baggrund af nogle påstande er dømmende/fordømmende, så overlader
> du næppe dommen til Herren og skal vi ikke det i henhold til biblen.

Jo, men det kan man da kun gøre, hvis man tror, der er en Gud til at
overtage den opgave, og det gør ateister i princippet netop ikke. Det har
jeg konstateret gennem mit møde med ateister i dk.politik, hvor man griner
ad tanken om, at der skulle være en Gud i Himmelen, der kan dømme.

I øvrigt forstår jeg ikke, du forsvarer ateisterne på grundlag af alt det,
de netop ikke tror på: Gud, Bibelen og Kristendommen. Jeg tror gerne, de vil
bede sig frabedt at blive dømt på evangeliske præmisser. De vil tænke selv
og ikke være underordnet en gammel overtro.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 06-08-02 22:41

Boerge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B9748DFC.44565%brahbech@post8.tele.dk...
> [...]
> bede sig frabedt at blive dømt på evangeliske præmisser. De vil tænke selv
> og ikke være underordnet en gammel overtro.

Jeg synes godt nok at du har dogmer og troens tætsluttede skyklapper på når
du beskriver ateisme. Jeg bryder mig ikke meget om de fordomsfulde
stereotype opfattelse af andre, uanset om det er jøder, muslimer, mv. Se fx.
Moses Hansen, han er kristen, men er der ikke mange andre kristne der vil
betakke sig for at han skal danne grundlag for andres opfattelsen af hvad
kristne er og står for.
Det var kort sagt knapt så meget et forsvar for ateisme som et angreb på din
manglende nuancering og her mener jeg nok at jeg kan bruge biblen med støøre
ret end du egentlig kan bruge den i angrebet.
Resten kommer vi nok ikke så meget videre med i denne omgang.
vagn

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 04-08-02 11:37

"Benedikte Brisson" <dsl15328@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hende.

> Dikte
>
> PS Forøvrigt mener jeg, Moses Hansen er en nar.

Jeg synes det var en fin beretning, men så falder det hele til jorden med
din
slutbemærkning PS....... Så har du ligesom sat i relief hvilken kristen
person
du selv er. Synd og skam.

Guds velsignelse
Ernst Pedersen

Fra : Erik.D

Dato : 04-08-02 12:23

Benedikte Brisson <dsl15328@vip.cybercity.dk>

> ... jeg tror i det hele taget mest på mission gennem personligt venskab...

Nå ! Og ?

> ... og næste gang er tærsklen til en kirke måske ikke helt så høj for
hende.

Det kommer da helt an på HVAD der forkyndes fra kirkens prædikestol.

> Dikte
>
> PS Forøvrigt mener jeg, Moses Hansen er en nar.

MH er på jagt efter "onde ånder", der holder mennesker i fortabelsens greb.
Islam religionen frelser ikke mennesker, humanisme frelser ikke mennesker,
udvandet kristendom frelser ikke mennesker. Men det gør evangeliet og
evangeliet om Jesus kristus er hvad MH først og fremmest kommer til Nørrebro
med.

Johannes tog til orde og sagde: »Mester! vi så en mand uddrive onde ånder i
dit navn; og vi søgte at hindre ham i det, fordi han ikke slutter sig til
os.« Men Jesus sagde til ham: »I skal ikke hindre ham; thi den, som ikke er
mod jer, er for jer.« Joh.9,49-50.

Det er gavnligt at kende ens sande venner, ligesom det er gavnligt at kende
ens sande fjender. Noget tyder på at en del danske kristne har en defination
af disse begreber tilgode. MH har om ikke andet, formået at udstille den
uenighed og det fjendskab som hersker blandt såkaldt kristne i dette land

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 12:41

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udvandet kristendom frelser ikke mennesker. Men det gør evangeliet og
> evangeliet om Jesus kristus er hvad MH først og fremmest kommer til

Tror du på at der bliver bare 1 enkelt muslim frelst på Nørebro eller
uddrevet 1 enkelt ond ånd fordi MH er der, er du også en nar.

Om få dage er det afgjort så kan vi tales ved

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 04-08-02 14:20

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev

> Tror du på at der bliver bare 1 enkelt muslim frelst på Nørebro eller
> uddrevet 1 enkelt ond ånd fordi MH er der, er du også en nar.
>
> Om få dage er det afgjort så kan vi tales ved
>
> Erik L

Nej... Herren Jesus Kristus..... forbyde at en enkelt sjæl skulle blive
frelst gennem MH`s missions arbejde ! Ikke Erik L ?? Hvis du ikke selv kan
høre det, så lad mig fortælle dig at du stiller dig på den forkerte side af
evangeliets dør og det pga af en mand du ikke bryder dig om......lam som
sædvanlig !

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 16:30

> Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev

> Nej... Herren Jesus Kristus..... forbyde at en enkelt sjæl skulle blive
> frelst gennem MH`s missions arbejde ! Ikke Erik L ??

Ikast beviste det, korstogene rundt om byerne beviste det, sex-messerne fik
fremgang og ikke tilbagegang, Apstolsk kirke var i splid på gernd af den
forkyndelse MH hendtede på Kennet Hagiens bibelskole.

Ikke en gang har Gud stadfæstet Hans tilstedeværelse i MH missioner.

Er jeg forkert på den IMHO så korekt min fejltagelse, med ander end "du er
en idiot", tak:

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 04-08-02 16:45

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev

> Er jeg forkert på den IMHO så korekt min fejltagelse, med ander end "du er
> en idiot", tak:

Du kunne jo starte med at gøre dig klart hvilket argument du egentlig
armentere imod Det har sådan set intet med MH at gøre, men om det
*budskab* MH kommer til Nørrebro med. Et *budskab* du åbenbart ikke kan
godtage eller tro på overhovdet. Du burde kunne skelne mellem interne og
eksterne problemstillinger blandt kristne, istedet for at tale sagen for
islampræsterne, humanisterne, de autonome og diverse lunkne
folkekirkepræster.

Ps.

Filmklip/MH/ Nørrebro :
http://www.bt.dk/

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 17:50

> [...]
> eksterne problemstillinger blandt kristne, istedet for at tale sagen for
> islampræsterne, humanisterne, de autonome og diverse lunkne

Hvor og i vilket indslag har jeg støttet disse grupper du nævner, Jeg har
mange gange henvist til at i dåben afligger du dit gamle liv og opstår til
et nyt liv og der er kun en vej, den vej Paulus skriver om i 1 Kor 6 v9 Ved
I ikke, at uretfærdige ikke skal arve Guds rige? Far ikke vild! Hverken
utugtige eller afgudsdyrkere eller ægteskabsbrydere eller mænd, der ligger i
med mænd, v10 eller tyve eller griske mennesker, ingen drukkenbolte, ingen
spottere, ingen røvere skal arve Guds rige. v11 Sådan var nogle af jer
engang, men I blev vasket rene, I blev helliget, I blev gjort retfærdige ved
Herren Jesu Kristi navn og ved vor Guds ånd.

Kun de nyvaskede tilhøre kristus. Gal 5v22 Men Åndens frugt er kærlighed,
glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, v23 mildhed og
selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod! v24 De, som hører Kristus
Jesus til, har korsfæstet kødet sammen med lidenskaberne og begæringerne.
v25 Lever vi i Ånden, skal vi også vandre i Ånden. v26 Lad os ikke bilde
os noget ind, lad os ikke tirre og misunde hinanden.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 04-08-02 21:31

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4d5b27$0$88364$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> er

> Hvor og i vilket indslag har jeg støttet disse grupper du nævner,

Du har valgt at bruge din store fornægtelse af Moses Hansen og alt hvad han
står for, til at synge med i det samme kor som ovennævnte gruperinger af
antikristlig overbevisning. Dette på trods af at Moses Hansen "forbrydelse"
først og fremmest består i et nu realiseret ønske, der sammen med en lokal
frimenighed, går ud på at forkynde evangeliet om verdens frelser Jesus
Kristus, i en formodet højborg (Nørrebro) af modstand for netop dette
budskab. Åbenbart for meget af det gode for mange kristne i dette
land.....og altså også for dig, der indirekte støtter op om Moses Hansen
modstandere.

[klip af urelevant argumentation]

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 22:43

> [...]
> nyhedsmeddelelse:3d4d5b27$0$88364$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Du har valgt at bruge din store fornægtelse af Moses Hansen og alt hvad

Hvor er du dog naiv, hvis du ikke tror det er bedst for kristendommen at
forkaste MHs kraftløse råben mod Muslimerne og alle hans profetiske løjne.

> [...]
> budskab. Åbenbart for meget af det gode for mange kristne i dette
> land.....og altså også for dig, der indirekte støtter op om Moses Hansen

Nej, hvor intetvidene kan du dog være, MH lever i utugt med sin kone nr 2 og
kan derfor ikke være velsignet med Guds Nådegaver. Ef 5v5 For det skal I
vide, at ingen utugtig eller uren eller grisk - det er det samme som en
afgudsdyrker - har lod og del i Kristi og Guds rige.

Men du tror vel ikke på at Gud mener det han lod Paulus skrive, Vel ???

Du må ikke engang have noget at gøre med MH 1 Kor 5 v 10-- , Men hvem er det
du følger Gud eller MH ???

1 Kor 5v9 I mit brev skrev jeg til jer, at I ikke må have med utugtige
mennesker at gøre. v10 Jeg mente ikke i det hele taget utugtige her i
verden eller griske mennesker og røvere eller afgudsdyrkere, for så måtte I
jo forlade denne verden. v11 Hvad jeg skrev til jer, var, at I ikke må have
med nogen at gøre, der har navn af broder, men lever utugtigt eller er grisk
eller er en afgudsdyrker eller en spotter eller en drukkenbolt eller en
røver. I må heller ikke spise sammen med sådan en.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 05-08-02 10:40

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4d9ff7$0$88389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> forkaste MHs kraftløse råben mod Muslimerne og alle hans profetiske løjne.

Guds ord om Kristus står fast. Evangeliet er en kraft til frelse. Skulle
nogen blive frelst gennem en kampagne hvor MH deltager, er det ikke MH som
frelser disse mennesker. Skulle nogen blive intreseret i evangeliet og søge
Herren deri, som resultat af MHs store medie bevågenhed er det ikke MHs
fortjeneste. Uanset om MH ved dette eller ej, roser sig løgnagtigt af
evangeliet eller køre sit eget solo løb, er det Guds ord han
forkynder.......selv DRs radioavis har fattet det og raporterede igår søndag
om budskabet over alle budskaber i forbindelse med MHs besøg på Nørrebro.

> [...]
> afgudsdyrker - har lod og del i Kristi og Guds rige.
>
> Men du tror vel ikke på at Gud mener det han lod Paulus skrive, Vel ???

Har intet med sagen at gøre ! Guds ord i sig selv er en kraft til frelse.

> Du må ikke engang have noget at gøre med MH 1 Kor 5 v 10-- , Men hvem er
> det du følger Gud eller MH ???

Jeg har intet med MH at gøre, har aldrig haft det og får det sikkert heller
aldrig. Jeg har i perrioder modtaget hans nyhedsblad for at holde mig lidt
orienteret omkring hans arbejde i Israel......thats all.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 05-08-02 13:47

> [...]
søndag
> om budskabet over alle budskaber i forbindelse med MHs besøg på Nørrebro.

Læser man Bibelen igennem, finder man ud af at når Gud siger noget sker det
som Gud har sagt, Moses, Joshua og kong David troede flere gang e at Gud
ånskede de skulle indtage byer og lande, men de led nederlag hver gang Gud
ikke havde sendt dem. Havde Gud sendt dem vandt de sejer.

Det MH foretager sig kan ud fra dette enkelte Guddommelige Prencip bedømmes
ganske klart, fordi sker det som MH siger er Gud med ham og intet sker hvis
MH fare løs i egen kraft.

Så siger du at selv om MH fare frem i egen kraft er det Guds Ord han
forkynder; Nej der er kun hans egne ord og de forbliver kraftløse, Hvorimod
Guds Ord altid vil være en kraft til frelse fordi der er Guds Ord.

Men der er nok svært for dig at forstå, så lad mig give et eksempel,
Gud siger "Vand bliv til vin " og det sker altid når Gud siger det eller
står bag sit ord.
Jeg siger "Vand bliv til vin " og jeg vil blive meget overrasket hvis det
sker fordi mine ord har ingen kraft.
Derimod, siger Gud; Erik gå hen på Nørrrebro og sig til den spand vand du
finder der " Vand bliv til vin " og så sker det fordi Gud har sendt dig og
givet din munds Ord Hans Kraft.

Disse prenciper er grundlag for at sige "Gud har ikke sendt MH til Nørrebro,
Han er der af anden grund."

klip
> [...]
> aldrig. Jeg har i perrioder modtaget hans nyhedsblad for at holde mig lidt
> orienteret omkring hans arbejde i Israel......thats all.

Svært at se forskelden sådan som du altid forsvare ham!

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 05-08-02 16:48

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4e73b7$0$43642$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
bedømmes
> ganske klart, fordi sker det som MH siger er Gud med ham og intet sker

var Moses fejlfri, var Joshua eller David......er du ?? Du minder mig om en
nyfrelst der har læst en "spændende" bog udgivet af den amerikanske
trosbevægelse. For det du taler om drejer sig ene og alene om [*Guds
udvælgelse*].....Moses Hansen er overbevist om hans udvælgelse i Kristus,
overbevist om hans kaldelse til at forkynde evangeliet i Danmark.....du er
det modsatte.....og hva så ?? Vær du bare helt sikker på at MH har mange
personlige beviser for sin overbevisning, ligesom han har mange hændelser at
henvise til...omkring den kraft du påstår ikke følger ham. At folk som du
selv - hader ham og nedgøre ham til noget der minder om en satans
dicipel....skønt hans rent evangeliske forkyndelse er absolut fejlfri og
brændende....siger mere om disse anklagere....end om MH selv.

> [...]
> Hvorimod
> Guds Ord altid vil være en kraft til frelse fordi der er Guds Ord.

Så evangeliet, det uforanderlige og evige budskab om verdens frelser Jesus
Kristus, skulle kunne gøres ugyldigt og uden virkning af Moses
Hansen......no way ! Hvis der på Nørrebro er en person Gud ønsker frelst, så
frelser Gud ham i Jesu navn også selvom evangeliet der lyttes til forkyndes
af Moses Hansen. Jeg kan nævne mange mange kristne, historiske
personligheder der trods store og virksomme tjenester i Jesus navn, havde
"lig" i lasten. Aligevel stadfæstede Herren sit ord igennem disse mennesker.
Gud kan ikke svigte sit eget ord.....at mennesker (eksv: MH) tror at de er
udslagsgivende for om Guds ord virker eller ej.....skal nok blive gjort op i
den sidste ende !

> [...]
> finder der " Vand bliv til vin " og så sker det fordi Gud har sendt dig og

Ønsker Gud evangeliet forkyndt eller ej ?? Jeg taler udelukkende om selve
frelses-budskabet, udelukkende dette budskab er grunden til at jeg ikke vil
synge med i hade-koret af MH modstandere....MH bære jo dette budskab,
forkynder det og det må jeg forholde mig positivt til.

> Disse prenciper er grundlag for at sige "Gud har ikke sendt MH til
Nørrebro,
> Han er der af anden grund."

Din teori, ren teori !

> Svært at se forskelden sådan som du altid forsvare ham!

Jeg forsvare ikke MHs person....jeg kender ham ikke...har kun oplevet ham på
kristent tv...og kun læst hans nyhedsblad.....så jeg har ingen basis for at
forsvare hans person. Hvad jeg heller ikke har, er en basis for at tilsvine
ham....da jeg som sagt ALDRIG har hørt hans rent evangeliske forkyndelse som
andet end både korrekt og talt med overbevisning.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 05-08-02 20:59

> [...]
> bedømmes
> hvis
>
> var Moses fejlfri, var Joshua eller David......er du ??

Sikert ikke, men det er Gud derimod og det er Ham jeg siger der ikke har
noget at gøre med MH

> [...]
> synge med i hade-koret af MH modstandere....MH bære jo dette budskab,
> forkynder det og det må jeg forholde mig positivt til.

Du der har så meget forstand på renselser og mange gange har kalde min
dåbsforkyndelse for vranglære skulle de vide at Hvis Helligånden ikke er til
stede når Guds Ord tales gennem mand, er der ingen salvelse i det talte Ord
og ingen vil få nogen Åndsåbenbarelse fra Gud.

Det er kun Gud der kan give Ordet liv Kære Erik.

> Nørrebro,
>
> Din teori, ren teori !

Nej det er meget mere end en teori, det er sandheden.

> [...]

som
> andet end både korrekt og talt med overbevisning.

Jeg har svært ved at se at du ikke har kenskab til MH da han er diskuteret
her flere gange og er meget i nyhedsmedierne, Men så må du have din viden
gennem trosbevægelsen som er ca. den samme som MHs,

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 05-08-02 21:57

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4ed918$0$78194$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
Ord
> og ingen vil få nogen Åndsåbenbarelse fra Gud.
>
> Det er kun Gud der kan give Ordet liv Kære Erik.

Nå, fortæl mig noget nyt Hvad svare du på ? Da ikke mit indlæg ! Ønsker
Gud evangeliet forkyndt eller ej, var spørgsmålet (?), eller mener du også
at en kristen skal have særlige åbenbaringer for at finde svaret på det
spørgsmål (?)

Du taler om salvelse....og påstår at uden den ingen kraft. Det er korrekt,
jeg er umiddelbart enig i den betragtning, men det har Herren jo netop løst
ved at give alle åndsdøbte del i den salvelse der skal til for at forkynde
evangeliet i kraft og sandhed. Alle åndsdøbte, alle ægte frelste ! Også MH,
har del i samme Ånd som virkede mægtigt i menighedens begyndelse. Denne
salvelse er ikke at sammenligne med den de særligt udvalgte
tjenere....apostlene, profeterne...osv.....er redskaber for, men er
indeholdt i den åbenbaring af Jesus Kristus som gælder alle frelste. Hvad
jeg mener er at salvelsen således følger Guds ord, som igen virker efter den
åbenbaring Ånden giver os hverisær. Nogle får meget åbenbaret, andre
mindre...men alle kender vi sandheden og kraften i Jesu navn.

> Nej det er meget mere end en teori, det er sandheden.

Nå da, mon ikke det ligesåmeget er sandheden om dig selv der kommer frem, i
uskøn forening med din hade-kampagne mod MH !

> Jeg har svært ved at se at du ikke har kenskab til MH da han er diskuteret
> her flere gange og er meget i nyhedsmedierne, Men så må du have din viden
> gennem trosbevægelsen som er ca. den samme som MHs,

Hvad mener du med dette ?? At jeg er involveret i trosbevægelsen eller hvad
??

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 06-08-02 06:33

> Nå, fortæl mig noget nyt

>Hvad svare du på ?

dit indlæg; citat Erik D;
""Så evangeliet, det uforanderlige og evige budskab om verdens frelser Jesus
Kristus, skulle kunne gøres ugyldigt og uden virkning af Moses
Hansen......no way ""

Det jeg siger; Gud er ikke med MH og Gud kan gøre ham kraftløs ved ikke at
være der.

Men slutter MH nu

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 06-08-02 15:32

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4f5f94$0$78196$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Hansen......no way ""
>
> Det jeg siger; Gud er ikke med MH og Gud kan gøre ham kraftløs ved ikke at

Gud - Jesus - Ånden - ordet - kraften - frelsen.....osv, hænger sammen og
følger hinanden. Det kan hverken MH eller nogen anden lave om på.. Hvis
evangeliet ikke forkyndes ret og dermed falskt, kan man udelukke Guds kraft
over sit eget ord.....men så må du i dette tilfælde, bevise at Moses Hansens
forkyndelse af evangeliets grundlæggende sandhed, ikke er korrekt.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 06-08-02 17:40

> [...]
Hansens
> forkyndelse af evangeliets grundlæggende sandhed, ikke er korrekt.

Mat 19v9 Jeg siger jer: Den, der skiller sig fra sin hustru af anden grund
end utugt og gifter sig med en anden, begår ægteskabsbrud.«

Luk 16 v18 Enhver, som skiller sig fra sin hustru og gifter sig med en
anden, begår ægteskabsbrud, og den, der gifter sig med en fraskilt kvinde,
begår ægteskabsbrud.

1 Kor 7v10 De gifte byder jeg, dog ikke jeg selv, men Herren, at en kvinde
ikke må skille sig fra sin mand v11 - men er hun blevet skilt, skal hun
forblive ugift eller også forlige sig med sin mand - og en mand må heller
ikke skille sig af med sin hustru.

[...]

Paulus tilægger enda utugtige, afgudsdyrkere, ægteskabsbrydere og bøsser
samme betydning. Og paulus skriver; at en ægteskabsbryder ikke skal arve
Gude rige, ja ikke engang have lod og del i Kristus og Guds rige.

Hvis du ikke tror på at Gud mener det så mangler du både Helligånden,
Åndsbedømmelsen, Visdom, og Kundsskab.

Mange mener Gud har givet Moses den ret, at skille sig fra sin første kone
og gifte sig med en ny og fortsætte som om han ikke har gjort noget galt.
Ja, han påstår enda han forkynder Guds Ord i sandhed, uden at ænse sit
ægteskablige problem og Menigheds forstanderne samtygger i strid med bibelen
og lader ham tale.

Og ikke nok med at de i strid med Gud tillader Utugt, de vil også have
vækkelse med et sådan evangelium!

Hvad mener du Erik D ???

Erik L

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-08-02 18:52

d. 06/08/02 18:40 skrev Erik L på eriklarsen@oncable.dk i artiklen
3d4ffbf4$0$89498$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Mat 19v9 Jeg siger jer: Den, der skiller sig fra sin hustru af anden grund
> end utugt og gifter sig med en anden, begår ægteskabsbrud.«

Eller Mat 5v27: I har hørt, at der er sagt: 'Du må ikke bryde ægteskab'. Men
jeg siger jer: Enhver, der kaster et lystent blik på en andens hustru, har
allerede begået ægteskabsbrud i sit hjerte.

> 1 kor 6 v9 Ved I ikke, at uretfærdige ikke skal arve Guds rige?

Dog siger Mat 20v25-26: "Hvem kan så blive frelst?" Jesus så på dem
(disciplene) og svarede: For mennesker er det umuligt, men for Gud er alting
muligt.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Erik L

Dato : 06-08-02 20:40

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dog siger Mat 20v25-26: "Hvem kan så blive frelst?" Jesus så på dem
> (disciplene) og svarede: For mennesker er det umuligt, men for Gud er

Du var iblandt dem jeg skrev om;

Mange mener Gud har givet Moses den ret, at skille sig fra sin første kone
og gifte sig med en ny -------

1 Kor 5v11 Hvad jeg skrev til jer, var, at I ikke må have med nogen at
gøre, der har navn af broder, men lever utugtigt eller er grisk eller er en
afgudsdyrker eller en spotter eller en drukkenbolt eller en røver. I må
heller ikke spise sammen med sådan en.

Tænk over det næste gang du tager nadver med utugtige!

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 06-08-02 21:02

> [...]
> heller ikke spise sammen med sådan en.
>
> Tænk over det næste gang du tager nadver med utugtige!

Så har du dummet dig i din ungdom, begået fejl i dit liv, er du for altid
udelukket fra frelsen. Du har skrevet at du selv har haft store alkohol
problemer på et tidspunkt i dit liv.....altså må jeg efter den linie du
dømmer MH ved, som skyldig i hor (ikke utugt) dømme dig som
dranker....hyggelig kristendom du forestiller dig Erik.L

--

E.Dalgas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-08-02 22:00

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> writes:

> [...]
> dømmer MH ved, som skyldig i hor (ikke utugt) dømme dig som
> dranker....hyggelig kristendom du forestiller dig Erik.L

Det er jo den gamle sang.

"Den synd jeg ikke selv er faldet i, for den er der ingen tilgivelse."

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Erik.D

Dato : 06-08-02 22:32

Peter B. Juul <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3it2n4s9t.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Det er jo den gamle sang.
>
> "Den synd jeg ikke selv er faldet i, for den er der ingen tilgivelse."

Ja, en holdning der råber til himmelen på manglende selverkendelse........og
det der er værre !

--

E.Dalgas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-08-02 23:15

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> writes:

> Ja, en holdning der råber til himmelen på manglende selverkendelse........og
> det der er værre !

Den norske taler Eyvind Fröen, som er en kør gæst i vores kirke,
fortalte engang, hvordan han havde været leder i noget ungdomsarbejde
(hmm.. faktisk tror jeg han startede norsk UMO? Måske var det
det. Måske noget andet), hvor en bestemt synd var blevet meget
almindelig (hvilken kom han aldrig ind på). Han talte med en ældre,
visere person om problemet og nåede at indskyde: "Ja, _jeg_ er jo
aldrig faldet i den synd.", hvortil den ældre svarede: "Så er du nok
aldrig blevet fristet på det område."

Og ganske rigtigt: Noget senere ploppede han i med samlede ben.

Det er en god lektion i ydmyghed.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Erik.D

Dato : 07-08-02 14:37

Peter B. Juul <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3adnz4ot9.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> [...]
> aldrig blevet fristet på det område."
>
> Og ganske rigtigt: Noget senere ploppede han i med samlede ben.

Fin lille beretning...som kunne støttes med dette enkle vers fra skriften :

Derfor skal den, der mener at stå, tage sig i agt, at han ikke falder!
1Kor.10,12.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 07-08-02 06:23

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo den gamle sang.
>
> "Den synd jeg ikke selv er faldet i, for den er der ingen tilgivelse."

Nå du fandt en anklager, at hykle med, Var Peter

Erik L

Fra : Erik L

Dato : 07-08-02 06:19

> [...]
> dømmer MH ved, som skyldig i hor (ikke utugt) dømme dig som
> dranker....hyggelig kristendom du forestiller dig Erik.L

Erik-Erik-Erik har du ikke fattet, at alle de ting der i det gamle liv (før
frelseren greb ind), skal man omvende sig fra og aflægge, 1 Kol 6v9--. Jeg
har ikke selv kunnet formå det, Men hurra for Helligåndens hjælp og Guds
Kraft i Jesus Kristus død og opstandelse.

[...]

Kære Erik D, dette skriftsted beskriver mig udmærket (v11), sådan har jeg
været, men jeg lod mig vaske ren På Guds Befaling ApG 2v38.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 07-08-02 10:59

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d50adb8$0$78153$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ]

> [...]
> 1 Kol 6v9--. Jeg har ikke selv kunnet formå det, Men hurra
> for Helligåndens hjælp og Guds
> Kraft i Jesus Kristus død og opstandelse.

Jo det har jeg fattet

> [...]
>
> Kære Erik D, dette skriftsted beskriver mig udmærket (v11), sådan har jeg
> været, men jeg lod mig vaske ren På Guds Befaling ApG 2v38.

Så i din verden er der ingen mulighed for at falde efterfølgende dåben ??
Man wake up !

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 07-08-02 11:49

> [...]
Sådan

> Så i din verden er der ingen mulighed for at falde efterfølgende dåben ??

In English, It is not "Man wake up", that is " wake up, Man"

Jo det er der, f.eks at acceptere utugt i menigheden kan ødelægge hele
menigheden, fordi Gud bliver borte når man ikke vil acceptere hans
Guddommelige veje.

[...]
røver. I må heller ikke spise sammen med sådan en. v12 Er det da min sag at
dømme dem, der står udenfor? Er det ikke dem, som er indenfor, I skal dømme?
v13 Dem udenfor skal Gud dømme. »I skal udrydde den onde af jeres midte.«

Og det onde acceptere man i de danske kirker. lige fra Ægteskabsbryder,
homofile, dranker til afgudsdyrker, alle sammen bliver accepteret.

Det er endda således, at der tages hensyn til dranker ved nadveren for at de
ikke skal tåle alkoholdig vin, har man indført frugtsaft.

Og når man en ægteskabsbryder til en kristen leder skikkelse i form af en
vækkelsesprædikant, er man faldet pladask på r***n og står uden for Guds
Ords kraft og Helligåndens vejledning.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 07-08-02 14:07

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d50fb31$0$88391$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jo det er der, f.eks at acceptere utugt i menigheden kan ødelægge hele
> menigheden, fordi Gud bliver borte når man ikke vil acceptere hans

Så Moses Hansen kunne i princippet godt have faldet i synd, omvendt sig og
fundet tilgivelse for fejl i sit tidligere liv, ikke ??

> [...]
>
> Og det onde acceptere man i de danske kirker. lige fra Ægteskabsbryder,
> homofile, dranker til afgudsdyrker, alle sammen bliver accepteret.

Nå acceptere MAN det....Jeg tror der mindst ligesåmange der IKKE gør og at
disse først og fremmest skal findes i den kristendom MH bevæger sig i.
Hvodan kan du finde belæg for at dømme HELE den danske kirke på denne måde
??

> Det er endda således, at der tages hensyn til dranker ved nadveren for at
de
> ikke skal tåle alkoholdig vin, har man indført frugtsaft.

At tage hensyn til at der er folk som deltager i nadveren, der tidligere har
været alkoholikkere, er ikke det samme som at acceptere alkoholisme. Det jeg
tror man acceptere på denne måde er at ikke alle er lige stærke, ikke alle
er kommet helt fri af fristelsen til at drikke, eller lige langt i deres
kristne liv....så det skulle da lige passe at de ved en kristelig nadver
finder andledning og lader sig friste til at påbegynde drikkeriet igen.

> Og når man en ægteskabsbryder til en kristen leder skikkelse i form af en
> vækkelsesprædikant, er man faldet pladask på r***n og står uden for Guds
> Ords kraft og Helligåndens vejledning.

Det må du tale med Apostolsk Kirke om....Jeg forholder mig udelukkende til
at MH forkynder et evangelium til frelse for mennesker der stemmer med det
Bibelske. Alle de interne og personlige kontroverser du vader rundt
i......er der ingen ufrelst der kan bruge til noget helst, andet end en
kærkommen undskyldning for at afvise Jesus Kristus som Herre og Frelser.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 07-08-02 20:52

> [...]
>
> Så Moses Hansen kunne i princippet godt have faldet i synd, omvendt sig og
> fundet tilgivelse for fejl i sit tidligere liv, ikke ??

Jeg vil lade Peter svare;

2 pet 2v20 Hvis mennesker gennem erkendelsen af vor Herre og frelser, Jesus
Kristus, har gjort sig fri af verdens urenhed, men igen lader sig besnære og
overvinde af den, er det sidste værre for dem end det første. v21 For det
havde været bedre for dem slet ikke at have lært retfærdighedens vej at
kende end først at lære den at kende og siden vende sig fra det hellige bud,
som de har fået overdraget; v22 så er det gået dem, som ordsproget
er vasket, vælter den sig i sølet.«

klip

> Nå acceptere MAN det....Jeg tror der mindst ligesåmange der IKKE gør og at
> disse først og fremmest skal findes i den kristendom MH bevæger sig i.

Du er forkert på den, der er ingen MH bevægelse, MH tilhøre Apstolsk kirke
som almendelig medlem, det sagde forstanderen fra Kolding til TV2 mandag
aften.

> Hvodan kan du finde belæg for at dømme HELE den danske kirke på denne måde
> ??

Har du hørt om et kirkesamfund der forkynder aflæggelse af det gamle liv,
opgiv utugt og hor ? Hvem er det du mener ???

> de
>
> At tage hensyn til at der er folk som deltager i nadveren, der tidligere
har
> været alkoholikkere, er ikke det samme som at acceptere alkoholisme.

Det er noget vrøvl, er man alkoholiker behøver man først dåb
(syndsforladelse) til at blive fri fra det gamle liv som skal dø med Jesus
for at et nyt liv kan starte og derefter kan man i sin nyvundne frihed tage
del i nadveren.

> [...]
> kristne liv....så det skulle da lige passe at de ved en kristelig nadver
> finder andledning og lader sig friste til at påbegynde drikkeriet igen.

Hvis du acceptere en alkoholiker ved at værne om hans svaghed, så vil han
kun udnytte dig. Jeg har lidt erfaring her. :--)

> [...]
> i......er der ingen ufrelst der kan bruge til noget helst, andet end en
> kærkommen undskyldning for at afvise Jesus Kristus som Herre og Frelser.

Jeg har talt med Johnnes Hansen Lemvig, nu Pave for Apstolerne, det har jeg
engang skrevet til dig sammen med min historie fra Lemvig Kristen Center

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 07-08-02 21:46

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d517a47$0$43751$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil lade Peter svare;

Hvorfor svare du ikke selv ?? Hvorfor svare du ikke på spørgsmålet jeg
stillede dig ??

> Du er forkert på den, der er ingen MH bevægelse, MH tilhøre Apstolsk kirke
> som almendelig medlem, det sagde forstanderen fra Kolding til TV2 mandag
> aften.

Hvem taler om nogen "MH bevægelse" ??.....Læs hvad du svare på, inden du
svare !

> Har du hørt om et kirkesamfund der forkynder aflæggelse af det gamle liv,
> opgiv utugt og hor ?

Ja !

> Hvem er det du mener ???

Spiller du dum ?? Du kender efterhånden min kristne baggrund !

[klip af nogle urelevante argumenter (?) jeg ikke gider komentere]

Hvorfor du gang på gang debatere hen over hovdet på folk og notorisk
forfalder til at føre en debat " med dig selv ".....skal jeg ikke kunne
sige....men det er stærkt irreterende at bruge tid på.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 08-08-02 05:26

> [...]
> måde

> Ja !

> Spiller du dum ?? Du kender efterhånden min kristne baggrund !

AHA Hvorfor har du så problemer med at forstå at det gamle bliver vasket af
i dåben og at men ikke skal fortsætte sit liv i utugt/hor eller starte det
efter man er frelst ??

> [...]
> forfalder til at føre en debat " med dig selv ".....skal jeg ikke kunne
> sige....men det er stærkt irreterende at bruge tid på.

Jeg prøver at forholde mig til Bibelen og sandheden.

Det forholder sig således af Gud vi rense os for synd og gøre os fine rene
så vi bliver som Paulus beskriver det i Rom 8 v29, et spejlbilled af Jesus.

Har vi bare et enkelt problem, det kan være hovmod, druk, hor, havesyge osv-
vil det også komme med i vort spejlbilled og så er vi ikke Herren lig.

Men renser vi os som Jesus er ren. vil vi også blive det
Herlighedsteologerne stræber efter nogle små Jesuser der render rundt, Men;
Jeg siger Men, jeg mener det i alvor, vi kommer ikke til Jesus og vi bliver
ikke til små Jesuser før vi har renset os selv i lydighed til skrifterne,
derfor er det så nødvendig at vi forstår hvad det er Gud gør for os gennem
dåb, nadver og menighedsliv og at vi forstår at Helligånden Han er i vort
indre hjerte for at hjælpe os til forståelsen af sandheden og til at
åbenbare de urenheder vi ikke selv ser, så vi kan blive renst for dem også.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 08-08-02 21:00

> [...]
> indre hjerte for at hjælpe os til forståelsen af sandheden og til at
> åbenbare de urenheder vi ikke selv ser, så vi kan blive renst for dem

Øh.......held og lykke med at blive en " lille Jesus" Erik.L....Du får helt
sikkert brug for det....og når det så kniber, kan du jo altid kontakte MH
der tydeligvis er kommet noget nærmere et sådant mål end du er det Jeg
mener, han har jo både kors og tilhængere !

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 09-08-02 07:10

> [...]
Jeg
> mener, han har jo både kors og tilhængere !

(Jeg føler; at det ikke er mig du tager afstand fra, men Guds fornyelse i
Jesus Kristus)

Er det et trækors på et hjul og tilhænger der gør en person til et
spejlbilled af Jesus, eller er det aflæggelsen af de syndige ting og iklæder
sig fornyelsen ??

MH har gennem årende vidne om sig selv ved sine gerninger, 1) det sker ikke
som han Profetere, 2) hans kors har ingen kraft og bære ingen synd. 3) han
er herlighedsforkynder 4) der er ingen tegn fra Gud der beviser Gud er med
ham. 5) der er ingen vækkelse ved hans arbejde.

Men god fornøjelse med at hjælpe MH med at udvide sin modstand mod
muslimerne i Ierael til også at omfatte Nørrebro

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 09-08-02 14:27

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev

> (Jeg føler; at det ikke er mig du tager afstand fra, men Guds fornyelse i
> Jesus Kristus)

Følelser bedrager ofte......Det er naturligvis din fortolkning af denne
fornyelse jeg tager afstand fra !

> Er det et trækors på et hjul og tilhænger der gør en person til et
> spejlbilled af Jesus, eller er det aflæggelsen af de syndige ting og
iklæder
> sig fornyelsen ??

Du så den her ikke ??

> [...]
med
> ham. 5) der er ingen vækkelse ved hans arbejde.

Bla...bla...Hele denne diskussion har for mig drejet sig om en bestemt
ting.....at jeg i forbindelse med MHs kampagne på Nørrebro, UDELUKKENDE
glæder mig over at evangeliet bliver forkyndt. Jeg er ikke MH tilhænger ,
jeg er udemærket klar over hans nære forbindelse til LO forkyndere og jeg
betragter den kristendom som MH står for, som "kødelig" inspireret, fyldt
med "egne gerninger" under dække af en sand kristen forkyndelse. Men
evangeliet ER evangeliet og så længe MH overfor UFRELSTE ikke ændre på
sandheden om menneskets eneste mulighed for frelse.....vil jeg ikke synge
med i koret af Islam præster...autonome.....osv !

Paulus skriver om problemstillingen :

Ganske vist prædiker nogle Kristus af misundelse og stridslyst, men andre
også af god vilje; disse sidste gør det af kærlighed, da de ved, at jeg er
sat til at forsvare evangeliet; de første derimod forkynder Kristus af
egennytte, ikke med rent sind, men i den tanke at føje ny trængsel til mine
lænker. Men hvad, Kristus forkyndes dog på enhver måde, hvad enten det er
med bagtanke eller i oprigtighed, og det glæder jeg mig over. Ja, jeg vil
blive ved at glæde mig over det. Fil.1,15-18.

> Men god fornøjelse med at hjælpe MH med at udvide sin modstand mod
> muslimerne i Ierael til også at omfatte Nørrebro

At fastholde Israels udvælgelse som nation...er at fastholde Guds profetiske
ord. Det har MH ikke patent på !

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 09-08-02 18:30

> Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev

> Følelser bedrager ofte......Det er naturligvis din fortolkning af denne
> fornyelse jeg tager afstand fra !

Men min fortolkning er lige netop at vi skal aflægge det gamle syndige liv
og iklæde os det nye i Jesus Kristus. Under Jesus Kristus mener jeg også
ægteskab der er gået itu vil blive Genoprettet, der står nemlig; " Giver du
dig til Herren, så skal dig og dit hus blive frelst" og st sådan løfte om
genoprettelse af et ødelagt ægteskab kan jo ikke finde sted så længe man
holder fast i et utugtig forehold eller et nr 2 ægteskab.

Du tænker vist på alle de fraskildte der lever i et nyt ægteskab, Ikke. Det
gør jeg også, men vil man følge Gud er der ikke anden vej end aflægge utugt
og håbe på Gud vi holde sit løfte om Genoprettelse. Jeg ved det lyder hårdt,
men det er ikke Guds vilje nogen skulle lade sig skille og slet ikke at
nogen skal Gifte sig med en ny.

> [...]
> ting.....at jeg i forbindelse med MHs kampagne på Nørrebro, UDELUKKENDE
> glæder mig over at evangeliet bliver forkyndt.

MH forkynder ikke Guds Ord, han fiser bare rundt og (et LO udtryk) slår
buler i luften.

> [...]
> sandheden om menneskets eneste mulighed for frelse.....vil jeg ikke synge
> med i koret af Islam præster...autonome.....osv !

Man skulle tro at du læste Quantum-fysik med alt det du har opdigtet mellem,
"enten er Gud med MH" og "eller også er Gud ikke med MH"

> [...]
> med bagtanke eller i oprigtighed, og det glæder jeg mig over. Ja, jeg vil
> blive ved at glæde mig over det. Fil.1,15-18.

Skrev Paulus det til MH ?? eller er det bare et skriftsted du fandt passende
??

> At fastholde Israels udvælgelse som nation...er at fastholde Guds
profetiske
> ord. Det har MH ikke patent på !

Prøv at tænke politisk, er Gud demokrat eller theokrat? for er Gud theokrat
hvorfor er der så demokratiske afstemninger i Israel ??

Erik L

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 09-08-02 20:03

d. 09/08/02 19:29 skrev Erik L på eriklarsen@oncable.dk i artiklen
3d53fbfa$0$14345$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> ægteskab der er gået itu vil blive Genoprettet, der står nemlig; " Giver du
> dig til Herren, så skal dig og dit hus blive frelst"

Så er det, jeg må spørge, hvordan Matthæus 22, 30-31 passer ind: Jesus
svarede dem: I er på vildspor, for I kender hverken Skrifterne eller Guds
magt. I opstandelsen hverken gifter man sig eller giftes bort, men er som
engle i himlen.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Erik L

Dato : 10-08-02 06:29

> [...]
> magt. I opstandelsen hverken gifter man sig eller giftes bort, men er som

IMHO synts jeg den passer meget godt på dansk kristendom, da ikke ret mange
har oplever opstandelsen hverken fra dåben med Jesus eller at flyve op til
Jesus i skyen.

Jeg har også her i foregående indslag påpeget at Guds kraft mangler i MH
religionskrigsforsøg på Nørrebro, fordi Guds ord ikke følges/adlydes. Det
hele skal passe sammen før Gud åbenbare sig og frelser folk.

Erik L

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-08-02 08:08

d. 06/08/02 21:39 skrev Erik L på eriklarsen@oncable.dk i artiklen
3d5025fb$0$89544$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Mange mener Gud har givet Moses den ret, at skille sig fra sin første kone
> og gifte sig med en ny

Nå, da. Jeg sidestiller altså ikke syndsforladelse med nogen ret.

Jeg vil lige tillade mig at gøre opmærksom på, at der findes mange andre
overtrædelser end ægteskabsbrud, hvor den mest alvorlige nok er drab, som er
uddybet i Mat 5v21-23: I har hørt, at der er sagt til de gamle: 'Du må ikke
begå drab' og 'Den, der begår drab, skal kendes skyldige af domstolen'. Men
jeg siger jer: Enhver, som bliver vred på sin bror, skal kendes skyldig af
domstolen; den, der siger: Raka! til sin bror, skal kendes skyldig af Det
store Råd; den, der siger: Tåbe! skal dømmes til Helvedes ild.

Mon ikke det omfatter de fleste af os?

> Tænk over det næste gang du tager nadver med utugtige!

Så hellere nadver med mordere. Nej, du har helt misforstået nadveren og Jesu
budskab, for hvem var det nu, Jesus brugte mest tid sammen med? Det var da
de socialt udstødte, de syge og synderne, som vidste, de var syndere, mens
han havde et mildt sagt anspændt forhold til præsteskabet og andre, der
betragtede sig selv om retfærdige. Kort sagt er det de utugtige og ikke de
retfærdige, der har brug for nadveren!

Den eneste grund til, at vi bør holde afstand til de utugtige er risikoen
for, at vi kan lade os friste af deres utugt.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Erik L

Dato : 07-08-02 11:24

> d. 06/08/02 21:39 skrev Erik L på eriklarsen@oncable.dk i artiklen
> 3d5025fb$0$89544$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Nå, da. Jeg sidestiller altså ikke syndsforladelse med nogen ret.

Har en mand fået syndsforladelse er det vel synden der har forladt forladt
ham, og så siger Paulus "Hold jer fra utugt", i MH tilfælde er synden ved
at udøve utugten bare forsat.

> [...]
> domstolen; den, der siger: Raka! til sin bror, skal kendes skyldig af Det
> store Råd; den, der siger: Tåbe! skal dømmes til Helvedes ild.

Vi talte vist kun om Gud vil velsigner en mand der lever i et nyt (nr 2)
ægteskab, hvor jeg påstår det gør Gud ikke og Gud har aldrig velsignet og
vil aldrig velsigne er nr 2 ægteskab.

Jeg er ganske klar over hvor mange kristne i Danmark der ikke adlyder denne
Guds ønske og mener det er en af grundene til den forviring vi har i den
kraftløse danske kristendommen.

> Mon ikke det omfatter de fleste af os?

MON, er du ikke sikker??

> [...]
> betragtede sig selv om retfærdige. Kort sagt er det de utugtige og ikke de

Nu taler vi om Guds kraft udebliver i nr 2 ægteskab

> Den eneste grund til, at vi bør holde afstand til de utugtige er risikoen
> for, at vi kan lade os friste af deres utugt.

Jeg er sikker på , om du møder dem ved nadverboret eller ved en pølsevogn,
siger Paulus som Guds stedfortræder og mener det;

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-08-02 12:26

d. 07/08/02 12:24 skrev Erik L på eriklarsen@oncable.dk i artiklen
3d50f548$0$88357$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Har en mand fået syndsforladelse er det vel synden der har forladt forladt
> ham,

Det er nok et definitionsspørgsmål. Syndsforladelse dækker efter min mening
over en ensidig handling fra Gud, hvor han erklærer os frie for synd. Man
kan også sige, at Gud "vender det blinde øje" til og lader, som om vi ikke
har begået nogen synd. Det betyder også, at syndsforladelse først er
aktuelt, når vi skal dømmes, og Jesus får mulighed for at sige god for hver
enkelt af os. Jeg vil kun dømme om, hvad der er rigtigt for mig, og altså
ikke om Guds vilje.

> og så siger Paulus "Hold jer fra utugt",

Det samme sagde Jesus, når han helbredte, men ét er en formaning eller
hensigserklæring, noget helt andet er realiteter.

Dog har jeg ingen grund til at forsvare Moses Hansen, men jeg må alligevel
henholde mig til Jesu ordre i en anden sammenhæng: Lad den uden synd kaste
den første sten, som også afspejles i et kendt ordsprog om fragmenter af
geologisk oprindelse i kombination med transperante domiciler med ringe
brudstyrke.

> Vi talte vist kun om Gud vil velsigner en mand der lever i et nyt (nr 2)
> ægteskab, hvor jeg påstår det gør Gud ikke og Gud har aldrig velsignet og
> vil aldrig velsigne er nr 2 ægteskab.

Det er kun interessant, hvis det er den eneste overtrædelse, der bliver
begået. Hvis en person har begået 20 overtrædelser, der alle berettiger til
dødsstraf, er det inderligt ligegyldigt, hvilke overtrædelser vedkommende
dømmes for. Vedkommende kan kun dø én gang og får således rabat.

> Jeg er ganske klar over hvor mange kristne i Danmark der ikke adlyder denne
> Guds ønske og mener det er en af grundene til den forviring vi har i den
> kraftløse danske kristendommen.

Jeg tror simpelthen, det handler om, at enhver er sig selv nærmest, og
alting skal være så hyggeligt og ufarligt. Danskerne er altid meget hurtige
til at trække sig ud, lige så snart der viser sig en risiko, ubehag eller vi
skal påtage os et ansvar i et fællesskab.

> MON, er du ikke sikker??

Det har jeg intet belæg for, og der står også, vi skal være meget forsigtige
med at dømme.

> Nu taler vi om Guds kraft udebliver i nr 2 ægteskab

Det taler du om. Jeg mener, det er så inderligt ligegyldigt i det store
spil.

> Jeg er sikker på , om du møder dem ved nadverboret eller ved en pølsevogn,
> siger Paulus som Guds stedfortræder og mener det;

Der er den afgørende forskel, at nadveren er til for alle, og hvis vi
endelig skulle sortere, burde det være dem, der kalder sig retfærdige, der
skulle forlade bordet. Nadveren blev indstiftet til erindring om Jesus, og
han opsøgte netop synderne ud fra den betragtning, at det er de syge, der
har brug for en læge. De retfærdige har jo fået det, de kan tilkomme.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Erik L

Dato : 07-08-02 12:57

> [...]
> den første sten, som også afspejles i et kendt ordsprog om fragmenter af
> geologisk oprindelse i kombination med transperante domiciler med ringe

Her er ikke tale om stenkast, men bedømmelse af MH livstil og forkyndelse af
bibelsk ægteskab Guds Ord. Gud skal nok selv ramme ham med de sten der skal
kastes.

> [...]
> dødsstraf, er det inderligt ligegyldigt, hvilke overtrædelser vedkommende
> dømmes for. Vedkommende kan kun dø én gang og får således rabat.

Sal 51 Kong David fik tilgivelse for sin utugt, fordi han omvendte sig
også af hele sit hjerte. Men jeg ser ingen omvendelse eller accept af Guds
Ord på dette område hos MH.

> [...]
vi
> skal påtage os et ansvar i et fællesskab.

Nej der handler om meget mere, leder MH ikke de andre kristne til Jesus,
forføre han dem og her er jeg overbevist om MH er mere forfører end Leder
for/til Jesus.

> Det har jeg intet belæg for, og der står også, vi skal være meget
forsigtige
> med at dømme.

Det er rigtigt, men det betyder ikke vi helt skal lade være med at bedømme.
Vi fare vild fordi vi ikke undersøger og bedømmer tingende er fra Gud eller
ikke, her har MH bevist sig forkert for mange gange og alle hans profitier
er ikke blevet til noget, Hvad jeg kalder en let bedømmelse af en selvgjort
vækkelsesprædikant uden de vækkelser han har profitere.

> Det taler du om. Jeg mener, det er så inderligt ligegyldigt i det store
> spil.

Det mener Gud ikke og det er Ham der bestemmer, Jesus er vel Hovedet på sin
eget legeme endnu ??

> [...]
> han opsøgte netop synderne ud fra den betragtning, at det er de syge, der
> har brug for en læge. De retfærdige har jo fået det, de kan tilkomme.

Nej nadver er kun for de genfødte kristne.

Erik L

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-08-02 13:54

d. 07/08/02 13:57 skrev Erik L på eriklarsen@oncable.dk i artiklen
3d510b1a$0$88376$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Her er ikke tale om stenkast, men bedømmelse af MH livstil og forkyndelse af
> bibelsk ægteskab Guds Ord.

Det er stenkast fra indersiden af et glashus, hvis man dømmer andre for
deres synder, mens man overser sine egne synder.

> Sal 51 Kong David fik tilgivelse for sin utugt, fordi han omvendte sig
> også af hele sit hjerte. Men jeg ser ingen omvendelse eller accept af Guds
> Ord på dette område hos MH.

Men er det dit problem, om Moses Hansen har fået tilgivelse eller
syndsforladelse?

> Nej der handler om meget mere, leder MH ikke de andre kristne til Jesus,
> forføre han dem og her er jeg overbevist om MH er mere forfører end Leder
> for/til Jesus.

Det er kun et problem, hvis Moses Hansen gør nogen forskel i forhold til
andre kristne, og det tvivler jeg meget på, han gør. Han gør kun sig selv
til grin og fremstår ikke som én, man skal tage særlig alvorlig.

> Det er rigtigt, men det betyder ikke vi helt skal lade være med at bedømme.

Vi skal alligevel være meget forsigtig med, hvordan vi bedømmer.

> Hvad jeg kalder en let bedømmelse af en selvgjort
> vækkelsesprædikant uden de vækkelser han har profitere.

Det er også helt fint, men det har ikke noget at gøre med, hvad han ellers
laver eller har lavet. Jeg tror ikke, der er mange, der tager ham alvorligt
som vækkelsesprædikant.

> Det mener Gud ikke og det er Ham der bestemmer, Jesus er vel Hovedet på sin
> eget legeme endnu ?

Ja, og for ham var det også indeligt ligegyldigt, om vi begik den ene eller
anden overtrædelse. Det eneste, der betød noget for Jesus, er, om vi
erkender, vi er syndere, der har brug for Guds nåde og Jesu forsoning og
frelse. Der er ingen mennesker, der ikke begår syndere, og det hjælper intet
at vende sig bort fra én synd blot for at begå en anden synd.

> Nej nadver er kun for de genfødte kristne.

Det er vist din egen udlægning.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Erik L

Dato : 07-08-02 21:09

> [...]
> andre kristne, og det tvivler jeg meget på, han gør. Han gør kun sig selv
> til grin og fremstår ikke som én, man skal tage særlig alvorlig.

Bringer man narko til de unge er det skrækligt, men bringer man en religion
der stresser og køre de unge af sporet, er det helt i orden, Hvad er det du
vil fortælle, At MH ikke er farlig for unge menesker der får dette åndelige
spjæt til deres dans for at ende i trance.

For meg lignede hans Gudtjeneste på TV2 nyhederne mere Transcendental
Meditation hvor man hopper til HU-HU lyden end det ligner kristendom.

> [...]
>
> Det er også helt fint, men det har ikke noget at gøre med, hvad han ellers
> laver eller har lavet. Jeg tror ikke, der er mange, der tager ham

Jeg tror han skulle stoppes for han ødelægger mere end han samler, det er
farligt for Kristendommen og skaber kun et grimt ry.

> [...]
intet
> at vende sig bort fra én synd blot for at begå en anden synd.

Hvis nadveren ikke er stiftet af Jesus til sine brødre, Hvem skal så til
bords med herren ???

Til dem der endnu ikke er frelste har Jesus befalet dåb til syndsforladelse.
Derefter kan man indtage nadver.

Erik L

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 08-08-02 08:38

d. 07/08/02 22:08 skrev Erik L på eriklarsen@oncable.dk i artiklen
3d517e51$0$43691$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Bringer man narko til de unge er det skrækligt, men bringer man en religion
> der stresser og køre de unge af sporet, er det helt i orden,

Ingen af delene er i orden, men det er kun et problem i det omfang, de unge
faktisk tager imod det.

> Hvad er det du
> vil fortælle, At MH ikke er farlig for unge menesker der får dette åndelige
> spjæt til deres dans for at ende i trance.

Ja, for jeg har tillid til, at de unge mennesker selv kan vurdere det, de
præsenteres for, og afviser Moses Hansens lære. Det er da derfor, han har
brug for den massive politibeskyttelse: Befolkningen på Nørrebro vil ikke
have ham og hans lære!

> Jeg tror han skulle stoppes for han ødelægger mere end han samler, det er
> farligt for Kristendommen og skaber kun et grimt ry.

Det mener jeg også, og det har folkekirkerne på stedet også forsøgt.
Problemet er bare, at man ikke kan stoppe ham uden risikoen for, at det
netop bekræfter formålet med hans tilstedeværelse. Den bedste måde at stoppe
ham på kan vi læse om i eventyret om "Kejserens nye klæder", som ender med,
at befolkningen ser, at kejseren ikke har noget tøj på.

> Hvis nadveren ikke er stiftet af Jesus til sine brødre, Hvem skal så til
> bords med herren ?

Hvem er Jesu brødre? Hvorfor blev nadveren indstiftet? Den blev indstiftet
til minde om Jesus, men hvem har brug for at mindes Jesus?

> Til dem der endnu ikke er frelste har Jesus befalet dåb til syndsforladelse.

Der er mange, der er døbt, og stadig synder hver eneste dag. Hvornår blev
Jesu disciple i øvrigt døbt til syndernes forladelse?

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Erik L

Dato : 09-08-02 12:24

> [...]

> Der er mange, der er døbt, og stadig synder hver eneste dag. Hvornår blev
> Jesu disciple i øvrigt døbt til syndernes forladelse?

Der fik du mig,

Jeg gætter på de blev døbt af Johannes døber og fik Helligånden som Gave på
Pinsedagen ???

Måske som Jesus der blev døbt af Johannes døber og fik Helligånden i dåben
og så igen blev iklædt med fornyet kraft på Pinsedagen ??

(Kun de 12)

Erik L

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 09-08-02 12:47

d. 09/08/02 13:24 skrev Erik L på eriklarsen@oncable.dk i artiklen
3d53a653$0$14378$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
>
> Måske som Jesus der blev døbt af Johannes døber og fik Helligånden i dåben
> og så igen blev iklædt med fornyet kraft på Pinsedagen ??

Men så har vi jo et problem, da pinsen kom efter nadverens indstiftelse.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Erik L

Dato : 09-08-02 18:51

> d. 09/08/02 13:24 skrev Erik L på eriklarsen@oncable.dk i artiklen
> 3d53a653$0$14378$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Men så har vi jo et problem, da pinsen kom efter nadverens indstiftelse.

OK, dåb og nadver er også omtalt i Moseloven og kom før Jesus kødelige
tilsynekomst, men med Jesus blev både dåb og nadver fornyet med den nye pagt
ved Jesus blod og Okse og Tyreblod blev afskaffet

Og pinsen betød at Gud opfyldte et profeti (løfte) ved flere Profeter bl.a.
Ezekiel 36v 24-27, hvor Gud gav Helligånden til de folk der bad eller beder
om den og ikke kun til få udvalgte personer som i GT.

Det har sådan set i nadverforstand ikke noget med nadveren at gøre, kun at
Gud fra Pinsedagen bor i menneskers indre ved sin Ånd og føre mennesker om
sandheden Joh 16v5-11 for at de ikke skal fare vild, men hjulpet til
sandheden af Helligånden.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 06-08-02 20:45

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev

[klip]
> Paulus tilægger enda utugtige, afgudsdyrkere, ægteskabsbrydere og bøsser
> samme betydning. Og paulus skriver; at en ægteskabsbryder ikke skal arve
> Gude rige, ja ikke engang have lod og del i Kristus og Guds rige.

Kender du til begreber som omvendelse og tilgivelse.....? Det gør Jesus !

> Hvis du ikke tror på at Gud mener det så mangler du både Helligånden,
> Åndsbedømmelsen, Visdom, og Kundsskab.

Gud mener hvad han siger.

> Mange mener Gud har givet Moses den ret, at skille sig fra sin første kone
> og gifte sig med en ny og fortsætte som om han ikke har gjort noget galt.

Hvorfor mener de det ??

> Ja, han påstår enda han forkynder Guds Ord i sandhed, uden at ænse sit
> ægteskablige problem og Menigheds forstanderne samtygger i strid med
bibelen
> og lader ham tale.

Guds ord ER sandhed !

> Og ikke nok med at de i strid med Gud tillader Utugt, de vil også have
> vækkelse med et sådan evangelium!

Jeg tror du misforstod det du skulle føre bevis for. Hvad jeg eftersøgte,
var beviser for at MH, under dække af at tale det sande frelses budskab i
evangeliet, taler et falsk evangelium......Kun der kan jeg give dig ret i at
det ord MH tillægger Gud i sin rent evangeliske tjeneste, er uden kraft. Det
er ikke påstande omkring MHs personlige livsforløb, men fakta omkring hans
rent bibelske frelses forståelse.....der kan ændre min opfattelse.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 07-08-02 06:54

> [...]
> var beviser for at MH, under dække af at tale det sande frelses budskab i
> evangeliet, taler et falsk evangelium......

Det gjorde jeg også, Gud tillader ikke sit Ord at blive anvendt af utugtige
mennesker, hvorfor skulle Gud dog det??

Desuden forkynder MH ikke af vi skal døbes til vore synders forladelse, det
har jeg fra Udfordringen hvor MH og Poul Langagergård (tror jeg han hed)
dengang formand for IM diskuterede dåb, for nogle år siden.

Jeg har heller aldrig høre MH prædike andet en Tro og Helligåndens dåb for
at blive frelse, hvad Johannes Hansen Lemvig og leder af Apostolkirke også
gør. Hvad det ikke er et Bibelens budskab ifølge det budskab der lød fra
tempeltrapper ApG 2v38 og 1 Kor 6 fortæller hvad der skal omvendes fra eller
aflægges

> [...]
> er ikke påstande omkring MHs personlige livsforløb, men fakta omkring hans
> rent bibelske frelses forståelse.....der kan ændre min opfattelse.

En mands personlige livsforløb tilhøre Gud, alt tilhøre Gud, og har stor
betydning for hvor meget Gud velsigner manden. Vil en mand ikke aflægge
f.eks. sprutten, så vil han vedblive at være dranker, således er det også
med utugt, vil en mand ikke aflægge utugten, bliver han ved med at bedrive
utugt. Og så siger Paulus i Ef 5v5 at dranker og utugtige ikke har del og
lod i Kristus og Guds rige.

Så kan vi jo tro på det eller lade være, eller starte helt forfra, spørge
Gud selv.

Erik L

ps; jeg aflagde sprutten d 5.11.1983 ca. kl 21.15, da Gud satte mig fri :--)

Fra : Erik.D

Dato : 07-08-02 11:21

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d50b5e5$0$78178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det gjorde jeg også, Gud tillader ikke sit Ord at blive anvendt af
> utugtige mennesker, hvorfor skulle Gud dog det??

Jeg tror ikke at MH er skyldig i utugt.......han er jo gift At han i
sin ungdom giftede sig og lod sig skille....kan have haft betydning for hans
videre tjeneste....men ikke i den grad du lægger op til det.

> Desuden forkynder MH ikke af vi skal døbes til vore synders forladelse,
> det.....

Nej, for først må et menneske jo frelses ved troen på Jesus....dernæst døbes
!

> Jeg har heller aldrig høre MH prædike andet en Tro og Helligåndens dåb for
> at blive frelse,

Det skyldes sikkert at du har hørt MH forkynde et evangelisk budskab....uden
at vide det helt sikkert, tror jeg at MHs dåbssyn er på linie med den lære
og praksis du finder i de fleste frikirker.....troendes dåb ved fuld
neddykkelse...efterfølgende genfødslen. Jeg kan umuligt forstille mig at han
har Luthersk, eller katolsk dåbsteologi på dagsordnen

[klip]
> Så kan vi jo tro på det eller lade være, eller starte helt forfra, spørge
> Gud selv.

Nu lyder du som SDH igen....." spørg selv Gud om det jeg siger ikke er
rigtigt"

Du er for langt ude endnu gang. Jeg kan sagtens forstå hvis du ønsker at
lægge afstand til MH på det personlige plan og undgå at lade dig præge af
hans kristendoms opfattelse (der er vi faktisk enige). Men derfra og så til
at påstå at MH ikke har ret til at forkynde evangeliet....er der langt.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 07-08-02 12:35

> [...]

hans
> videre tjeneste....men ikke i den grad du lægger op til det.

Du gør Herren til en løjner;

Mat 16v18 ENHVER, som skiller sig fra sin hustru og gifter sig med en
anden, begår ægteskabsbrud, og den, der gifter sig med en fraskilt kvinde,
begår ægteskabsbrud.

I gammel danske oversættelse står der ikke kun "begår ægteskabsbrud " men
der står "Bedriver hor" hvad er ligesom oversætteren vil lette lidt af den
hårdhed Jesu Ord kan have på utugtige mennesker der lever i hor.
Men det er sådan set ligegyldigt for Jesus siger også; Mat 19v18 "Du må ikke
begå drab, du må ikke bryde et ægteskab, du må ikke stjæle, du må ikke vidne
falsk"
Så en oversættelse fra hor til ægteskabsbryder er ligemeget for de lever
imod Guds Ord ved brug af begge oversættelser.

[...]

Jeg mener at Paulus skriver, at er man skilt og vil giftes igen, skal man
forene sig med sin kone/mand.

Men jeg slutter her, det føre ikke nogen frugt med sig at diskutere et emne,
der er så letlæseligt i Bibelen.

~~~~~~~~
Men husk på, Gud har allerrede givet mennesket en løsning (en løfte), Hvis
vil en mand følge Jesus, vil Gud genoprette det ødelagte også ægteskaber der
er fejlet og frelse hans Hus.

Erik L

Fra : Jørgen Kristensen

Dato : 04-08-02 22:27

Benedikte Brisson wrote:

> [...]
>
> ... og næste gang er tærsklen til en kirke måske ikke helt så høj for hende.

Kan det siges bedre og kortere end i nedennævnte sang.

Mvh. Jørgen

------------------------------------

Fortæl det gamle budskab

Tekst: Arabella Catherin Hankey