Privat handel af MC? hvad skal man være sæ~
Fra : Hans Jørgensen

Dato : 04-08-02 10:57

Hej newsgroup.

Jeg står jo sådan lige for at skulle købe min første MC.

Jeg har tænkt mig at finde en RD350 F2 af forholdsvis - for
den model ;) - ny årgang.

Men hvordan foregår det lige med sådan en privat mc-handel?

Jeg regner med at høre et forsikrings-selskab først, har
tænkt mig at snakke med GF-forsikring, er der andre forslag
til selskaber der er billige for begyndere?

Hvordan plejer man at klare sådan noget med omregistrering?

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 04-08-02 12:20

Omregistrering:
Det kan enten sælger eller du gøre.
Det letteste er at lade sælgeren gøre det.
Så sparer du også de kr. 375,- det koster.
Du skal bare have fat i et forsikringsbevis.
Det får du fra dit forsikringsselskab. De skal blot have lidt info på
maskinen.
Få et kopi af registreringsattesten, hvor du bla kan se stelnummer.

Men har du forsikringsbeviset er det ellers bare at gå på motorkontoret og
udfylde en formular.

Du skal tjekke for restgæld - det gøres via Bilbogen
i Århus, telefonnummer 86 12 91 45, på hverdage, hvor kontoret er åbent, i
tiden kl. 11-14 eller på www.statstidende.dk
https://www.statstidende.dk/cgi-bin/search-edit.cgi?user=&searchtype=f&ad_ty
pe=792363
Lad sig ikke narre af *'erne.
Dem behøver du ikke at udfylde. Du kan nøjes med stelnummer

Syn:
MC kan sælges uden syn indenfor 12måneder siden sidste syn.

Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-08-02 13:12

Hej Hans

nu siger du jo ikke hvor gammel du er ...
Men GF forsikre ikke nybegyndere eller personer under 21 (mener jeg)

m.v.h.
l. madsen
- Codan (betaler knap 1800 årligt i ansvar - ps. jeg har INGEN andre
forsikringer end den)

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-08-02 13:52

> Men GF forsikre ikke nybegyndere eller personer under 21 (mener jeg)

Det passer overhovedet ikke mht. ansvarsforsikring.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-08-02 15:19

> Det passer overhovedet ikke mht. ansvarsforsikring.

Nåh .... jeg fik ellers at vide at de ikke ville forsikre mig fordi jeg lige
have fået kortet (da jeg blev 18)
og at de først var interesseret i det når jeg havde kørt i X antal år ...

Jeg havde p.t. en knallert forsikring hos dem og ønskede derfor at få en mc
forsikring hos dem da jeg havde været meget tilfreds med min knallert
forsikring så jeg var allerede kunde hos dem ...

det er nu også 1½år siden måske er regleren lavet om ?

m.v.h.
l. madsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-08-02 16:03

Lasse Madsen wrote:

> [...]
> og at de først var interesseret i det når jeg havde kørt i X antal år ...
> det er nu også 1½år siden måske er regleren lavet om ?

For et par år siden havde de da ikke noget imod at ansvarsforsikre min
babygixxer. Derimod skal mamn være fyldt 30 før de vil kaskoforsikre.
Måske har den assurandør du talte med været lidt forvirret
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Esben Laursen

Dato : 04-08-02 17:42

> For et par år siden havde de da ikke noget imod at ansvarsforsikre min
> babygixxer. Derimod skal mamn være fyldt 30 før de vil kaskoforsikre.
> Måske har den assurandør du talte med været lidt forvirret

Jeg har kasko på min CB450S og jeg "kun" 22, men derimod koster det mig
dobbelt selvrisiko hvis jeg køre galt.. Den koster mig kun 3300 om året..

Esben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-08-02 18:41

Esben Laursen wrote:

> Jeg har kasko på min CB450S og jeg "kun" 22, men derimod koster det mig
> dobbelt selvrisiko hvis jeg køre galt.. Den koster mig kun 3300 om året..

Hos GF? Underligt, det er ellers ikke hvad de siger, men det kan da være at
de er villige til at omgå deres regler lidt
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rolsted

Dato : 08-08-02 16:29

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> For et par år siden havde de da ikke noget imod at ansvarsforsikre min
> babygixxer. Derimod skal mamn være fyldt 30 før de vil kaskoforsikre.
> Måske har den assurandør du talte med været lidt forvirret

Jeg tror, at Lasses assurandør har været lidt forvirret den dag, for et
forsikringsselskab kan IKKE nægte at tilbyde en ansvarsforsikring.
En sådan er lovpligtig, og alle forsikringsselskaber skal derfor tilbyde den.

Prisen må de derimod selv fastsætte ......

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået