Glasfiber Gasflasker
Fra : Kim

Dato : 04-08-02 10:57

Jeg har lige købt 2 nye glasfiber flasker fra Primazan i 11kg men, den ene
lugter af gas. Kun når den ligger ned, det viser sig også at flasken kun er
halv fuld. Jeg har ikke taget hul på den endnu, dvs. at plomben sidder der
stadig. Er eller skulle der være nogen farer eller større risiko for at
bruge glasfiber flasker, end andre.

Og kan man umiddelbart bytte dem, f.eks hos en BP når de løber tør. Hvis nu
den campingplads ikke har primazanGas.

Kim.jensen@get2net.dk

Fra : Dan Andersen

Dato : 04-08-02 15:26

Jeg byttede over til BP - netop fordi man er låst mht. ombytning.
Jeg forasgtår ikke duin tvivl om at bytte/returnere en defekt flaske. Det er
da indlysende i mine øjne.

Fra : Steen

Dato : 04-08-02 16:58

Hvis jeg var dig ville jeg ihertfald få den flaske byttet, straks!
Der kan vel altid være utætheder i gasflasker, også almindlige, der er trods
alt et vist tryk inde i flasken. Jeg ville egentligt også gerne have en
letvægtsflaske, men måske skulle jeg vente lidt og se andres erfaringer
først.

Hilsen, Steen.

Fra : Hans

Dato : 09-08-02 20:31

> [...]
> bruge glasfiber flasker, end andre.
>
> Og kan man umiddelbart bytte dem, f.eks hos en BP når de løber tør. Hvis

Hej Kim

Jeg går ud fra at du Primadonna flasken fra Primagaz.
Den kan kun byttes på Q8 tanke i danmark, såvidt jeg ved, vi anvender den
selv.
Vi har aldrig været ude for at der skulle være problemer med de nye
letvægtsflasker, m.h.t. utætheder,
hverken med BP´s eller Primagaz´s - men min fortid i BP gas siger mig at der
kan være fyldt for lidt på fra starten, prøv at veje den, læg 10 kg til
taravægten, så har du facit.

JA, for der er kun 10 kg i letvægtsflaskerne, i modsætning til de gamle
stålflaskers 11 kg.

Med hilsen

Hans

http://www.solifer.dk

Fra : Lone & Søren Trelbor~

Dato : 11-08-02 13:33

Du kan også bytte i Bilka / A-Z, og tilmed billigere.