Web-baseret mail
Fra : Frank Nørvig

Dato : 28-11-00 15:06

Hejsa

Jeg har sat min pc op som ftp+web-server på min adsl-forbindelse som kører
24 timer i døgnet. Derfor er det oplagt for mig at udnytte denne
tilgængelighed, men jeg savner et mail-program som også fungerer over web så
jeg kan checke mail på min maskine, udefra.

Er der nogen der kender et program som kan sættes op som web-baseret
mail-client som jeg kan logge på når jeg ikke er hjemme?

..Frank.

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 19:12

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 19:12

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 19:12

Fra : uzi4u

Dato : 28-11-00 19:12

Uhm, det ligner mere noget hotmail agtigt - jeg har mere brug for at se de
mails jeg modtager derhjemme.

Jeg så at Microsoft har lavet Outlook Web Access, som skulle være en
web-client til Outlook / OE. Det er den genre jeg leder efter...

..frank.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 28-11-00 19:38

"uzi4u" <ask@me.dk> wrote

> Jeg så at Microsoft har lavet Outlook Web Access, som skulle være en
> web-client til Outlook / OE. Det er den genre jeg leder efter...

Faktisk er det en webklient til Exchange Server.

Ole Thomsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-11-00 19:54

Hej "uzi4u" <ask@me.dk>

>Jeg så at Microsoft har lavet Outlook Web Access, som skulle være en
>web-client til Outlook / OE. Det er den genre jeg leder efter...

Det har du misforstået. Outlook Web Access er en webklient til
Microsoft Exchange Server. En forskel af de store - ikke mindst
økonomisk.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 20:20

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-11-00 20:20

uzi4u skrev:

>Nej det var blot for at give en idé om hvad det var jeg søgte. Lasse gav mig
>nogle adresser til hotmail-lignende sites, men jeg har brug for et program
>som gør min nuværende mail fra mine nuværende udbydere tilgængelig via web.

Det er akkurat hvad det jeg har henvist gør!

Du får f.eks. ingen mail-adresse hos mailstart - du indtaster info om
din nuværende mail, og så hentes den derfra.

>Jeg har kigget en del på WebMail fra Infinite, men det lader til kun at
>fungerer sammen med en eksisterende lokal mailserver og ikke en ISP.

De scripts jeg henviste til fungerer på samme måde, dem skal du
installere på din webserver, og de fungerer så som mailstart.com

>Kort fortalt, det jeg leder efter. Et program der kan:
>- Hente min post fra min udbyder f.eks. hvert 10. minut

Tja, så skal du til at pille ved noget med at siden opdateres hvert
10. minut - ellers skal du jo ind og bruge et decideret program til at
tjekke mail.

>- Fungere som web-server så jeg kan logge på min computer udefra og se min
>post.

Hur? Du HAVDE da allerede en webserver kørende, ikke?

>Med andre ord Outlook Express eller Eudora i html-format.

Det er ikke helt til at forstå IMO. Ret kringlet, hvis det ikke
allerede er svaret jeg har givet dig.
--
venligst,
Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/
- den nemme, overskuelige oversigt.

Fra : uzi4u

Dato : 28-11-00 21:29

> Det er akkurat hvad det jeg har henvist gør!
> Du får f.eks. ingen mail-adresse hos mailstart - du indtaster info om
> din nuværende mail, og så hentes den derfra.

Det er sådan set også smart nok, men af sikkerhedsmæssige årsager vil jeg
gerne have mail-programmet liggende på min egen computer.

> De scripts jeg henviste til fungerer på samme måde, dem skal du
> installere på din webserver, og de fungerer så som mailstart.com

Jeg fandt et cgi-script der hedder EMU3 webmail som jeg vil kigge lidt
nærmere på... tak for linket.

> Tja, så skal du til at pille ved noget med at siden opdateres hvert
> 10. minut - ellers skal du jo ind og bruge et decideret program til at
> tjekke mail.

Det var også min intention. De programmer jeg har prøvet indtil videre,
fungerer som et server-program som kører på min computer når den alligevel
står tændt altid. Programmet checker så mail hos min udbyder, og fungerer
samtidig som web-server og gør posten tilgængelig når man logger på via
nettet. EServ klarer dette ret godt, men har et utrolig dårligt layout og
meget få mail-funktioner mht. reply, forward etc.

> Hur? Du HAVDE da allerede en webserver kørende, ikke?

Jo, men uden indhold. Derfor ville det være smartere hvis den kunne skiftes
ud med det jeg skulle bruge det til - et mailprogram som har indbygget
web-server. Istedet for at sætte scripts op.

Anyway, tusinde tak for hjælpen indtil videre, men jeg tror jeg opgiver
jagten. Jeg er gået igang med at udvikle det selv i Delphi, det havde bare
været nemmere hvis der allerede var udviklet en løsning.

..frank.

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 20:18

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 29-11-00 20:18

<tho@hosen.dk> skrev

Hvad kan hvilken version af Notes?

Med undrende hilsen

Peder

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 28-11-00 23:55

On Tue, 28 Nov 2000 15:05:51 +0100, "Frank Nørvig" <uzi4u@uzi4u.dk>
wrote:

> [...]
>tilgængelighed, men jeg savner et mail-program som også fungerer over web så
>jeg kan checke mail på min maskine, udefra.

Kan du ikke læse dine e-mails som "webmail" det tilbyder de fleste
udbydere. Selvom din maskine der hjemme står og henter post kan du
sætte dit mail program op til at gemme en kopi på serveren.

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Frank Nørvig

Dato : 29-11-00 09:50

> Kan du ikke læse dine e-mails som "webmail" det tilbyder de fleste
> udbydere. Selvom din maskine der hjemme står og henter post kan du
> sætte dit mail program op til at gemme en kopi på serveren.

Det er også en mulighed, men jeg har 3 forskellige udbydere og 2 domæner at
holde styr på, så det bliver hurtigt uoverskueligt at skulle ind 5 steder og
se post. Og derudover vil jeg heller ikke have mulighed for at administrere
programmet selv.

- Frank