Hvem kender denne sang fra 80'erne ?
Fra : Per

Dato : 04-08-02 07:55

Hvem kender denne sang fra 80' erne ?

Jeg søger en sang som jeg tror er fra 80' erne. Den lyder Pet Shop Boys
agtig.
Den starter med en langsom meget melodiøs synthiseser og så bliver der
sunget Joan of Arc (Jeanne D'arc?) had a hart, which she give, as a
gift, to such as leave, was lost to see.

Per

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 04-08-02 09:52

Årgang: 1981
Band: Orchestral Manoeuvres in the dark (OMD)
Sang: Joan of Arc (Maid of Orleans)
Fra albummet: Architecture & Morality

Hilsen

Carsten Pedersen

Fra : Familien Rohde

Dato : 05-08-02 20:33

"Carsten Pedersen" <refre@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Årgang: 1981
> Band: Orchestral Manoeuvres in the dark (OMD)
> Sang: Joan of Arc (Maid of Orleans)
> Fra albummet: Architecture & Morality

Nemlig, det er et godt nummer - flere steder (f.eks. på kazaa) står der
(også) at det er en anden kunstner - tror nok det er Visage, men OMD er den
rigtige.

Når du henter det så hent også lige et andet (og faktisk lidt bedre) nummer
fra den periode, nemlig: OMD-Enola Gay Jeg hørte det i en eller anden
udsendelse om computere på BBC Prime, og nakkehårene rejste sig sq. På kazaa
findes der et ret fedt mix (ny version) af den - søg på "enola gay sash vs
omd" og den er i skabet.

Mvh. Søren Rohde