Kopi af mail på server.
Fra : Chris

Dato : 04-08-02 08:43

Hejsa NG.

Jeg er lige skiftet fra MS Outlook Express til MS Outlook.

Hidtil har jeg bedt OE om at efterlade en kopi af modtagne mails på
serveren, da jeg så herefter kunne læse dem via webmail, når det var
nødvendigt. Det synes jeg selv er en god løsning.
Nu har jeg så skiftet til Outlook, og den har jeg også bedt om at efterlade
kopier på serveren. Det gør den også. Men næste gang den kigger efter mails,
modtager den disse kopier igen... og næste gang.... og næste gang. Det
bliver hurtigt til en del fyld!

Jeg har forsøgt at anvende Outlooks (ellers udemærkede) hjælpefunktioner,
men jeg kan ikke lige finde en løsning på lige netop mit problem.

Der er garanteret en eller anden wizz her i NG, som ved hvad jeg skal gøre!
Please hjælp!

På forhånd mange tak!

Og rigtig god søndag til alle!

De bedste hilsner fra
Chris

Fra : Chris

Dato : 05-08-02 16:50

> Der er garanteret en eller anden wizz her i NG, som ved hvad jeg skal
gøre!
> Please hjælp!
>

> På forhånd mange tak!

Er der virkelig ingen, der kan?

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 05-08-02 21:06

"Chris" <in@g.en> skrev i en meddelelse

> gøre!

JO da.

Ja antager du bruger Outlook på dansk, men ellers burde det være nemt at
oversætte til et andet sprog.
Vælg Funktion, gå ned til konti.
I det nye vindue der kommer frem vælger du egenskaber for den konto det
drejer sig om.
Du vælger den fjerde tap Advanceret. Ned i bunden skulle det være muligt at
vælge at Gem en kopi af meddelsen.

Håber det kan bruges. Magnus

Fra : Chris

Dato : 06-08-02 05:18

"Magnus Dreyer" <magnus@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> drejer sig om.
> Du vælger den fjerde tap Advanceret. Ned i bunden skulle det være muligt

Hej Magnus.

Tak for svar. Men det kan ikke lige bruges!
Som jeg skrev, har jeg lavet indstillingen.

Problemet er, at Outlook godt nok efterlader kopier på serveren, men den
henter kopien hver gang, der søger efter post.
Outlook Express kunne godt hitte ud af ikke at hente den samme meddelse mere
end én gang.

Andre der har et bud?

Med venlig hilsen
Chris