Skærme
Fijala 3554
Bedste 17'' på et lille budget
Fra : Tobias Nordgaard

Dato : 04-08-02 08:36

Jeg er ude efter en 17'' der skal bruges i studiesammenhæng. Dvs. den
skal være god til lidt af hvert. Den må heller ikke være alt for dyr.

Jeg har fundet frem til at LG Electronics Flatron 795FT Plus eller
lillebror (uden plus) måske var helt ok til prisen??? Er de det???

Er der nogle alternative jeg skal kigge lidt på, helst under 2500.- med
mindre der er gode argumenter.

Venlig hilsen Tobias

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 04-08-02 09:14

> Er der nogle alternative jeg skal kigge lidt på, helst under 2500.- med
> mindre der er gode argumenter.

Du kan sagtens få en god 17" til under endda 1500 kr.

Tjek fx www.edbpriser.dk , www.bjtrading.dk eller www.prcdata.dk

mvh Jakob

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-08-02 00:01

Jakob Nielsen wrote:

> Du kan sagtens få en god 17" til under endda 1500 kr.

Man kan få en rimelig 17" til under 2000 og en god til 2500-3000, det
andet er altså noget sludder.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-08-02 14:25

"Tobias Nordgaard" <n98tln@nat.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lillebror (uden plus) måske var helt ok til prisen??? Er de det???
>
> Er der nogle alternative jeg skal kigge lidt på, helst under 2500.- med

Hvis jeg var dig, ville jeg kigge nøjere efter en Samsung SyncMaster 755 DF
istedet.
Jeg ejer både en Samsung SyncMaster 755DF og en LG Flatron 775 FT.
For at sige det, som det er!
LG'en tåler ikke sammenligningen.
Den når bare ikke Samsung'en til sokkeholderne.
Du kan læse min "mini-skærm test for egne penge!" Den er postet den
21-07-2002 kl 22:41 her i gruppen.
Her har jeg sammenlignet de to skærme simultant på et Matrox Millenium G450
32 Mb grafikkort.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Tobias Nordgaard

Dato : 04-08-02 19:31

Mange tak for hjælpen, nu blev jeg jo så lidt klogere.
Så nu hedder den som udgangspunkt Samsung syncmaster 755DFX

En kammerat henviste mig til den lidt billige Samtron Professional &
Graphics 76P
Jeg har ikke lige mulighed for at se skærmene i aktion, men er det værd
at spare en plovmand her.

Jeg har ikke kunne finde nogen anmeldelse af Samtronen - andet end de to
som har bedømt den på edbpriser. Er der nogen der kender den?

Venlig hilsen

Tobias

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-08-02 22:41

> [...]
>
> Jeg har ikke kunne finde nogen anmeldelse af Samtronen - andet end de to
> som har bedømt den på edbpriser. Er der nogen der kender den?

Hmm, kender ikke skærmen!
Men opdateringen på 76 Hz ved 1600x1200 ser lovende ud.
Det vigtigste er dog, at skærmen tegner skarpt, og farvebalancen er god

Den gamle regel gælder til gengæld næsten altid:
Du får, hvad du betaler for!

En løsning på problemet med de ringe muligheder for at teste en skærm, er at
købe skærmen via en netbutik og suse forbi mig og sammenligne direkte op
imod Samsungen. Det er selvfølgelig forudsat, at du bor i omegnen af Århus
eller deromkring.
Det ku være sjovt med endnu en minitest
Man har pr. automatik 14 dages returret ved handel over internettet.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Tobias Nordgaard

Dato : 05-08-02 20:32

Jeg takker for hjælpen.

Med hensyn til endnu en minitest bliver det nok lidt svært
- jeg er bosat i odense, ellers mange tak for tilbuddet.
Så det bliver nok Samsung'en jeg sætter mine penge på.

Venlig hilsen

Tobias

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-08-02 07:02

> Jeg takker for hjælpen.
>
> Med hensyn til endnu en minitest bliver det nok lidt svært
> - jeg er bosat i odense, ellers mange tak for tilbuddet.
> Så det bliver nok Samsung'en jeg sætter mine penge på.

Der går du heller ikke galt i byen
Glimrende skærm til pengene.
Held og lykke med det

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Martin

Dato : 18-08-02 18:55

Der er en test af Samtron 76E (ekenomik) hos tweakup.dk
http://www.tweakup.dk/artikler/Monitor/Samtron76e/1.htm
Hvor den får rimelig gode karaktere, så alt andet lige så vil 76P
(profesinel) være noget bedre, da der også er en 76B (buisnis).
Jeg har selv en kammerart der har 76P'en som han er meget tilfreds med.
Jeg står også selv at mangler en skærm, men jeg vil gerne have ne flad CRT.

Hilsen Martin