Hej Mette
Jeg kan sige dig så meget at med de priser postdanmark idag tager og med de
udgifter man har i måneden for at kunne sende pakker ud til folk, skal du
vidst
bare være glad for at du ikke kommer til at betale det fulde beløb, de
fleste
internetbutikker sætter nemlig penge til når de sender pakker.
du skal regne f.eks. regne med en 40 - 50 kr i gebyr ved efterkrav,
så kommer materiale det skal pakkes i samt den tid det tager, inden
varen er pakket og sendt kan den let komme op på en 60 - 70
kroner, og nogen gange mere, det er sjældent butikkerne tager dette
beløb, da de sikkert ellers ikke ville sælge noget, de lider selv tabet
og prøver derfor at tage det ved gebyrer eller anden form for service
tillæg, hvad jeg egentlig syntes er i orden, hvordan de så end formulerer
sig er jo ligemeget, bare prisen stemmer.
m.v.h.
Marc Lykke
www.intelitech.dk
Untitled Document
"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message
news:aiij1f$c2r$1@sunsite.dk...
> Hejsa! *S*
>
> Jeg undrer mig lidt over denne sætning som er fundet på internettet
>
>
http://www.guleroden.dk/side.asp?id=91
>
> SNIP
> For selve ekspeditionen beregnes et grundgebyr på ialt 25 kroner til
delvis
> dækning af forsendelsesemballage, aflønning af pakkepersonale og øvrige
> omkostninger.*
> Øvrige omkostninger udgøres bl.a. af et momstab. Porto er nomalt fritaget
> for moms, men da pakkens vægt inkl. emballage ikke kendes 100% i
> betalingsøjeblikket, er vi nødt til at beregne prisen inkl. moms, og
dermed
> nødt til at betale momsen til Told & Skat.
> SNAP
>
> Jeg forstår ikke hvorfor man skal betale moms af portoen blot fordi de
ikke
> kender beløbet? eller er det slet ikke det de mener?
>
> Mange hilsner
> Mette (som ikke er sikker på om dette er det rigtige forum! *S*)
>
>
>
> --
>
> NYT! NYT!
> onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.
>
http://www.valo.dk/indexx.php
>
>