Er dette rigtigt?
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 04-08-02 08:00

Hejsa! *S*

Jeg undrer mig lidt over denne sætning som er fundet på internettet

http://www.guleroden.dk/side.asp?id=91

SNIP
For selve ekspeditionen beregnes et grundgebyr på ialt 25 kroner til delvis
dækning af forsendelsesemballage, aflønning af pakkepersonale og øvrige
omkostninger.*
Øvrige omkostninger udgøres bl.a. af et momstab. Porto er nomalt fritaget
for moms, men da pakkens vægt inkl. emballage ikke kendes 100% i
betalingsøjeblikket, er vi nødt til at beregne prisen inkl. moms, og dermed
nødt til at betale momsen til Told & Skat.
SNAP

Jeg forstår ikke hvorfor man skal betale moms af portoen blot fordi de ikke
kender beløbet? eller er det slet ikke det de mener?

Mange hilsner
Mette (som ikke er sikker på om dette er det rigtige forum! *S*)

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : Steen B

Dato : 04-08-02 10:02

On Sun, 4 Aug 2002 09:00:20 +0200, "Mette Frederiksen"
<rollike@frederiksen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Mange hilsner
>Mette (som ikke er sikker på om dette er det rigtige forum! *S*)

mener der er moms på pakker men ikke på brevporto
men er du utilfreds med deres fremgangsmåde så lad være at handle der!
/steen

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 04-08-02 10:24

> mener der er moms på pakker men ikke på brevporto
> men er du utilfreds med deres fremgangsmåde så lad være at handle der!

Havde egentligt ikke tænkt mig at handle der... men undrede mig bare over
det der stod..... *S* men det de mener er jo så at de ikke ved på forhånd om
det er brev eller pakkeporto og derfor ikke kan sige om der er moms på! *S*

Tak for hjælpen! *S*

MVH Mette

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 05-08-02 23:27

Hvis ikke man fakturerer det præcise beløb i porto, og vedlægger original bilag som udlæg, skal der opkræves moms. Er det fragt er der altid moms.

Det er i øvrigt et seriøst firma, som leverer hurtigt og effektivt, så du kan godt stole på dem (er min kones erfaring).

Mvh. JørgenE

Fra : ML

Dato : 07-08-02 16:14

Hej Mette

Jeg kan sige dig så meget at med de priser postdanmark idag tager og med de
udgifter man har i måneden for at kunne sende pakker ud til folk, skal du
vidst
bare være glad for at du ikke kommer til at betale det fulde beløb, de
fleste
internetbutikker sætter nemlig penge til når de sender pakker.

du skal regne f.eks. regne med en 40 - 50 kr i gebyr ved efterkrav,
så kommer materiale det skal pakkes i samt den tid det tager, inden
varen er pakket og sendt kan den let komme op på en 60 - 70
kroner, og nogen gange mere, det er sjældent butikkerne tager dette
beløb, da de sikkert ellers ikke ville sælge noget, de lider selv tabet
og prøver derfor at tage det ved gebyrer eller anden form for service
tillæg, hvad jeg egentlig syntes er i orden, hvordan de så end formulerer
sig er jo ligemeget, bare prisen stemmer.

m.v.h.
Marc Lykke
www.intelitech.dk

Untitled Document