<TD> background via ekstern css fil ?
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 04-08-02 07:54

Hvis jeg sætter baggrund direkte i en TD tag, også hvis jeg gør det via en
class, men hvis class'n er beskrevet i en ekstern .css fil så virker det
ikke ?

Er der nogen der kan hjælpe ?

Bo

ps. jeg tester i ie 6.0

Fra : Stig Nygaard

Dato : 04-08-02 09:11

Hej Bo

Bo Rattenborg wrote:
> Hvis jeg sætter baggrund direkte i en TD tag, også hvis jeg gør det via en
> class, men hvis class'n er beskrevet i en ekstern .css fil så virker det
> ikke ?

Du bør altid give altid et link til et eksempel, så er det lettere at se
hvad som går galt. Jeg tror dog godt jeg kan gætte mig til hvad der går
galt i dette tilfælde. Du har garanteret angivet en relativ sti til
baggrundsbilledet i din class, og dit stylesheet ligger i et andet
directory end HTML-filen ?

Det er fordi nogle browsere fortolker billedets position udfra
HTML-filens placering, andre udfra CSS-filens placering. Kan ikke huske
hvad standarden siger, men alle browsere følger den i hvert fald ikke

Angiv enten an absolut sti til dit baggrundsbillede i din class, eller
læg dit eksterne stylesheet i samme directory som HTML-filerne der
bruger den.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 04-08-02 10:06

> Du bør altid give altid et link til et eksempel, så er det lettere at se

selvfølgelig - sorry:
www.rattenborg.com/test/

> [...]
> galt i dette tilfælde. Du har garanteret angivet en relativ sti til
> baggrundsbilledet i din class, og dit stylesheet ligger i et andet

nu har jeg prøvet mig frem med både en relativ og absolut sti, og intet ser
ud til at hjælpe :(

min style fil:
..stipling {

background-image: URL(img/icons/pixel_border.gif);

background-repeat: repeat-x;

margin: 0px;

padding: 0px;

}

i eksemplet prøver jeg at lave to bordere, den øverste via inline css den
nederste via en eksterne .css fil.

Hm sikkert mig der har overset et eller andet lige_til :-|

Bo

Fra : Michael Boysen

Dato : 04-08-02 12:26

Bo Rattenborg skrev:
> [...]
> class, men hvis class'n er beskrevet i en ekstern .css fil så virker det

Hej Bo

Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt (en anelse tømmermænd), er det
bgbillede i stil med www.rokkerne.dk - midterste celle - du vil lave?

Min kode ser således ud:
<head>
<LINK REL="stylesheet" HREF="rokkerne.css" TYPE="text/css">

Ekstern CSS:
..bgbillede {
background:url('rokke3.jpg') no-repeat fixed 0% 50%;
font-size:12px; color:#cccccc; margin-top:0px; background-repeat:no-repeat;
background-attachment:fixed
}

<TD CLASS="bgbillede">

Det fungerer dog ikke optimalt i Mozilla, men jeg har ikke kunnet løse
problemet. Har prøvet lidt forskelligt, derfor er der måske også nogle
unødvendige ting med.

Skulle du finde en løsning bliver jeg lykkelig

Venlig hilsen
/Michael Boysen