Skifte to sider med ét link
Fra : Tobias Toft

Dato : 16-02-01 19:32

Hej,
Hvordan får jeg udskiftet siden i to forskellige iframes ved et klik på det samme link.
Bliver jeg nødt til at lave mig noget javascript, eller findes der en smart løsning?
/Toft

Fra : Claus Schmidt

Dato : 17-02-01 01:20

"Tobias Toft" ::
> Hvordan får jeg udskiftet siden i to forskellige iframes ved et klik på det samme link.

Jeg ved ikke hvor du skulle vide det fra, men subj. er et spørgsmål som
kommer så ofte, at svaret ligefrem er blevet skrevet i en OSS (ofte
stillede spørgsmål). Du finder den her, der er flere nyttige ting:

http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/

Jeg ser du skriver "iframes" herover. Problemstillingen er den samme.

> Bliver jeg nødt til at lave mig noget javascript,

-som du kan se her er der flere måder (direkte link til afsnittet):
http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frames.html#Opdater

> eller findes der en smart løsning?

Der findes andre løsninger. Undgå frames, lav noget serverside, noget
flash, java, eller hvad der nu måtte være aktuelt. Måske er din løsning
den smarteste, hvem ved... Du må nok uddybe behovet lidt, hvis du ikke
kan bruge linken ovenfor.

--
[claus]

Fra : Tobias Toft

Dato : 17-02-01 13:59

"Claus Schmidt" <no@no.no> skrev i en meddelelse news:96kg6i$rnm$1@news.opasia.dk...
> "Tobias Toft" ::

> Jeg ved ikke hvor du skulle vide det fra, men subj. er et spørgsmål som
> kommer så ofte, at svaret ligefrem er blevet skrevet i en OSS (ofte
> stillede spørgsmål).

Undskyld, jeg burde have checket oss'en først, men tak fordi du alligevel kom med et link, der var hvad jeg skulle bruge!

/Tobias Toft