MS-Marketing Strategy
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-01 19:30

Hej

Som en opfølgning til hvad Peter B.P. har skrevet, synes jeg ikke længere,
at jeg kan undlade at komme med det nedenstående. Det er fundet på en
Hotlineserver. (IP nr. haves). - Og hvis det ikke er skræmmende læsning,
så véd jeg snart ikke hvad jeg skal mene eller sige. Jeg har haft det
liggende i et stykke tid, men efter at jeg så Mr. BG i TV og alle hans
udgydelser, syntes jeg, det var på tide at få det her frem. Og iflg.
oplysningerne, skulle det her være et internt notat til ansatte hos MS.
Indlægget er uredigeret.
mvh. Erik richard

==========================
Subject: *** TOP SECRET MICROSOFT CODE ***
Project: Version - Windows 95 Microsoft marketing strategy (MARKET.EXE):

#include <nonsense.h>
#include <lies.h>
#include <spyware.h> /* Microsoft Network Connectivity library */
#include <process.h> /* For the court of law */

#define say(x) lie(x)
#define computeruser ALL_WANT_TO_BUY_OUR_BUGWARE
#define next_year soon
#define the_product_is_ready_to_ship another_beta_version

void main()
{
if (latest_window_version>one_month_old)
{
if (there_are_still_bugs)
market(bugfix);
if (sales_drop_below_certain_point)
raise(RUMOURS_ABOUT_A_NEW_BUGLESS_VERSION);
}
while(everyone_chats_about_new_version)
{
make_false_promise(it_will_be_multitasking); /* Standard Call, in
lie.h */
if (rumours_grow_wilder)
make_false_promise(it_will_be_plug_n_play);
if (rumours_grow_even_wilder)
{
market_time=ripe;
say("It will be ready in one month);
order(programmers, stop_fixing_bugs_in_old_version);
order(programmers, start_brainstorm_about_new_version);
order(marketingstaff, permission_to_spread_nonsense);
vapourware=TRUE;
break;
}
}
switch (nasty_questions_of_the_worldpress)
{
case WHEN_WILL_IT_BE_READY:
say("It will be ready in", today+30_days," we're just
testing"); break;
case WILL_THIS_PLUG_AND_PLAY_THING_WORK:
say("Yes it will work");
ask(programmers, why_does_it_not_work);
pretend(there_is_no_problem);
break;
case WHAT_ARE_MINIMAL_HARDWARE_REQUIREMENTS:
say("It will run on a 8086 with lightning speed due to the 32 bits
architecture");
inform(INTEL, "Pentium sales will rise skyhigh");
inform(SAMSUNG, "Start a new memorychip plant"
"'cos all those customers will need at least 32 megs");
inform(QUANTUM, "Thanks to our fatware your sales will
triple"); get_big_bonus(INTEL, SAMSUNG, QUANTUM); break;
case DOES_MICROSOFT_GET_TOO_MUCH_INFLUENCE:
say("Oh no, we are just here to make a better world for everyone");

register(journalist, Big_Bill_Book);
when(time_is_ripe)
{
arrest(journalist);
brainwash(journalist);
when(journalist_says_windows95_is_bugfree)
{
order(journalist, "write a nice objective article");
release (journalist);
}
}
break;
}
while (vapourware)
{
introduction_date++; /* Delay */
if (no_one_believes_anymore_there_will_be_a_release)
break;
say("It will be ready in",today+ONE_MONTH);
}
release(beta_version)
while (everyone_is_dumb_enough_to_buy_our_bugware)
{
bills_bank_account += 150*megabucks;
release(new_and_even_better_beta_version);
introduce(more_memory_requirements);
if (customers_report_installation_problems)
{
say("that is a hardware problem, not a software problem"); if
(smart_customer_says_but_you_promised_plug_and_play) {
ignore(customer);
order(microsoft_intelligence_agency, "Keep an eye on this
bastard");
}
}
if ( bills_bank_account>skyhigh && marriage>two_years )
{
divorce(woman_that_was_beatifull_when_I_married_her);
wave(dollars, at_lusty_chicks);
marry(young_blond_virgin_with_big_boobies);
devirginize(young_blond_virgin_with_big_boobies);
if (boobies_start_to_hang)
dump(young_blond_virgin_with_big_boobies);
}
if (there_is_another_company)
{
steal(their_ideas);
accuse(compagny, stealing_our_ideas);
hire(a_lot_of_lawyers); /* in process.h */
wait(until_other_company_cannot_afford_another_lawsuit);
buy_out(other_company);
}
}
/* Now everyone realizes that we sell bugware and they are all angry at
us */
order(plastic_surgeon, make_bill_look_like_poor_bastard);
buy(nice_little_island); hire(harem);
laugh_at(everyone,
for_having_the_patience_year_after_year_for_another_unfinished_version); }

void bugfix(void)
{
charge (a_lot_of_money)
if (customer_says_he_does_not_want_to_pay_for_bugfix)
say("It is not a bugfix but a new version");
if (still_complaints)
{
ignore(customer);
register(customer, big_Bill_book);
/* We'll get him when everyone uses Billware!!*/
}
}

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 16-02-01 23:21

> [...]
> udgydelser, syntes jeg, det var på tide at få det her frem. Og iflg.
> oplysningerne, skulle det her være et internt notat til ansatte hos MS.

Mon de ansatte hos MS bruger programkode som format for deres interne
notater?

Kunne det tænkes, at at nogen har haft lidt sjov?

Eller kunne det tænkes, at du har afsløret en af denne verdens største
hemmeligheder?

Hmmmm

Thomas Tvegaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-01 01:03

Hej Thomas

Jeg véd ikke om det er programkode eller ej, for mig ser det mere ud som en
form for stenografi i en eller anden internt kodesprog.

Og om det er sjov eller en grov spøg, tør jeg ikke sige, men jeg synes ud fra
mine egne oplevelser med MS, at det er temmelig meget, der særdeles godt
harmonerer med det, man kan læse i klartekst. - Kort sagt... At give en
sludder for en sladder, når nogle brokker sig over problemerne med Windows og
andre MS produkter....

Det andet 'dokument' fra den samme server, minder noget om denne, men den er
faktisk noget hårdere i tonen, - ...så who knows?

...Og jeg tror da slet ikke, at jeg har afsløret noget, så ville det nok ikke
ligge frit på flere servere rundt omkring ??

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 17-02-01 01:18

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg véd ikke om det er programkode eller ej, for mig ser det mere ud som en
> form for stenografi i en eller anden internt kodesprog.

Som programmør kan jeg fortælle dig, at det er pseudo-C kode, og i
øvrigt ganske morsomt. Det har INTET seriøst i sig. Det er en JOKE.

> [...]
> sludder for en sladder, når nogle brokker sig over problemerne med Windows og

Ja, sådan er det, når man er et stort firma.

> Det andet 'dokument' fra den samme server, minder noget om denne, men den er
> faktisk noget hårdere i tonen, - ...så who knows?

Tænker du på de berømte halloween dokumenter? De skulle efter sigende
være gode nok. Tag du og søg lidt på slashdot.org efter halloween.

> ...Og jeg tror da slet ikke, at jeg har afsløret noget, så ville det nok ikke
> ligge frit på flere servere rundt omkring ??

Det er en gammel joke.
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Den Store Grønne Øgl~

Dato : 18-02-01 17:23

Det er faktisk en joke. :)

At den så passer meget godt er en anden ting.

> [...]
>
> ...Og jeg tror da slet ikke, at jeg har afsløret noget, så ville det nok ikke
> ligge frit på flere servere rundt omkring ??

Ikke ligesom Halloween-notatet, som afslørede at Microsoft ville
udslette Linux, fordi de anså det for en enorm trussel. Det var ikke en
joke.

--
- Peter

http://www.titancity.com/lib/
- et friere, billigere og BEDRE Danmark!