Ny(e) gas flasker, men hvilke(n)
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-08-02 18:37

Jeg er træt af at slæbe på den gamle gule 11kg flaske og vil gerne have en
af de nye smarte flasker der både er letvægts og gennemsigtige så man kan se
hvor meget der er tilbage i dem.

Men der findes to slags: 6 eller 10kgs Prima-Donna og 10 kgs BP
letvægts-flaske

Jeg "formoder" at Primagaz flaskerne er nemmere at få fyldt i udlandet (er
det rigtigt ??). BP flasken er måske lidt billigere i anskaffelse, da man
kan bytte sin gamle BP flaske ind (for 400 kr). - men er der ikke
tilsvarende tilbud fra Prima ?? Og er der fordele/ulemper der overskygger
forskellen i anskaffelsesprisen ??

Hvad vil I anbefale mig ??

Hvor får jeg så den jeg beslutter mig for billigst ??

På forhånd tak.

Bjarke

Fra : PHK

Dato : 03-08-02 18:41

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan bytte sin gamle BP flaske ind (for 400 kr). - men er der ikke
> tilsvarende tilbud fra Prima ?? Og er der fordele/ulemper der overskygger

Vi har købt tyske gasflasker til vores campingvogn. Især hvis man bor i den
vestlige del af landet er det en fordel.

Det var også en fordel, da vi skulle have gas i Alsace. En kort tur til
Tyskland ...

Tyskerne laver en Alu-gas, den vejer lige så lidt som de danske
letvægtsversioner.

--
_
|_|

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-08-02 19:12

Jeg burde måske lige have oplyst, at vi (indtilnu) kun camperere i dejlige
Danmark. Udlandsture har vi (foreløbig) udskudt til fremtiden....

/Bjarke

Fra : PHK

Dato : 03-08-02 20:09

> Jeg burde måske lige have oplyst, at vi (indtilnu) kun camperere i dejlige
> Danmark. Udlandsture har vi (foreløbig) udskudt til fremtiden....

Jeg har udelukkende købt letvægts for at holde vægten nede på turene ned
igennem Tyskland.

Hvis du ikke har brug for vægtformindskelsen, så ville jeg bruge mine surt
sammenklattede sparepenge på noget andet.

En udenlandstur, f.eks. ;)

Bor du Jylland/Fyn, kunne en tur til Frederichsstadt ca. 50 km syd for den
tyske grænse kunne gøres for noget nær det en udskiftelse koster ;9

--
_
|_|

Fra : Arne Keller

Dato : 03-08-02 21:00

On Sat, 3 Aug 2002 19:36:54 +0200, "Bjarke Christensen"
<Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> wrote:

> [...]
>hvor meget der er tilbage i dem.
>
>Men der findes to slags: 6 eller 10kgs Prima-Donna og 10 kgs BP

Jeg har købt de nye letvæktsflasker her i Sverige hvor jeg bor, her er
der ingen problem med at bytte mellem fabrikater jeg har nu haft alle
de 3 typer som findes her.
Den invendige flaske er præcis den samme, det er bare den farvede
plastskal med håndtagene som er forskellig.

Jeg er meget godt tilfreds, jeg byttede fra danske 6 Kg alu flasker.

--
Arne Keller

Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Fra : Bo Larsen

Dato : 05-08-02 08:44

Da vi købte vores nuværende campingvogn. Det var i august 2001 i Sdr.
Jylland fik vi to Primagaz letvægtsflasker med i købet. Det var jo helt
fint. Indtil vi kom hjem til Sjælland igen. Det er ikke altid lige let at få
byttet en tom Primagaz letvægtsflaske på sjælland, så efter et par måneder
byttede vi Primagaz'erne ud med BP's letvægtsflasker, som er lettere at
bytte, i hvertilfælde på sjælland!

--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen