Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Dårlig fax.
Fra : Gerner

Dato : 03-08-02 18:21

Hvad er der sket med en faxmaskine når den udsender dårlige kopier ?
En side med tekst ser ud som om de enkelte bogstaver har fået fjernet 1/3, og
det er ikke f.eks. i toppen eller bunden punkterne mangler, men de manglende
punkter er spredt over hele bogstavet.

Jeg kender ikke teknikken, men er det noget med at arket belyses og skannes samt
moduleres til toner som så sendes ?

Kan lyset blive for svagt ? Faxen er "kun" 3 år gammel og skannerglasset er
jævnligt blevet renset med en vatpind.

Indtil for nogle måneder siden var de fax jeg sendte ud fine nok.
Kan det betale sig at få den repareret ? (nypris 1995 kr) og hvor ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-08-02 18:31

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kender ikke teknikken, men er det noget med at arket belyses og
skannes samt
> moduleres til toner som så sendes ?

Ja, en linje ad gangen.

Hvis "fejlpunkterne" er spredt tyder det på støj i det analoge system

Fra : Gerner

Dato : 04-08-02 10:32

On Sat, 3 Aug 2002 19:31:08 +0200, "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk>
wrote:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
>skannes samt
>
>Ja, en linje ad gangen.
>
>Hvis "fejlpunkterne" er spredt tyder det på støj i det analoge system

Hvad er det ? Er det fra moderatoren og ud til linie stikket ?
TDC har kontrolleret linien og der er ingen støj.
BTW fax maskinen er tilsluttet den analoge port på et isdn modem, og den er også
kontrolleret.
--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-08-02 10:45

> Hvad er det ? Er det fra moderatoren og ud til linie stikket ?

Ja, det kan være hvor som helst og er ret svært at fejlsøge på

Fra : Gerner

Dato : 05-08-02 11:42

On Sun, 4 Aug 2002 11:44:34 +0200, "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk>
wrote:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
>
>Ja, det kan være hvor som helst og er ret svært at fejlsøge på

Så lodret arkivering altså.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto