Sygate Personal firewall og WinXP
Fra : Mike

Dato : 03-08-02 14:59

Hej NG

Mit styresystem er WinXP, og jeg bruger Sygate Personal Firewall v.5.0,
jeg har en TDC ADSL forbindelse og dynamisk IP adresse... Mit problem er at
jeg mister forbindelsen præcis hver time fra logon tidspunktet. Efter nogle
få sekunder er forbindelsen atter oprettet, men det er temmelig irriterende
når jeg f.eks. downloader, så er jeg nødt til at "resume", og til tider er
jeg nødt til at starte helt for fra...

Jeg må hellere tilføje at jeg har slået XP´s indbygget firewall fra,
hvis det skulle have nogen betydning...

Er der nogen der har oplevet det samme med Sygate og XP sammen, eller
som bare kender til problemet alligevel, ville jeg blive meget taknemlig for
et svar / løsning.

MVH
Mike

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 15:08

Mike skrev:

> Er der nogen der har oplevet det samme med Sygate og XP sammen

Det tyder på at flere har problemer med Sygate firewall under WinXP.
news:ai945o$1pei$1@news.cybercity.dk eller

Madsen.

Fra : Mike

Dato : 03-08-02 23:29

> Det tyder på at flere har problemer med Sygate firewall under WinXP.
> news:ai945o$1pei$1@news.cybercity.dk eller

Hmm, ja... Men jeg har ikke problemer som dem du henviser til med linket...
Sygate er en virkelig god firewall, så jeg ville meget gerne løse problemt,
hvis det var er muligt.

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 04-08-02 00:24

"Mike" <hr_mike@hotmail.com> wrote in message news:3d4c5931$0$43748$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmm, ja... Men jeg har ikke problemer som dem du henviser til med linket...
> Sygate er en virkelig god firewall, så jeg ville meget gerne løse problemt,
> hvis det var er muligt.

Prøv at tillade al traffik til/fra UDP port 67 og 68*. Det lyder som om
DHCP renewal pakkerne ikke kommer ind.

TDC-BB havde sidst jeg kiggede lidt lusk med de pakker DHCP
serveren sendte under renewal. Jeg ved de lavede noget om, men jeg ved
ikke om det var det de pillede ved.

Og post også hvis det løser det..

/Kasper

*jeg MENER du kan nøjes med 67, men start med dem begge to.

Fra : Mike

Dato : 04-08-02 09:22

> [...]
>
> Og post også hvis det løser det..
>
> /Kasper
>
> *jeg MENER du kan nøjes med 67, men start med dem begge to.

Mange tak for dit svar Kasper, det vil jeg straks forsøge at gøre.

MVH
Mike