Nye opskrifter
Fra : Marianne Nielsen

Dato : 16-02-01 17:45

Nye opskrifter den 16. februar 2001

Hovedretter - Kalv:
Kalveruller, FEDTFATTIG

Hovedretter - Tilbehør - Kartofler:
Hasselbach kartofler, FEDTFATTIG

Forretter:
Lækker tomatsuppe

Hovedretter - svinekød:
Crebinetter

Hovedretter - Udenlandsk - Græsk:
Mousakka

Med venlig hilsen - og velbekomme..
Marianne Nielsen - marianne@frederikssundsvej.dk

http://frederikssundsvej.dk/opskrifter

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 16-02-01 18:46

"Marianne Nielsen" <marianne@frederikssundsvej.dk> skrev i en meddelelse
news:96jlg2$7ng$1@news.inet.tele.dk...
> Nye opskrifter den 16. februar 2001
> Med venlig hilsen - og velbekomme..
> Marianne Nielsen - marianne@frederikssundsvej.dk
> http://frederikssundsvej.dk/opskrifter

Kære Marianne

Dit indlæg høre ikke hjemme i denne gruppe men jeg er sikker på at du er
velkommen i news:dk.opslag.internet .

Du bedes venligst slette dit indlæg.

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-02-01 19:17

Marianne Nielsen wrote:

> Nye opskrifter den 16. februar 2001

Det er kun 6 dage siden du sidst annoncerede dit site her i
news:dk.opslag.internet, og det lyder lidt usansynligt, at dit site i
den mellemliggende tid har gennemgået en større reorganisering, og alm.
apdateringer berrettiger ikke til hyppige genopslag.

Læs news:dk.opslag.internet fundats på:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.opslag.internet

FUT til news:dk.admin.netikette

Sendt CC til: Marianne Nielsen

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Svend Andersen

Dato : 17-02-01 10:19

marianne@frederikssundsvej.dk,Ny-Internet writes:
>Nye opskrifter den 16. februar 2001

Tak fordi du lægger en orientering om nye madopskrifter på dine www.sider.

Det er meget fine sider som jeg altid glæder mig meget til at besøge.

Venlig hilsen
Svend Andersen

Fra : Ole Michael Clemmens~

Dato : 17-02-01 14:49

Hej Marianne.-
Tak for kikket fin og nydelig og Nyttig.-
Det er der sikkert mange der synes )
Og jeg synes også at den lige som meget andet er berettiget til
annoncering.-
Fint initiativ og jeg håber ikke det bliver kvalt.-

--
Replyadress: omc@image.dk

Med venlig hilsen
Ole Michael Clemmensen

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 18-02-01 08:52

"Ole Michael Clemmensen" <oz1omc@getnet.dk> skrev i en meddelelse
> Fint initiativ og jeg håber ikke det bliver kvalt.-

Det håber jeg den gør .... for giver man først slip vil alle grupper i dk
blive fyldt med reklamer og news:dk.opslag.internet nedlagt.

Mvh
Henrik

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-02-01 10:39

Henrik Bruun-Petersen wrote:
> Det håber jeg den gør ....

Det handler ikke om at "kvæle" nogen eller noget, det handler derimod
om, at news:dk.opslag.internet kun er beregnet til annoncering af nye
web-sites, læs gruppens fundats: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.opslag.internet

Hvis bare nogle få procent af alle danske hjemmesider, begyndte at
bringe en ugentlig annonce for deres opdateringer i
news:dk.opslag.internet, så ville gruppen blive oversvømmet af
intetsigne reklamer, som vil gøre gruppen uinteressant, og det vil jo
skade alle dem, som har behov for at annoncere for en helt ny web-site.

Jeg kan og vil ikke afvise, at der er et reelt behov for en gruppe, hvor
der løbende kan annonceres om opdateringer på eksisterende web-sites,
men dem der mener dette, skal henvende sig i news:dk.admin med et
forslag om oprettelse af en sådan gruppe.

Og Marianne Nielsen kan jo også tilbyde sine brugere, at de kan abonnere
på et nyhedsbrev, hvor hun kan orientere sine faste læsere omkring
opdateringer og lignende.

Til slut vil jeg endnu en gang opfordre til, at debatten for og imod min
henstilling føres i news:dk.admin.netikette - hvor det emne er on-topic.

XFUT: news:dk.admin.netikette

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-02-01 16:34

"Ole Michael Clemmensen" <oz1omc@getnet.dk> wrote in message

> Det er der sikkert mange der synes )

og en masse, der ikke gør!

> Og jeg synes også at den lige som meget andet er berettiget til
> annoncering.-

Hvad du synes er sådan set underordnet. Læs fundatsen og forsøg at få den
lavet om, hvis du er utilfreds med den som den er.

mvh
Jan

Fra : Peter Westh

Dato : 18-02-01 17:09

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> Hvad du synes er sådan set underordnet. Læs fundatsen og forsøg at få den
> lavet om, hvis du er utilfreds med den som den er.

Nu synes jeg at denne type skolastiske diskussioner er bedøvende kedelige,
og
i de fleste nyhedsgrupper optager de 10 gange mere båndbredde end spam og
andre off-topic posteringer. Men okay.

Gruppens fundats er til at overskue - den er citeret nedenfor - og faktisk
kan jeg ikke rigtig se at der er tale om noget brud på fundatsen i det
foreliggende tilfælde. Der er ikke tale om et kommercielt indslag, eftersom
Marianne ikke sælger noget. Man kunne argumentere for, at hendes post kommer
ind under "Udveksling af opskrifter og viden om tilberedning", blot sparer
hun altså båndbredde ved at poste et link i stedet for hele opskrifter.

Så jeg kan altså ikke få øje på problemet.

Jeg ved ikke om i har læst antropologen Evans-Pritchards "Oracles, magic and
whichcraft among the Azande". Vel, jeg tror netikettediskussioner har noget
af den samme psyko-sociale funktion som Azandernes gensidige beskyldinger
for heksekunst har ifølge ham.

Jeg er iøvrigt enig med Niels Ebbesen: XFUT: news:dk.admin.netikette (Kan
nogen forklare mig hvordan man sætter man tag'en "opfølgning til" i Outlook
Express?)

MVH

Peter

1. Gruppenavn:
dk.kultur.mad+drikke

2. Beskrivelse:
Alt vedroerende mad og drikke

3. Fundats:
Emner vedrørende fremstilling, tilberedning og konsumering af
mad og drikkevarer. Eksempler kan inkludere:

- Udveksling af opskrifter og viden om tilberedning.
- Anbefaling af spisesteder.
- Sammenligning og anbefaling af forskellige mærker.
- Udpegning af steder hvor man kan købe mindre udbredte produkter.
- Forslag til servering af retter og drikke.
- Oplysning om kost og sundhed, herunder slankekure.
- Diskussion af madkultur og ernæringspolitik.

Kommercielle indslag af enhver art er uønskede. Køb og salg
henvises til dk.loppemarked.

4. Begrundelse:
Emnet har bred interesse og bliver allerede diskuteret i andre
nyhedsgrupper, som for eksempel dk.chat. En separat
nyhedsgruppe vil være nyttig til emner og personer der ikke
lige passer til dk.chat's stil.

5. Moderering:
Nej

6. Forslagsstiller:
Per Abrahamsen

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-02-01 20:34

"Peter Westh" <pwesth@hum.ku.dk> wrote in message

> Så jeg kan altså ikke få øje på problemet.

Hvis der findes en gruppe til et givet formål er indlæg til denne gruppe
automatisk offtopic i andre grupper.

> [...]
noget
> af den samme psyko-sociale funktion som Azandernes gensidige beskyldinger

Er der ikke tale om en forstærkning af social konformitet, der tjener til at
minde beboerne om hvad god og acceptabel adfærd er?
I så tilfælde er det da glimrende.
Det er vel ikke ukendt at mangel på explicitte regelsæt forudsætter en
temmelig høj grad af social kontrol - hvilket vel kendetegner NG ganske
glimrende.
I et anarki har røvhullerne fremragende betingelser med mindre moralen er
meget høj.
Og at man konstant minder røvhullerne om det!
Eller omvendt - uden en høj moral kan et anarki ikke fungere.
Derfor må de umoralske hele tiden belæres om hvad moralen kræver.

> Jeg er iøvrigt enig med Niels Ebbesen: XFUT: news:dk.admin.netikette (Kan
> nogen forklare mig hvordan man sætter man tag'en "opfølgning til" i
Outlook
> Express?)

View-> All Headers (må i den danske udgave være noget lignende)

mvh
Jan

Fra : Thom@s

Dato : 18-02-01 17:16

> [...]
> annoncering.-
> Fint initiativ og jeg håber ikke det bliver kvalt.-

Hørt!

/Thomas

Fra : Marianne Nielsen

Dato : 19-02-01 12:24

Nu er det jo ikke for at genere nogen, at jeg har lagt mit indlæg op. Og det
er heller ikke for at 'reklamere'.

Da jeg d. 10/2 lagde et indlæg op, var det ganske rigtigt for at gøre
opmærksom på siden og den nye udgave.

Det efterfølgende indlæg med nye opskrifter, lagde jeg op, fordi jeg mente
det kunne være af interesse. Specielt i grupperne dk.helbred.slank - hvor
man tit leder efter nye spændende og fedtfattige opskrifter - og i
dk.kultur.mad+drikke, hvor jeg ligeledes mente at det kunne interessere
nogen. Hvilket det jo, ud fra nogle af svarene at bedømme, faktisk var.

Desuden burde det vel være brugerne af gruppen, og ikke bare een person, der
bedømmer hvilke indslag de synes er passende og finder interessante!

Men jeg vil da meget gerne høre andres meninger også?!

Med venlig hilsen
Marianne Nielsen

Fra : Jan Langholm

Dato : 19-02-01 13:40

>Men jeg vil da meget gerne høre andres meninger også?!

Det får du så...

Vi kan allesammen blive grebet af iver efter at viderebringe noget som man
synes interesant.......og det skal der være plads til!
Problemet med Niels Ebbesen er at det giver han ikke....ét lille fejltrin og
han er der som en stork over en frø!
....med X-fut og hele molevitten!

I virkeligheden er der flere indholdsløse indlæg fra ham (x-fut / klage
indlæg) og et par andre personer af samme slags, end der er "spam" i
gruppen!...
....hvis de så virkelig slog til HVIS der var noget rigtigt MØG, så kan jeg
forstå det, men man bliver træt af de evindelige små kvababbelser!

Når det er sagt, så er det selvfølgelig også nødvendig at have nogle regler
og at de for det meste overholdes!
I dette tilfælde er det nemt: ...Fra fundasen:

BEGYND "Man bør kun poste opslag for gamle hjemmesider, hvis hele
hjemmesiden har gennemgået en større reorganisering, alm.
opdateringer og nyheder betragtes ikke som en større
reorganisering. Dette er for at gruppen ikke skal blive
oversvømmet af reklamer for de samme hjemmesider dag efter dag." SLUT

Ordet "bør" giver dig i hvertfald ret til at gøre det, men hensigten siger
nok at det gør man ikke!

Det sted hvor ingen kan røre dig er i signaturen!
Prøv engang at se Niels Ebbesens ( 4 linier og 6 links)

Så lær at brug signaturen, men bliv for min skyld endelig ved med at bringe
dine indlæg, når du virkelig føler at det er noget rigtig godt du har på
hjertet!
....det er der ingen der bliver stødt af (måske lige med undtagelse af et par
stykker)

De bedste ønsker for din side!

Med venlig hilsen
Jan Langholm

www.all4you.dk (dansk og engelsk freeware)

Fra : Bangsbo

Dato : 19-02-01 13:58

Hej Jan Langholm ....... hip hip hip ... !

Jeg er meget enig .... men blot et til Marianne Nielsen
lad være med at krydsposte i 3 grupper det tjener intet
formål ....

Og det går helt galt når sådan en debat som denne bliver
krydset i 3 grupper - det er spild af "bånbredde" ... :-/

Med venlig hilsen
Bangsbo

Fra : Svend Andersen

Dato : 19-02-01 16:56

langholm@vejen-net.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>han er der som en stork over en frø!
>...med X-fut og hele molevitten!
>
>I virkeligheden er der flere indholdsløse indlæg fra ham (x-fut / klage

Ovenstående har min fulde tilslutning !

Den slags selvbestaltede onlinepolitibetjente er som oftes årsag til at et
enkelt fejltrin får meget mere opmærksomhed end det egentlig fortjener.

hilsen Svend A

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 21-02-01 01:09

Svend Andersen wrote:

> Ovenstående har min fulde tilslutning !

Ikke min. Jeg forstår ikke at FUT bliver opfattet som et skældsord. Det
er et forsøg på at lede diskussionen hen, hvor den hører hjemme. Hvis
man ikke interesserer sig for dk.admin.netmisbrug i almindelighed kan
man jo nøjes med at følge med når der er en diskussion man er
interesseret i. Ligeledes er henvisning til gældende regler for gruppen
vel også en glimrende måde at argumentere for, hvorfor man ikke synes at
en person holder sig inden for fundatsen. At sende den CC til Marianne
er vel ud fra en betragtning om, at hun ikke kender, de spilleregler der
er. Niels skælder jo ikke voldsomt ud. Han skriver blot, at Marianne
ikke følger reglerne, påpeger hvilke regler hun overtræder med
henvisning til de aktuelle regler så hun kan overbevise sig om at han
ikke bare er en mavesur stodder. Overreaktion ville være: Du overholder
ikke fundatsen, klage afsendt til udbyder.

Al respekt for de hjemmesider folk laver om forskellige emner. Jeg mener
bare at reklamen bør holdes til folks signaturer. Ideen med
nyhedsgrupper er efter min mening, at man udveksler erfaringer og søger
hjælp. Marianne kunne have gjort fin reklame for sin hjemmeside ved at
sende sine opskrifter i dk.kultur.mad+drikke-gruppen (eventuelt
enkeltvis). Så kunne hun have henvist til sin hjemmeside i signaturen.
Det kan måske forekomme at være flueknepperi; personligt mener jeg at
nyhedsgrupperne ville være dødsyge, hvis 40% af alle indlæg var reklamer
for hjemmesider. Grænsen skal være et sted. Da nyhedsgrupperne i de
fleste tilfælde ikke er modererede, mener jeg, at det fornuftigste må
være at forsøge at slå ned på problemet så tidligt som muligt (i en pæn
og sober tone).

Knus
   Regnar

XFUT: dk.admin.netikette