Adsl Macløsning
Fra : b

Dato : 16-02-01 17:27

Jeg ønsker en Adsl-løsning hos en udbyder der kan tilbyde fuld support til
Mac. Jeg kunne tænke mig at hoppe på hos Mobilix hvor de tilbyder et modem
til USB-porten. Kan det lade sig gøre monstro? Hvordan får jeg konfigureret
maskinen (en iMac med system 9.1) til at komme ud i verden med en sådan
løsning?

Mvh Troels

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-02-01 18:16

b <b@b.bl> wrote:

> [...]
> maskinen (en iMac med system 9.1) til at komme ud i verden med en sådan

Lige præcis deres USB-løsning fungerer ikke på Mac, men deres
Ethernet-løsning gør vist. Det er dog ikke understøttet, så hvis du vil
være 100% sikker, skal du have fat i CyberCity, WorldOnline eller
TeleDanmark, som netop har lanceret et NetExpres-produkt med router.

--
René

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-02-01 19:01

> [...]
> være 100% sikker, skal du have fat i CyberCity, WorldOnline eller
> TeleDanmark, som netop har lanceret et NetExpres-produkt med router.

Det skal lige nævners at CyberCity absolut ikke yder support på Mac. Da jeg
først havde problemer og ringede til dem, da var tilbagemeldingen "Øhh, Mac.
Jaaa... hvad er det nu lige det er?". Så kom jeg i kontakt med andre som viste
hvad en mac var men anede intet om hvordan softwaren var osv...

Mark

Fra : Ronty

Dato : 16-02-01 23:18

Ked af det men den holder ingen steder... Jeg har ofte ringet til Cybercity
og jeg har altså fået god fin service... Det er rigtigt at det ikke er alle
derinde der har styr på mac, men de får så bare en mac tekniker til at ringe
til en. Jeg har tre mac'er der er på nettet via Cybercity og en router og
det kører bare...

in article 3A8D6AE4.A6729D1E@tv.dk, Mark S. Rasmussen at mark@tv.dk wrote on
2/16/01 7:01 PM:

Fra : Tina H.

Dato : 16-02-01 18:20

Hej b,

Jeg har ADSL hos Worldonline 512k/512k 595,- pr. måned. De har osse en
256k/256k til 395,- pr. måned. Disse priser er incl. moms.

Worldonline ADSL løsning er baseret på ethernet. Det vil sige at den
router/modem skal sættes til ethernet porten i din iMac. Du bruger alstå
ikke en USB port til dette formål.

Selve opsætningen at routeren foregår i kontrolpanelet TCP/IP og er meget
let. Der følger en vejledning med fra WOL.

1. Men for at du overhoved kan få ADSL skal der være såkaldt rå kobber til
stede i din ejendom. Det er TeleDanmark, som fortæller om der er det. Det
kan Worldonline ikke vide noget om når du evt. tilmelder dig på deres
website eller pr. telefon.

2. Worldonline skal være repræsenteret på din telefon central.
Dette kan du checke på Worldonlines website.

http://portal.worldonline.dk/home/

Jeg har som sagt Worldonline, som udbyder og har haft ADSL i over 1 år nu.
Jeg har på intet tidspunkt fortrudt den ordning. Derfor kan jeg kun anbefale
WOL.

God fornøjelse

Tina

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 16-02-01 19:49

Hvis du har ethernet i din maskine skulle du tage at vælge den løsning. Det
er latterligt let at sætte maskinen op. TCP/IP skal skiftes fra PPP til
Ethernet. Thats it!

Mvh
Gunnar