Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Fax med nummerbestemt ringning
Fra : Klaus Autzen

Dato : 03-08-02 06:58

Hej

Jeg har en HP G85 officejet med fax, som gerne skulle køre på en
analogline (der nu har ADSL) sammen med alm duetabb. Faxen sidder
nu som det eneste på en seperat ISDN linie som derfor ønskes
nedlagt.
Kan denne konfiguration bringes til at fungere sådan, at faxen
kun svarer når der ringes til ekstra nummret? Duetfunktion skal
fortsætte upåvirket...

Klaus

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 06-08-02 12:07

"Klaus Autzen" <tiscali@autzen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan denne konfiguration bringes til at fungere sådan, at faxen
> kun svarer når der ringes til ekstra nummret? Duetfunktion skal

Jeg håber det kan bringes til at virke.

Jeg har nemlig også en HP G85, som jeg skal have tilsluttet mit ekstranummer
med nummerbestemt ringning.
Jeg regner med at teste det i løbet af denne uge og vender tilbage med
resultatet.

Hvad angår Duet-funktionen så check med TDC. Det er nok ikke noget problem.
Jeg selv har viderestilling, og det virker kun på hovednummeret (mit
ekstranummer ringer selv om jeg har viderestilt hovednummeret.)

mvh

Ole

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 08-08-02 20:12

"Ole Kirkholt" <ole@kirkholt.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ekstranummer
> med nummerbestemt ringning.
> Jeg regner med at teste det i løbet af denne uge og vender tilbage med

Det virker desværre IKKE.

G85'eren kan ikke detektere ringesignalerne ved nummerbestemt ringning

G85'eren skelner mellem alle ringesignaler, Dobbelt ringning og trippel
ringning.
Ekstranumre ved nummerbestemt er alene bestemt ved tiden mellem ringetonerne
og varigheden af disse.

Jeg overvejer at bygge IPABXwPP som kan detektere ringesignaler og sende
disse til forskellige telefonstik. Læs mere på
http://www.blichfeldt.dk/indexdk.htm , Færdige projekter

mvh Ole

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 06-08-02 12:08