Gulv
Fra : Forgasser

Dato : 02-08-02 19:44

Jeg skal til at lægge et Pergo gulv. Det skal lægges på betongulv

Så får man man mange forskellige "gode" råd med på vejen af velmenene
godtfolk.

1) Skal der filt mellem gulv og beton)

2) Skal der være spærre på ? (filt med plastik lag)

3) skal der overhovedet være noget ??

Håber på afgørende godt råd

Henrik

Fra : J Hansen

Dato : 03-08-02 16:31

"Forgasser" <Oland@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godtfolk.
>
> 1) Skal der filt mellem gulv og beton)
>
> 2) Skal der være spærre på ? (filt med plastik lag)

1) Ja du skal have et underlag for ellers vil gulvet "klapre" når du går på
det, man kan få noget der hedder "foam" det er en slags skumgummi, da Pergo
kom frem brugte man noget der ligner tagpap med kork-stumper på, men idag er
det mest foam.
2) Under dit betongulv skulle der gerne være fugtspærre, så det behøver du
ikke.
3) og ja du bliver nødt til at lægge noget under pergo-gulvet for
betongulvet er aldrig helt plan, ligesom det vil dæmpe trinene når man går
på det.
Held og lykke med det, jeg har haft pergogulv i mange år og er særdeles glad
for det.
Hilsen Jytte

Fra : Martin Christiansen

Dato : 05-08-02 21:56

J Hansen skrev i meddelelsen
<3d4bf330$0$88376$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>2) Under dit betongulv skulle der gerne være fugtspærre, så det behøver du
>ikke.

Det er da langt fra sikkert. Det er ikke almindeligt at lægge en fugtspærre
under betonen. Grunden til at man ligger plastik over betonen inden man
lægger trægulvet er for at sikre at der ikke kommere (bygge)fugt fra betonen
op i gulvet. Det kan tage over et år før et støbt betongulvt er fuldstændigt
udtørret.

Mvh - Martin

Fra : Niels Olsen

Dato : 03-08-02 19:32

> [...]
> godtfolk.
>
> 1) Skal der filt mellem gulv og beton)
>
> 2) Skal der være spærre på ? (filt med plastik lag)

Hej Henrik

Jeg har lige for et par mdr. siden lagt Pergo på et betongulv. Først blev
der rullet en skummåtte ud på betongulvet. Dn havde dampspærre på undersiden
og var også fra Pergo. Den var beregnet til betongulve, og til trægulve var
der en tilsvarende uden dampspærre på undersiden.

MVH Niels