Vis nummer ....koder
Fra : Ivan H. Fredensborg

Dato : 02-08-02 22:03

Hej
Jeg har en vis nummer Beotalk 400, den kan vise
-1
-2
-3
Hvad er det nu lige koderne betyder ???

Tak

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 21-08-02 21:04

Koderne betyder :

1 Nummeret kan ikke vises, fordi A-abonnenten har valgt ikke at gøre
det (f.eks. hvis A-abonnenten har hemmeligt nummer, eller hvis der
tastes *31* foran nummeret).
2 Nummeret kan ikke vises, fordi det er internationalt (opkald fra
udlandet).
3 Nummeret kan ikke vises, pga. tekniske problemer. Denne vil bruges i
en overgangsperiode, evt. permanent, af politiske grunde.

/Carsten
www.cse-it.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-08-02 21:37

Carsten Schack-Eriksen skrev:

>2 Nummeret kan ikke vises, fordi det er internationalt (opkald fra
>udlandet).

Hvordan kan det være, at vis nummer-funktionen ikke virker
internationalt? Bruger man forskellige systemer (hvorfor kan disse
ikke snakke sammen), og er det ALTID når der ringes fra et land til et
andet, eller virker det mellem nogle lande?

Der sendes tilsyneladende også disse koder (eller tilsvarende) på
GSM-nettet. Min mobiltelefon skrev "Opkald" de gange den ringede da
jeg var i Tyskland for et par uger siden. Normalt skriver den
"Hemmeligt nummer", hvis nummeret altså ikke vises.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-08-02 21:43

> Hvordan kan det være, at vis nummer-funktionen ikke virker
> internationalt?

Det gør den også såfremt landene signalerer med ISUP (ISDN User Part)
frem for TUP (Telephone User Part) (så vidt jeg lige husker, det er ved
at være længe siden...)

> Der sendes tilsyneladende også disse koder (eller tilsvarende) på
> GSM-nettet. Min mobiltelefon skrev "Opkald" de gange den ringede da
> jeg var i Tyskland for et par uger siden.

De gange jeg har været dernede har jeg kunnet se nummer. Det har jeg
også kunnet i Tjekkiet og Spanien, ligesom man kunne se mit nummer når
jeg ringede hjem.
Men ja. GSM bruger som regel også ISUP hvorunder disse koder er
specificeret.

Usenetstatistik pr. 19/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats