"Learn to type"
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 02-08-02 16:35

Jeg brugte i sin tid ovenstående til at lære blindskrift med - men det
er desværre kun til US-tastatur, så jeg tænkte på om der er nogen der
kender et tilsvarende, som har øvelser til dansk layout?

anr

"Donuts - is there anything they can't do?"
-Homer Simpson

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-08-02 17:47

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Jeg brugte i sin tid ovenstående til at lære blindskrift med - men det
> er desværre kun til US-tastatur, så jeg tænkte på om der er nogen der
> kender et tilsvarende, som har øvelser til dansk layout?

SuperType Pro.
Både Mac og Win.

/Preben

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 03-08-02 09:51

Preben Bødker Nielsen <gizmo@NosPAM.dk> wrote:

> SuperType Pro.
> Både Mac og Win.

Tak for forslaget... men det eksisterer da vist ikke mere. supertype.dk
er ihvertfald nede og versiontracker har intet om det.

anr

"I could crush him like an ant - but that would be too easy. No, revenge
is a dish best served cold - I'll bite my time and when he least expect
it, I'll... - Ah, what the hell, I'll just crush him like an ant!"
-Montgomery Burns

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-08-02 10:38

Heller ikke på www.pure-mac.com

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-08-02 12:09

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Tak for forslaget... men det eksisterer da vist ikke mere. supertype.dk
> er ihvertfald nede og versiontracker har intet om det.

Så skal vi måske betragte den som freeware

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Storm

Dato : 03-08-02 13:08

Preben Bødker Nielsen <gizmo@NosPAM.dk> wrote:

> Så skal vi måske betragte den som freeware

<http://max.tyworld.com/download/other/mac-all/iqe-supertype-samples.sit
..hqx>

Det kan man da vist ikke bruge til noget?

Det ser ud til du kan låne det via biblioteket:
<http://www.esbbib.dk/html/cd-rom.htm>
65.35 SuperType lite. - Program til indlæring af blindskrift,
bearbejdet til brug for skoleelever. - (PC/MAC)

<http://www.keyboard-pro.com/dk/academic_users.asp>

skriver:

Keyboard Pro (tidligere SuperType)
tilsyneladende kun til Windows.

<http://www.mikrov.dk/produkter/programmer/keyboardpro/pris.asp>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 03-08-02 14:04

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> <http://max.tyworld.com/download/other/mac-all/iqe-supertype-samples.sit
> .hqx>
>
> Det kan man da vist ikke bruge til noget?

Hehe, det er fonte

> Det ser ud til du kan låne det via biblioteket:
> <http://www.esbbib.dk/html/cd-rom.htm>
> 65.35 SuperType lite. - Program til indlæring af blindskrift,
> bearbejdet til brug for skoleelever. - (PC/MAC)

Damnation, frederikssund bibl. vil ikke bestille cdrommer hjem Det
var ellers perfekt (man kan også låne Pro udgaven via bibliotek.dk)

> <http://www.keyboard-pro.com/dk/academic_users.asp>

> [...]

Nok lidt meget at gøre ud af det, når jeg nu har learn to type i
forvejen.

Nå men ellers tak for forsøget - du er tydeligvis bedre til at google
end jeg er

anr

"Allright Brain, I don't like you and you don't like me, but let's just
do this so I can back to killing you with beer."
-Homer Simpson

Fra : Storm

Dato : 03-08-02 14:20

> Hehe, det er fonte

Ja, det så jeg da jeg åbnede den jeg havde downloaded
Fakitsk har jeg overhovedet ikke brug for sådan et program, det var kun
fordi jeg ikke forstod Prebens kommentar(vits?), at jeg ville prøve at
finde noget.

Jeg fandt: <http://max.tyworld.com/download/other/mac-all/>
og søgte her på supertype, men siden indeholder istedet en masse fonte
til download.

Pas

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Horn

Dato : 03-08-02 15:51

> [...]

> "Allright Brain, I don't like you and you don't like me, but let's just
> do this so I can back to killing you with beer."

Supertype DK er en af de programmer der følger med på de macbruger CD'er
som man får ind i mellem (2000) men hvis nogen har lyst kan den hentes
på min .mac public site.

Man skal bruge idiskutility: www.mac.com/1/idiskutility_download.html

I feltet menmer name indsæt "michaelhorn".

Mvh
Michael Horn

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 04-08-02 11:22

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> wrote:

> Supertype DK er en af de programmer der følger med på de macbruger CD'er
> som man får ind i mellem (2000) men hvis nogen har lyst kan den hentes
> på min .mac public site.

Hehe, tak for det. Imidlertid har nogle af vores gode venner, dog selv
sagt det, så nu ligger jeg inde med både Supertype DK og "Kaj Kanins
Skriveklasse"

"Reddet af Macbruger" -det er jo lige til en reklame.
anr

"All I remember about the last two months is giving a guest lecture
at Villanova. Or maybe it was a street corner."
-Barney Gumble

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-08-02 14:19

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> <http://max.tyworld.com/download/other/mac-all/iqe-supertype-samples.sit
> .hqx>
>
> Det kan man da vist ikke bruge til noget?

Jeg har programmet (købt engang i 97-98).

Firmaet er:
ISD Danmark
Adresse: Østbanegade 35, 2
2100 København Ø
Telefon: (+45) 3538 4704
Fax: (+45) 3525 1784
E-mail: info@supertype.dk

Sender dem en forespørgsel på Mac-udgaven.

/Preben

Fra : Sebastian Løck

Dato : 06-08-02 14:57

anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) wrote in message news:<1fgau4e.drqf6s1cys730N%anrNOTPART@OFMAILmac.com>...
> Jeg brugte i sin tid ovenstående til at lære blindskrift med - men det
> er desværre kun til US-tastatur, så jeg tænkte på om der er nogen der
> kender et tilsvarende, som har øvelser til dansk layout?

Du kan låne det på biblioteket:

fundet på http://bibliotek.dk

SuperType Pro

idé og tekstindhold er udarbejdet af Carina Fløisdorf
1998. 1 cd-rom, lyd, farve 2 disketter + 1 brugervejledning ; 27, 29
sider
Forlag: ISD Danmark
Maskinskrivningskursus til indlæring af blindskrift. Cd-rom versionen
indeholder en række videoklip og diktater, mens disketterne kun
indeholder selve programmet. Der er tale om et undervisningsprogram,
der kan benyttes af folke-, handels- og tekniske skoler

hilsen
Sebastian