Microsoft = BiG Brother
Fra : Den Store Grønne Øgl~

Dato : 16-02-01 15:32

tager fra Microsft's produktaktiveringsside:

http://www.microsoft.com/danmark/pr/2001/02-01/produktaktivering.asp

"Produktaktivering forhindrer piratkopiering
Produktaktiveringen forhindrer piratkopiering ved at begrænse antallet
af gange et produkt kan installeres og aktiveres på en enkelt computer.
Brugeren gennemgår en enkel og anonym procedure for at aktivere sin
programinstallation enten via Internet eller telefon. Der kræves ingen
personlig information, og proceduren tager kun et par minutter. Det er
også muligt at købe en ny pc, hvor leverandøren allerede har aktiveret
programvaren.

Tal fra Business Software Alliance (BSA) viser, at 29% af alt software,
som bruges i Danmark, er piratkopieret. "

Anonym my ass. De sagde de også om registrerigsproceduren i Windows 98.

Undersøgelser viser at Microsoft tager pis på alt og alle i 95% af de
tilfælde de nævner "fordele" for forbrugene.

--
- Peter

http://www.titancity.com/lib/
- et friere, billigere og BEDRE Danmark!

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 16-02-01 18:22

Den Store Grønne Øgle <root@NOSPAM.com> wrote:

> Produktaktiveringen forhindrer piratkopiering ved at begrænse antallet
> af gange et produkt kan installeres og aktiveres på en enkelt computer.

Det skal man huske. Sker det /aldrig/ at man skal reinstallere et
program? /Aldrig/ at ens harddisk går ned, eller at systemet skal
reinstalleres?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-02-01 20:13

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Det skal man huske. Sker det /aldrig/ at man skal reinstallere et
> program? /Aldrig/ at ens harddisk går ned, eller at systemet skal
> reinstalleres?

Jeg tror ikke på at M$ kunder bryder sig om at blive spioneret imod på
den måde eller at skulle gå igennem opkald på modem eller internet for
at reinstallere. Iflg. BSA er 29% af al software i Danmark
piratsoftware, jeg er overbevist om at M$ risikere at miste meget større
markedsandele end de 29% pga. deres nye restriktive politik, det er ris
til egen røv.
--
Jesper Oersted
"Tak til - beklager, navnet forsvandt i da Outlook Express

Fra : Den Store Grønne Øgl~

Dato : 17-02-01 16:03

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> [...]
> piratsoftware, jeg er overbevist om at M$ risikere at miste meget større
> markedsandele end de 29% pga. deres nye restriktive politik, det er ris

Forhåbentlig. Min lokale PC mand glæder sig dog til at M$ indfører den
politik, så mener han at han kommer til at sælge en masse Linux'er!