MC ??
Fra : Kaj J

Dato : 02-08-02 11:27

MC anbefalinger til lille kort. Har selv tænkt på GS500, ER-5 og CB500.
Hvilke af disse foretrækkes ???

Med venlig hilsen

Kaj, Odense

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 02-08-02 12:26

"Kaj J" <wer@wert.com> wrote in message
> MC anbefalinger til lille kort. Har selv tænkt på GS500, ER-5 og CB500.
> Hvilke af disse foretrækkes ???
>
> Med venlig hilsen
>
> Kaj, Odense

alle tre er glimrende mc'er. Jeg har selv en CB 500, og er meget glad for
den. Med en CB 500 får du jo størst effekt, når du kan fjerne droslingen
igen, men til gengæld er den også en del dyrere end suzuki'en. Min mening
er, at har du råd, så gå efter en Kawa eller en Honda, da du får mere
moderne teknologi, men passer pengene bedre med en Gs bliver du sikkert også
glad for den.
mvh
Anders O

Fra : Michael Kristensen

Dato : 02-08-02 13:57

> Min mening
> er, at har du råd, så gå efter en Kawa eller en Honda, da du får mere
> moderne teknologi.

Det er rigtigt at du får en vandkølet motor med Hondaen, men til gengæld er
gs en ~20 år gammel konstruktion der barer kører og kører så længe den har
olie.

Bemærk at Kawa har tromlebremse bag, hvor de andre har skive.

Men jeg er enig med Thomas at alle 3 modeller er fine og solide begynder
motorcykler. Find en brugt der har kørt de første dyre 10 kkm af sig og du
får nogle billigere km.

mvh - Michael Kristensen sv650s (tidl. gs500)

Fra : Jørgen Winther

Dato : 02-08-02 22:20

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
> Bemærk at Kawa har tromlebremse bag, hvor de andre har skive.

Så vidt jeg ved har CB 500 også tidligere haft tromle bagtil. Så det
afhænger vel generelt af årgangen. Kawasakien har dog vist aldrig fået skive
bagtil.

Men det er nu ikke nogen katastrofe at have tromle - man skal blot huske at
kontrollere og justere, når man f.eks. har strammet kæde eller skiftet dæk.

--
Jørgen

Fra : Ole Baun

Dato : 03-08-02 10:28

"Jørgen Winther" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så vidt jeg ved har CB 500 også tidligere haft tromle bagtil. Så det
> afhænger vel generelt af årgangen. Kawasakien har dog vist aldrig fået

CB 500 fik skive bagpå fra ´97.

> Men det er nu ikke nogen katastrofe at have tromle - man skal blot huske
at
> kontrollere og justere, når man f.eks. har strammet kæde eller skiftet
dæk.

Min CB 500 er fra ´96, og med tromle, den bremser fint til mit behov.

Ole Baun

Fra : Armand

Dato : 03-08-02 22:52

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> Men det er nu ikke nogen katastrofe at have tromle - man skal blot
> huske at kontrollere og justere, når man f.eks. har strammet kæde
eller skiftet
> dæk.

Tromlen i sig selv er ikke noget at frygte; men trækket er derimod

Desværre er stort set alle tromlebremser på markedet aktiveret igennem
en trækstang, og dén er påvirkelig af bagsvingerens bevægelser, hvorved
man ved
gennemkørsel af ujævnheder kan mærke at pedalen reagere på bevægelserne.
Samme oplevelse under en opbremsning er indlysende forskrækkende =

Et kabeltræk, som selv min gamle Puch havde, er fri for sådannne
påvirkninger, og burde derfor være obligatorisk på enhver
tromlebremse-model! :-|

--
Armand.

Fra : Frederik

Dato : 02-08-02 13:42

> MC anbefalinger til lille kort. Har selv tænkt på GS500, ER-5 og CB500.
> Hvilke af disse foretrækkes ???

Ingen af disse kan køres på lille kort, der må du højest have 34 hk. Der er
vist også et par andre bestemmelser bl.a. mht. vægt/hk forholdet, men du kan
i hvert fald regne med max 34 hk.

Frederik
CB500 og stort kort :)

Fra : Michael Kristensen

Dato : 02-08-02 14:01

> [...]
er
> vist også et par andre bestemmelser bl.a. mht. vægt/hk forholdet, men du

Ydelsen må max være 25000 watt ~34 hk, og der skal være 6 kg motorcykel til
hver hest. Bemærk dette kan være et problem da 34 hk kræver 204 kg.

Har fået fortalt at man kan få monteret nogle blyplader for at få vægten op
?!?

Husk at en ikke original droslet mc skal til omregistrering når den drosles
ned for at være 100 % lovlig.

mvh - Michael Kristensen sv650s (tidl. gs500, der var 99 % lovlig)

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 02-08-02 14:12

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>og der skal være 6 kg motorcykel til
> hver hest. Bemærk dette kan være et problem da 34 hk kræver 204 kg.

Kan det nu også passe ?!
Du skal ikke fortælle mig at f.eks. den droslede udgave af GS500E vejer 204
kg !!!

M.v.h.
Thore Jensen
TL1000S - 125 HK og 187 KG
RF600R - 100+ HK og 190 KG

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 02-08-02 14:48

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Niks self ikke, men jeg tror det michael mener er at for at opfylde kravet
om kraft/vægt forhold der er til lille kørekort, så skulle gs´eren veje 204
kg for at kunne matche de heste den har standard ..

Brian W.

CB900F ------ 249 kg---95 hk... ( til salg)
YZF1000R ---198 kg--- 145 hk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-08-02 16:38

Michael Kristensen wrote:

> Ydelsen må max være 25000 watt ~34 hk, og der skal være 6 kg motorcykel
> til hver hest. Bemærk dette kan være et problem da 34 hk kræver 204 kg.

Den må du længere ind i byen med
Kravet er at der højest må være 0,16 kW/kg, altså (0,16 kW/kg * 1,36 hk)^-1
= minimum 4,6 kg/hk rundt regnet Dvs. at en mc med 34 hk skal veje 34
hk * 4.6 kg/hk = godt 156 kg

Den vægt man regner med er den køreklare vægt.
Af uvisse grunde gælder denne regel ikke for Aprilias RS125'er, så den
bliver åbenbart ikke rigtigt taget seriøst.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Michael Kristensen

Dato : 02-08-02 17:06

> Kravet er at der højest må være 0,16 kW/kg, altså (0,16 kW/kg * 1,36
hk)^-1
> = minimum 4,6 kg/hk rundt regnet Dvs. at en mc med 34 hk skal veje 34
> hk * 4.6 kg/hk = godt 156 kg

Jeg fik vist byttet om på et kW med et hk....... (0.16 kW/kg ~ 6 kg/kW)

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-08-02 19:53

> hk * 4.6 kg/hk = godt 156 kg

Det forstår jeg ikke helt. Jeg har i øjeblikket en GSX R 250 på værksted for
at blive droslet. De monterer bare noget i karburatoren eller sådan noget,
som sætter effekten ned. Den vejer 138 kg. og bliver ved synet godkendt til
lille kørekort. Hvorn' hænger det sammen?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 02-08-02 20:27

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message

> [...]
til
> lille kørekort. Hvorn' hænger det sammen?

Er de 138 ikke deres tørvægt?
Læg 3 liter olie + 15 Liter benzin + 3 L vand til køleren, er du så ikke
oppe på 156 kg?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-02 17:01

Tja, jeg følte mig bedst tilpas på CB500, men det kommer jo an på hvor lange
ben man har o.s.v. så det skal du nok selv prøve dig frem med.

Lars

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 02-08-02 17:48

Hvis du vil, kan du også kigge på gpz500'eren, den har skive både fortil og
bagtil, og er vandkølet. - en fin cykel (har selv en)

MVh
Kristoffer

Fra : Lars O Hansen

Dato : 02-08-02 19:48

ER5 er også god, jeg har en selv og den har kørt 10.2500 km nu og motor har
ikke vært åben.
Man kan godt få en ER5 til lille kort.

MVH
Lars Hansen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-08-02 19:51

> MC anbefalinger til lille kort. Har selv tænkt på GS500, ER-5 og CB500.
> Hvilke af disse foretrækkes ???

En droslet GSX R 250 er vel også at overveje.

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 02-08-02 22:26

Hvis du alligevel påtænker at skulle skifte til en større mc senere så spar
pengene og køb Suzuki'en den er en glimrene begyndercykel! (Been there done
that)

Venlig hilsen Rune (Bandit600)
http://www.bandit600.netfirms.com