Tørring af squash?
Fra : Papercut

Dato : 02-08-02 10:42

Da jeg har alt for mange squash i haven lige nu, vil jeg høre om der er
nogle der har gode erfaringer med tørring af dem. Jeg har læst det skulle
kunne lade sig gøre, men efter selv at have forsøgt, er jeg ikke særlig
overbevist om det. Efter at have lufttørret dem i mindre stykker, bliver det
ikke videre brugbart efter opblødning.

Er der evt. nogle der har andre forslag hvordan de kan opbevares til senere
brug?

Fra : Erna Andersen

Dato : 03-08-02 03:00

"Papercut" <a@a.a> wrote in message news:aidjvh$m0c$1@news.cybercity.dk...
> [...]
det
> ikke videre brugbart efter opblødning.
>
> Er der evt. nogle der har andre forslag hvordan de kan opbevares til

Hej alle

Som jeg skrev sidste år, så slipper man for alt for mange squash hvis man
plukker blomsterne og kommer dem i salaten

Squash fås frosne i grønsagsblandinger , skåret i små terninger. Jeg har
ikke selv prøvet at fryse dem, men det kan man sikkert. Måske skal de
blancheres først.

De kan bruges til at lave surtsyltede agurker med.
- og man kan bruge de små og fine rå på leverpostejmadder.

Hilsen Erna
der synes squashplanter er flotte.

Fra : Per Arleth

Dato : 08-08-02 19:54

Jeg har skrællet dem, udtaget kerner og revet dem fint, frosset dem ned og
senere brugt dem som forstrækning i forskellig marmelade - uden det har
kunnet smages eller ses! Blot trykker jeg noget af vandet fra ved
optøningen.
PAR

Erna Andersen <vedhegnet23@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4b31fc$0$89495$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...