Problemer med form
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 02-08-02 10:51

Jeg har problemer med at få en form til at fungere som jeg gerne
vil. Jeg anvender Frontpage2000, men jeg synes ikke at den danner
den kode jeg kan bruge. Den skriver noget Webbot, som jeg ikke
helt forstår meningen af. Derfor har jeg redigeret i HTML koden
på bedste vis, men der er et par ting der ikke virker. Håber
nogen kan hjælpe. Min kode er vist sidst i denne mail.

Første problem er at når jeg trykker på submitknappen (via
IE5.5), så kommer der en dialogbox, der spørger om jeg vil sende
mailen. Den vil jeg gerne springe over.

Når jeg modtager min mail (Outlook2000) så er resultatet
vedhæftet som en fil. Jeg vil gerne at det kommer som tekst. Kan
det sættes op i HTML-koden?

Indholdet af den vedhæftede fil er som følger:
tekst=Lars&password=ThoMsen&valg=2&valg2=1&submitknap=indsend

Kan man istedet få svarene skrevet på hver linie, fx således:
Lars
ThoMsen
2
1

Min kode:
<H1>Formproblemer</H1>

<FORM ACTION="mailto:ltn@carlbro.dk" METHOD="post">
Skriv i linie1:
<INPUT TYPE="text" NAME="tekst" VALUE="Lars" SIZE="20"><BR>
Skriv i linie2:
<INPUT TYPE="password" NAME="password" VALUE="ThoMsen"
SIZE="40">

<P>Kan du hjælpe mig?<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="valg" VALUE="1">ja<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="valg" VALUE="2">nej<BR>

<P>Afkryds hvis du kan løse problemet:<BR>
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="valg2" VALUE="1">Det kan jeg
godt<P>

<INPUT TYPE="submit" NAME="submitknap" VALUE="indsend">
<INPUT TYPE="reset" NAME="resetknap" VALUE="reset">
</FORM>

Jeg har kigget mange steder på nettet, men ikke helt fundet noget
der kan løse mit problem, så nu håber jeg på jer.

mvh

Lars Thomsen Nielsen

NB: Beklager at mine indlæg en time foran - serveren har skylden
og jeg *kan* ikke rette det.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-08-02 12:16

Du kan anvende CGI, ASP eller PHP til at opnå det ønskede alt efter
hvad du har mulighed for hos din udbyder.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 05-08-02 14:01

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Du kan anvende CGI, ASP eller PHP til at opnå det ønskede alt
efter
> hvad du har mulighed for hos din udbyder.

Tak, der står faktisk rigtigt meget om fx. CGI på nettet.
Alligevel er jeg løbet ind i to problemer, som jeg ikke kan
greje:

Problem 1:
Min hjemmeside hedder lidt ala:
http://home24.inet.tele.dk/domænenavn/

Min henvisning hedder:
<FORM ACTION="/cgi-bin/formmail.cgi" METHOD=POST>

Problemet er at den ikke finder filen formmail.cgi i mit
nyoprettede bibliotek:
http://home24.inet.tele.dk/domænenavn/cgi-bin/

Hvorfor finder den ikke filen og er det ikke rette placering?

Problem 2:
Kan jeg få det samme til at virke på et Intranet, hvor jeg så
istedet henviser til en bestem filplacering i stedet for?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Camilla Scharff

Dato : 05-08-02 15:36

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> skrev...
SNIP om problemer med cgi-bin...

Har du kigget på Opasias supportside angående cgi? (jeg vil næsten gå ud
fra, at du har et Opasia-abonnement ud fra din URL...) Der står faktisk
beskrevet hvordan man skal forholde sig angående brug af cgi til fx
formmail.

Mvh. Camilla

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 07-08-02 20:51

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
faktisk
> beskrevet hvordan man skal forholde sig angående brug af cgi

Nogen gange glemmer man at se efter den mest logiske løsning.
Svaret fandtes på http://cgi.inet.tele.dk.

Tak for hjælpen.

Lars