AppleScript
Fra : Sebastian Loeck

Dato : 02-08-02 09:22

Hej
er der nogen der kan hjælpe mig med denne script.
Det virker udmærket nær jeg starter det fra Scripteditor. men når jeg
starter det ud fra iViews scriptmappe generer det bare fejlmeldinger.

Scriptet skal sende de i iView markerede billeder med e-post, spørger
dog først om de skal laves mindre vha. Graphicconverter.

iViews support sagde at jeg skal opdatere til AppleScript 1.8 (som er
sket). Ellers kør Rubiline som bekendt på OS 9.2.2 med Carbon Lib. 1.6

hilsen
Sebastian

p.s. stabefejl må også gerne rettes

global thefiles

on run
-- get the list of selected ID's in front window
set selectedID to GetIDs()
set numItems to the number of items in selectedID
if numItems = 0 then return

-- process each item
set thefiles to {}
set thesize to 0
repeat with i from 1 to numItems
set j to item i of the selectedID
tell window 1 of application "iView MediaPro"
set thePath to the path of object j
set thesize to thesize + the (file size of
object j)
set thefiles to thefiles & thePath

end tell
end repeat

display dialog "This script will attach the selectet picture to
an email. The size of the selectet picture file is:
" & thesize div 1000 & " kB.
Do you want to resize the files?
Resizing can be a good idea to shrunk the picture files and make them
faster on the internet" buttons {"yes", "no", "cancel"} ¬
default button 1
set the user_choice to the button returned of the result
if user_choice is "yes" then my resizing()
my attaching()

end run

-- resizing-------------------------------
on resizing()
set theMfiles to {}
display dialog "Please choose the requestet new size:
800*600 for normal screen view
1024*768 for high resolution screen view
2.1 Mpix for pretty good quality printing" buttons {"800*600",
"1024*768", "2,1 Mpix"} default button 1

set the user_choice to the button returned of the result
if user_choice is "800*600" then set picsizeGoal to 480
if user_choice is "1024*768" then set picsizeGoal to 768
if user_choice is "2,1 Mpix" then set picsizeGoal to 2100

tell application "GraphicConverter PPC"
activate
repeat with i from 1 to number of items in thefiles
set thefile to item i of thefiles
open thefile
set picsize to the image dimension of window 1
set a to item 1 of picsize
set b to item 2 of picsize
set picsize to (a * b / 1000)
set scfac to 1
if picsizeGoal < picsize then ¬
set scfac to (picsizeGoal / picsize) ^
0.5 as real
scale window 1 horizontal scfac vertical scfac
save window 1 in
"Applications:temporary:mailpicture" & i & "" as JPEG with wwwready
set Mfile to
"Applications:temporary:mailpicture" & i & ""
set theMfiles to theMfiles & Mfile
display dialog "pictures proceeded " & i & " of
" & number of items in thefiles & "" buttons "." giving up after 1

end repeat
end tell
quit application "GraphicConverter PPC"
set thefiles to theMfiles
end resizing

-- attaching--------------------------------------------
-- welches Mailprogramm?

on attaching()
tell application "Eudora"
try
attach to message 1 documents thefiles
on error
make message at the end of mailbox "out"
set msg_id to the result
attach to message msg_id documents thefiles

end try
end tell
end attaching

-- get the selected ID's in an array
on GetIDs()
set selectedID to {}
tell application "iView MediaPro"
if (exists window 1) then set selectedID to the
selection of window 1
end tell
if number of items in selectedID = 0 then
display dialog ¬
"You need to select at least one item in the
front catalog in order to use this script." buttons {"OK"} default
button "OK" with icon stop
end if
return selectedID
end GetIDs
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-08-02 21:15

Sebastian Loeck <thorfinn@forum.dk> wrote:

Kære Sebastian

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med scriptet (har ikke en disse begreb
om det), men denne her var _for_ fristende:

> p.s. stabefejl må også gerne rettes

jeg tror jeg ville vælge et "v"

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-08-02 02:51

In article <1fga9ub.1xbcuwhg0uccqN%thorfinn@forum.dk>,
thorfinn@forum.dk (Sebastian Loeck) wrote:

> er der nogen der kan hjælpe mig med denne script.
> Det virker udmærket nær jeg starter det fra Scripteditor. men når jeg
> starter det ud fra iViews scriptmappe generer det bare fejlmeldinger.

Er disken partitioneret og har du forsøgt med en genopbygning af
skrivebordet?
Hvilke fejlmeldinger forresten?

> iViews support sagde at jeg skal opdatere til AppleScript 1.8 (som er
> sket). Ellers kør Rubiline som bekendt på OS 9.2.2 med Carbon Lib. 1.6

Overvej at fjerne alt hvad der hedder AppleScript og geninstaller det.
Installerer iView nogen Scripting Additions?
Hvilken sprogversion er dit OS?

> p.s. stabefejl må også gerne rettes

> Resizing can be a good idea to shrunk the picture files

Jeg ville kigge lidt på ovenstående linje.

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 07-08-02 18:53

> Er disken partitioneret
ja, iview ligger på en anden partition
> og har du forsøgt med en genopbygning af
> skrivebordet?
Hm, jeg kan jo prøve

> Hvilke fejlmeldinger forresten?
"The application "iView MediaPro" has unexpectedly quit, possibly
because the server tht contains it has been disconnected"

> Overvej at fjerne alt hvad der hedder AppleScript og geninstaller det.
ark, skal man nu også det
> Installerer iView nogen Scripting Additions?
Nej
> Hvilken sprogversion er dit OS?
int. Engelsk.

Nu vil jeg genopbygge mit skrivebord.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-08-02 20:43

In article <1fgexye.1b7uhis1kn82wsN%sebalo@worldonline.dk>,
sebalo@worldonline.dk (Sebastian Loeck) wrote:

> ja, iview ligger på en anden partition

Hvis genopbygningen af skrivebordet ikke hjælper, så prøv at læg
programmet på samme partition som systemet.

> "The application "iView MediaPro" has unexpectedly quit, possibly
> because the server tht contains it has been disconnected"

Og du har givet programmet et læs RAM?

> ark, skal man nu også det

Hvis det andet ikke hjælper kunne det være en god ide.