Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vedr. Jubii/Aldi/Medion kamera som svar på~
Fra : Lars Holst

Dato : 02-08-02 02:05

Jeg forsøgte at svare tidligere men tror ikke svaret kom igennem p.g.a. fejl
på udbyderens side.
Lad mig starte med at sige at det er godt og fint at du er glad for dit
kamera for det virker sådan.
Jeg har læst hvad der er i denne gruppe.
Hvis man er rigtig meget til foto kan jeg da også anbefale nogle af de
udenlandske Nyhedsgrupper.
Jeg har kigget dine billeder igennem.
Du har ind imellem nogle dejlige motiver og kompositioner.
Hvad jeg sere på den tekniske side er at kameraet ikke har særlig meget
dynamik i lysspektret og at det genererer en del støj.
Det faldt meget hurtigt i øjnene. Selvfølgelig er der andre parametre man
kan kommentere men hvad forskel gør det nu du har købt det og er glad for
det.
Næste gang du skifter kamera synes jeg du, med din kunstneriske sans,
fortjener en højere teknisk kvalitet.
Kig derfor på disse sider som kan hjælpe dig med at vurdere nøjere.
www.dpreview.com <http://www.dpreview.com>
www.steves-digicams.com <http://www.steves-digicams.com>
www.imaging-resource.com <http://www.imaging-resource.com>
Jeg "kløjs" ikke over at du har købt et Medion/Aldi kamera. Det er såmænd
bedre end så mange andre. Men det har altså nogle detaljer som gør det
muligt at sælge så mange MegaPixel så billigt. Mange mennesker der ikke har
dybt kendskab til digitalkameraer tror jo ganske forståeligt at jo flere
pixel - jo bedre kamera. Sådan forhlder det sig imidlertid ikke kun.
Forresten tror jeg også at jeg har nogle billeder på nettet et eller andet
sted.
Hmmmm
jo sørme om ikke de er her:
<http://www.megapixel.dk/brugere/visbruger.php?id=132>
Vedrørende min udmelding om Aldi/Netto/7-eleven/Bilka/Biva etc. så er det jo
en temmelig politisk samfundsanalytisk indfaldsvinkel til det at shoppe
kameraudstyr og det falder vist uden for rammerne i denne nyhedsgruppe.

MVH.
LH