Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital print
Fra : Lars Christensen

Dato : 01-08-02 23:41

Hello out there
- Det er jo efterhånden blevet temmelig billigt at få fremkaldt digitale
billeder, - 2kr-/stk. Men hvor gør de det bedst til den pris?
Hilsen Lars

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 02-08-02 09:51

"Lars Christensen" <lars@greenstreet.dk> wrote in

> - Det er jo efterhånden blevet temmelig billigt at få fremkaldt digitale
> billeder, - 2kr-/stk. Men hvor gør de det bedst til den pris?

Læs et par uger tilbage i gruppen på http://groups.google.com
(http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=ISO-8859-
1&q=group%3Adk.fritid.foto&sa=N&tab=wg) der har været op til flere indlæg
omkring dette.

Merlin, JapanPhoto, Struer Foto er de navne jeg kan huske er blevet nævnt..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Jesper Amstrup

Dato : 08-08-02 21:42

Hold dig LANGT væk fra Merlin. Det er det værste gylle jeg nogensinde har
set. Mine fotos var så pixelerede at de ikke var til andet end at smide i
skraldespanden - desværre

Jesper

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 08-08-02 22:13

> Hold dig LANGT væk fra Merlin. Det er det værste gylle jeg nogensinde har
> set. Mine fotos var så pixelerede at de ikke var til andet end at smide i
> skraldespanden - desværre

I hvilken opløsning ? Med hvilket kamera ? Jeg har selv fremkaldt i 1024x768
på et 10x15 cm papir, taget med en CanonG1 - selvfølgelig med nogen
pixelering der sagtens kan ses med det blotte øje - men som målgruppen i
dette tilfælde ikke vil opdage (mine bedsteforlædre på 81 og 83 år).

Ved min højeste opløsning (2048x1536) kan jeg kun finde pixelering ved tynde
streger (fx el-ledninger) ved hjælp af en frimærkelup.

Generelt er jeg nogen lunde tilfreds med Merlins digi print taget mit udstyr
i betragtning.

Fra : Jesper Amstrup

Dato : 10-08-02 07:52

"Benny Holdgaard Jensen" <blackben666@nospam_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d52e11b$0$89502$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
tynde
> streger (fx el-ledninger) ved hjælp af en frimærkelup.

jeg har fremkaldt i 3.3 megapixel. jeg har lavet 20X30cm fotos fra 1600 X
1200 i meget bedre kvalitet. Jeg har fremfaldt de samme fotos i Føtex, som
jeg fik fremkaldt hos Merlin - Super kvalitet!!!
Jeg ved ikke om jeg bare har været uheldig denne ene gang. Måske vil jeg
prøve Merlin igen engang

Jesper