Frasælge en grund
Fra : Karsten Skov

Dato : 01-08-02 23:11

Hej
Jeg håber ikke dette er "off topic."

Jeg har et hus som ligger på en 3200 m2 stor grund. Jeg bliver beskattet af
muligheden for at frasælge 3 grunde på 700-800m2.

Er der nogen mulighed for at undgå denne beskatning, evt. ved at fraskrive
mig retten til at sælge ?

Er der nogen som har erfaring med dette "problem" ?

hilsen
Karsten

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-08-02 07:03

> Jeg har et hus som ligger på en 3200 m2 stor grund. Jeg bliver beskattet
af
> muligheden for at frasælge 3 grunde på 700-800m2.

Hvordan kan man blive beskattet? Og hvor meget? Det virker helt forrykt på
mig - vi har da også mulighed for at udstykke (og benytter den nu), men vi
er hidtil ikke blevet beskattet - det bliver vi først når fortjenesten er en
realitet.

Mvh Maria

Fra : Christina K

Dato : 02-08-02 11:32

Karsten Skov <kskov@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d49b069$0$157$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
fraskrive
> mig retten til at sælge ?
>
> Er der nogen som har erfaring med dette "problem" ?

Hej Karsten
Nu ved jeg ikke hvordan din grund ligger, men min far og mor blev også
beskattet af "byggegrunde i baghaven". Så søgte de om byggetilladelse,
men fik afslag! På det grundlag ville de ikke betale den skat og det
kunne komunen faktisk godt se, så de slap for den ekstra skat.

Mvh Christina

Fra : Jeannette

Dato : 02-08-02 12:43

"Karsten Skov" skrev
> Jeg håber ikke dette er "off topic."

> Er der nogen mulighed for at undgå denne beskatning, evt. ved at fraskrive
> mig retten til at sælge ?
>
> Er der nogen som har erfaring med dette "problem" ?

Jeg mener, at der er en eller anden gruppe med advokatting herinde..Mon ikke
de kan oplyse præcist om dine muligheder?
Det er da surt at skulle betale ekstra, fordi man har en stor grund

Jeannette