Træ-terrasse
Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 01-08-02 23:10

Hejsa!

Jeg overvejer at lave en delvis overdækket malet træterrasse vest for mit
hus, ca 75 cm over jorden. Alle der hører om ideen synes det er en dårlig
ide, fordi træet bliver slimet med tiden. Nogen erfaringer???

--
Kasper Thor

Remove DELETESPAMFILTER from my email-address if you want to reach me!

Fra : Drulle

Dato : 01-08-02 23:52

Hej med dig

Hvis jeg forstår dig rigtigt, har du til hensigt at male gulvet og det er en
rigtig dårlig ide - det bliver skøjteglat ved den mindste fugt.

Derimod kan du sagtens anvende træet råt; det bliver ganske rigtigt slimet
med tiden p.g.a. alger, men det er egentlig ikke noget større problem.

Jeg har en lang trykimprægneret trætrappe, som med års mellemrum får den
store skrubbetur med klorin og en skurebørste og så er den som ny igen.

M.v.h.

Drulle

"Kasper Thor Larsen" <k2r@larsenDELETETHISSPAMFILTER.dk> skrev i en
meddelelse news:aicb7m$bed$1@sunsite.dk...

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 02-08-02 01:27

> [...]
>
> Jeg har en lang trykimprægneret trætrappe, som med års mellemrum får den
> store skrubbetur med klorin og en skurebørste og så er den som ny igen.

OK, tak for tippet, men jeg vil nu så gerne have en hvid terrasse, er der
ikke et eller andet der kan gøre den (rimelig!!) hvid uden at blive glat ved
fugt???

Kasper Thor

Fra : Pia J

Dato : 02-08-02 07:45

Kan man ikke få hvidtonet træbeskyttelse?

:Pia

Fra : Nikolaj Vibede

Dato : 02-08-02 09:14

Måske kunne bejse den hvid. (uden at have noget ide om hvordan det opfører
sig udendørs)

Nikolaj

Fra : Kim Noer

Dato : 03-08-02 01:59

Kasper Thor Larsen wrote:

> OK, tak for tippet, men jeg vil nu så gerne have en hvid terrasse, er
> der ikke et eller andet der kan gøre den (rimelig!!) hvid uden at
> blive glat ved fugt???

Mjoeh, det må være muligt at få samme effekt som at blande sand i
malingen, uden at bruge sand. Jeg kan dog forestille mig et mindre
mareridt med at få skidtet gjort rent. Husk på at hvid med grønt (alger
mv.) på ikke er det pæneste :)

--
"I'm suffering from amnesia and deju vu at the same time.
I think I've forgotten this before." - Steven Wright

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-08-02 22:41

> [...]

> ikke et eller andet der kan gøre den (rimelig!!) hvid uden at blive glat

Hvorfor ikke nøjes med at male alt rækværk/overdækning og lade gulvet stå
(med en træbeskyttelse). Hvis øsnket om den hvide farve er for at det skal
klæde huset gør faren på gulvet ikke den store forskel da den ikke ses
udefra alligevel...

/A