Moses Hansen den "Satan"
Fra : Ernst Pedersen

Dato : 01-08-02 22:34

Nu har jeg fulgt de 4-5 tråde der kører lige nu med Moses Hansen som
hovedemne. Jeg har også kommenteret nogle stykker, men nu løber
debatten da helt af sporet. Det er fint at diskutere forskellige
synspunkter,
men når man uden ret megen kendskab til islam kontra kristendom,
sætter sig til dommer over MH og hans udbredelse af evangeliet - ja nogle
mener endda at islam kan være lige så godt som kristendom og i den
"hellige" debats navn kaster med åndelige brosten efter MH og fordømmer
ham, som var man Gud selv, o.s.v. så er det nok!
Jeg har studeret Koranen og vi har muslimske venner, så i al beskedenhed
har jeg en vis indsigt i islam.
1) En rettroende muslim tror på hele Koranens ægthed og forsøger at leve
efter det der for dem er den fulde sandhed.
2) En rettroende kristen tror på at Bibelen er ægte og forsøger at leve
efter
Guds Ord som værende hele sandheden.
For begge religioner gælder, at manglende tro og bestræbelser på at
overholde budene er at betragte som lunkenhed, eller det der er meget
værre, at man ikke længere betragtes som sand muslim/kristen.
Til alle de meget kloge hoveder, som deltager i hetzen mod MH vil jeg
kun sige én ting. De fleste indlæg er så ugudelige, at man skulle tro det
var en helt anden NG.

Inden man gør sig så klog på MH næsten sataniske virke, så tag da i det
mindste at lære lidt om hvad islam er og (desværre) også om hvad
kristendom er. Når man ved tilstrækkeligt om begge religioner, så kan vi
diskutere om man synes om formen MH optræder på eller ej. Så kan
debatten måske blive bare en lille smule saglig.

Lige til slut. der var en som efterlyste hvad sofakristne dækkede. Det er
et udtryk jeg selv har anvendt, så det kan jeg nemt forklare. Langt, langt
størstedelen af den såkaldte danske kristne befolkning er sofakristne.
Man sidder i sin sofa og ser TV og forarges over ditten og datten, bl.a. MH.
Eller man sidder dagen lang foran sin pc og rakker ned på alt og alle.
I de fleste tilfælde foretager de såkaldt danske kristne sig ikke en skid
aktivt og synder i allerhøjeste grad mod Jesu befaling. Man "rykker" den
ene side ud af Bibelen efter den anden, indtil man har en tekst der passer
til ens ugudelige sløve kristne livsførelse - jeg er såmænd ikke selv for
god.
Hvornår har du sidst fortalt det gode budskab om Jesus til en anden?
Hvornår har du sidst bedt til frelse med en anden?
Hvornår har du sidst i en større ikke kristen forsamling bekendt din tro.
Når du fordømmer MH, er det så ikke i sandhedes lys for at retfærdiggøre
din egen teologiske holdning, eller mangel på samme.'
Efter de mange indlæg om MH at dømme, skal vi i al fald ikke alle mødes
i himlen, det kan vist god konkluderes.

Med venlig hilsen
Ernst Pedersen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-08-02 23:15

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Til alle de meget kloge hoveder, som deltager i hetzen mod MH vil jeg
> kun sige én ting. De fleste indlæg er så ugudelige, at man skulle tro det
> var en helt anden NG.

Jeg finder det bare underligt at Mogens Hansen, der har så travlt med at
tale om Jesus, tilsyneladende har glemt alt om, hvad Jesus siger om folk,
der lader munden løbe på gadehjørner og beder længe for syns skyld.
Eller går i religiøse processioner med sig selv som midtpunkt.

> [...]
> diskutere om man synes om formen MH optræder på eller ej. Så kan
> debatten måske blive bare en lille smule saglig.

Det er bare heller ikke en kæft sagligt, nå Mogens Hansen stiller sig op
beskylder Islam for at være Djævelens Værk og muslimer for at være Satans
Lakajer.

Det er hverken bibelsk underbygget eller sagligt. Desuden grænser det til
krænkelse af §266b.

Manden burde læse Koranen, før han gør sig klog på Islam. Jeg tror faktisk
at Islams budskab om Guds Straf, tilgivelse og frem for alt underkastelse.
Det ville sikkert være lige noget for ham...

> [...]
> Hvornår har du sidst bedt til frelse med en anden?
> Hvornår har du sidst i en større ikke kristen forsamling bekendt din tro.

Jeg diskuterer ofte kristendomsrelaterede emner med folk på mit lokale
værtshus og står ved at være kristen.

Så sent som igår gik jeg hjem sammen med et par andre
kristendomsinteresserede fyre, og vi fik et par bajere, mens vi diskuterede
Pauli rolle i NT og Kristendommen.

> Når du fordømmer MH, er det så ikke i sandhedes lys for at retfærdiggøre
> din egen teologiske holdning, eller mangel på samme.'

Hvis du blindt falder for Mogens Hansen og klandrer os for ikke at gøre det,
er det så ikke det samme?

> Efter de mange indlæg om MH at dømme, skal vi i al fald ikke alle mødes
> i himlen, det kan vist god konkluderes.

Du falder dermed præcis for Mogens Hansens påstande om at være Guds Profet?

Jeg tror nu jeg holder mig til Jesus. Jeg er hardcoreprotestant og mener
ikke at have brug for "et talerør" (andre end Jesus, forstås) til at få
forbindelse med Gud. Og jeg mener at det er farligt, når folk opkaster sig
til at være "profeter" og "førere". Der er desværre meget stor sandsynlighed
for at den slags fører folk vild.

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-08-02 00:46

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> writes:

> [...]
> der lader munden løbe på gadehjørner og beder længe for syns skyld.
> Eller går i religiøse processioner med sig selv som midtpunkt.

Eller om folk, der har gevaldigt travlt med at dømme andre...

Du har set dig ond i sulet på MH, det har vi vidst fattet, men det
nytter ganske simpelt ikke noget, at du vælger et negativt billede af
en person og derefter tolker alle vedkommendes handlinger ind i den
opfattelse.

Du må vurdere handlingerne nøgternt og deraf danne dig et billede af
personen. Det er langt mere rimeligt.

> [...]
> Lakajer.
>
> Det er hverken bibelsk underbygget eller sagligt.

"Sagligt" er et tilpas udefineret ord til at alt kan kaldes sagligt
eller usagligt, men at det ikke er bibelsk underbygget?

Det forekommer mig aldeles bibelsk korrekt at sige, at en religion,
der ikke er kristendommen eller evt. jødernes religion, er falsk og
dermed et djævelens forsøg på at stille sig i vejen for Guds arbejde.

Men hvad er det helt præcis MH har sagt? Har han erklæret alle
muslimer "Satans lakajer", har han erklæret nogle bestemte muslimer
"Satans lakajer" eller har du bare digtet udtrykket til lejligheden?

--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-08-02 01:54

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Eller om folk, der har gevaldigt travlt med at dømme andre...

Præcis.

Jeg forbeholder mig ret til at være skeptisk over for manden.

At det så sikkert kan vendes til at jeg ikke "er en sand troende" ved at jeg
"fornægter" denne selvudnævnte "profet" eller ligefrem er "dømmesyg" finder
jeg latterligt set i forhold til den mand, der er tale om.

Enhver storhedsvanvittig stodder kan stille sig op og påstå det ene eller
andet og så sige at alle hans modstandere er "Satans håndlangere" eller blot
"lidettroende".

Dèt retoriske kneb brugte Jesus faktisk selv.

> [...]
> nytter ganske simpelt ikke noget, at du vælger et negativt billede af
> en person og derefter tolker alle vedkommendes handlinger ind i den

Manden virker ganske enkelt for påtaget.

> Du må vurdere handlingerne nøgternt og deraf danne dig et billede af
> personen. Det er langt mere rimeligt.

Når manden styrter rundt i sin sweater med jødestjerne og et israelsk flag
som kappe, så kan jeg bare ikke synes andet end at det er latterligt.

Beklager.

Jeg mener at det er folk som Mogens Hansen, der ved sin provokerende og
konfrontationssøgende adfærd giver kristne et dårligt navn, om ikke ligefrem
medvirker til den latterliggørelse af kristne som visse selverklærede
antikristne lukrerer på at sælge som deres "budskab". Jeg har meget let ved
at forstå teenagere, der hører Marilyn Manson og går rundt med pentagrammer.
Gale kristne prædikanter og andre fundamentalister har en stor del af
"æren", for de har ligefrem skubbet disse unge fra sig. Og hvor skal de så
søge fællesskab og komme af med deres frustration?

Satans

> "Sagligt" er et tilpas udefineret ord til at alt kan kaldes sagligt
> eller usagligt, men at det ikke er bibelsk underbygget?

Det var Ernst, der først brugte ordet "sagligt".

> Det forekommer mig aldeles bibelsk korrekt at sige, at en religion,
> der ikke er kristendommen eller evt. jødernes religion, er falsk og
> dermed et djævelens forsøg på at stille sig i vejen for Guds arbejde.

Det forekommer dig også aldeles bibelsk sagligt at Mogens Hansen fordømmer
Islam, når Jesus i denne religion - i modsætning til Jødedommen - er højt
skattet?

At han fordømmer en religion, der netop hævder også at dyrke Abrahams, Mose,
og endelig Jesu Gud som "falsk"?

> Men hvad er det helt præcis MH har sagt? Har han erklæret alle
> muslimer "Satans lakajer", har han erklæret nogle bestemte muslimer
> "Satans lakajer" eller har du bare digtet udtrykket til lejligheden?

Han har i hvert fald engang identificeret Islam med Antikrist...Og
paradoksalt nok er det faktisk ret tvivlsomt, hvorvidt man ud fra Johannes'
bibelske definition kan påstå at muslimerne er "antikristne".

Muslimerne mener skam at Jesus er Messias og at han er undfanget ved Guds
Ord. At de så kritiserer kristne for at sidestille Jesus med den Gudfader,
han var skabt af og prædikede, kan man så sikkert mene meget om, men jeg
mener at det er en berettiget teologisk kritik.

At vi som kristne idag for størstedelens vedkommende sætter lighedstegn
mellem Sønnen og Faderen ud fra en misforstået trinitarisk holdning
forhindrer for mig at se ikke muslimerne i at fastholde en streng ariansk
Jesus-forståelse og således anerkende Jesus som "Den Salvede".

De vil ikke høre snak om Guds Søn på grund af at det for let kan misforstås
over i retning af at Elohim fysisk avlede Jesus på Maria. De lægger nemlig
vægten på at det er ved Ordet at Jesus er undfanget. Og at ALLE mennesker er
"børn af Gud" gennem Adam.

At de så mener at Muhammed er den personificerede Talsmand er deres
fortolkning, hvor vi kristne har nogle ret underlige myter om at denne
Talsmand skulle være den noget abstrakte Helligånd som hjemsøgte disciplene
Pinsemorgen er en anden diskussion.

Jeg mener selv at Koranen og dens kritik af Kristendommen (ligesom
Nietzsches "Antikrist") er noget som enhver kristen burde læse for at sætte
sin teologi i perspektiv. I stedet for bare primitivt at tilbagevise det som
"djævelens værk". D'herrer Muhammed og Nietzsche har IMHO nogle udmærkede
pointer som man kan lære meget af. Om ikke andet for at kende sin fjende,
hvis det er sådan man har det med de to.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-02 09:45

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> wrote in message
> folk,

Anders, jeg og tusind andre lader tastaturet løbe i offentlighed på Usenet,
for at gøre os selv til midtpunkt.
Anders er bare misundelig på Moses, fordi Anders har ikke samme karisma.

> Præcis.

Moses truer lidt med "Guds straf" - men muslimer og autonome slynger om sig
med bomber og sten. Jeg foretrækker Guds straf. Folkekirkepræster stjæler
over skatterne milliarder fra dig og mig , og har et personale på ti ved
hver gudstjeneste, og ti gamle damer som publikum
- så hellere Moses H, der er idealist, modig, har noget på hjerte og ikke
stjæler skattepenge..

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 02-08-02 09:59

Jeg ved ikke hvad der blev af mit indlæg med med titlen Moses Hansen
den "Satan", men her er det i alfald så alle der gider kan læse det.

[...]

Hvornår har du sidst lettet din dertil indrettede og gået ud og gjort noget
af det Jesus har befalet?

Fra : Erik L

Dato : 03-08-02 00:00

> Når du fordømmer MH, er det så ikke i sandhedes lys for at retfærdiggøre
> din egen teologiske holdning, eller mangel på samme.

Syntes du ikke selv MH er gået over stregen, Jesus bar korset til Golgata
for alle menneskehedens synder, Hvorfor bærer MH korset??

> Efter de mange indlæg om MH at dømme, skal vi i al fald ikke alle mødes
> i himlen, det kan vist god konkluderes.

MH er ganske god til at dømme sig selv med sine gerninger og handlinger. Og
det er gennem årene blevet til mange fiaskoer bærende det kors (hvis ide han
fik af amerikaneren Arthur Bleist), som skulle bryde åndelige bymure ned når
han vandrede rundt om byerne med det, alle forsøg var fiaskoer ingen
åndelige bymure blev vældtet, Ikast hvor 25% af befolkningen skulle frelses
på en dag endte som alt andet i fiasko, porno-messe 2000, 3000 havde modsadt
virkning og gav kun sex-messerne reklame.

Sig mig egentligt, hvad er det MH gør for kristendommen der imponere dig ???

Erik L

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-02 00:40

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> wrote in message
> [...]
modsadt
> virkning og gav kun sex-messerne reklame.

Det forringede på ingen måde Moses succes at han gav sexmessen succes.
Hans sigte var ikke at skade pornosalg, men at få opmærksomhed om nogle
gode, tiltrængte budskaber.
Når Jesus kritiserer at man råber fra gadehjørnerne om gode gerninger, så er
det fordi udvendighed fjerner opmærksomhed fra handlingen selv.

I et massemedie-samfund er det KLOGT at bære kors og sprede kristendom hvor
der er mediefocus - fx ved sexmesse.
Som sås i TV da Moses var sammen med stripperne, så er han uden foragt,
snerperi, shariamentalitet, dømmesyge.Han har et godt tilbud, som han på det
fri åndelige marked kan tiltrække væk fra hvad for mange er en nedturs-vej.

SF ønsker fler grundlovsbrud

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-08-02 02:39

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> writes:

> Syntes du ikke selv MH er gået over stregen, Jesus bar korset til Golgata
> for alle menneskehedens synder, Hvorfor bærer MH korset??

Hvorfor bærer mange folk et kors-smykke om halsen? For en dels
vedkommende er det i hvert fald for at signalere et tilhørsforhold.

Men mon ikke MH henter sin kors-slæberi i matt 10,38: "Og den, der
ikke tager sit kors op og følger mig, er mig ikke værd."

--
Peter B. Juul, o.-.o "når nattehimmelen er mørk bag stjernerne,
The RockBear. ((^)) så er det fordi nattehimmelen er dækket

Fra : Erik L

Dato : 03-08-02 07:50

Golgata

> Hvorfor bærer mange folk et kors-smykke om halsen? For en dels
> vedkommende er det i hvert fald for at signalere et tilhørsforhold.

Det er nok ikke for at trække opmærksomhed til pornomesser og på Nørrebro

> Men mon ikke MH henter sin kors-slæberi i matt 10,38: "Og den, der
> ikke tager sit kors op og følger mig, er mig ikke værd."

"mon" er et ord der bruges når man ikke ved med sikkerhed, Men vi får da et
problem hvis Jesus ønsker det bogstaveligt.

Helt sikker er at først lige efter ham de Arthur Blessett gik gennem gemmen
Danmark at MH begyndte at "bære" sit kors og det helt sikker er Arthur
Blessett´s ide MH har snuppet og ikke en vission fra Gud.

Erik L

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-02 09:23

> [...]
> Danmark at MH begyndte at "bære" sit kors og det helt sikker er Arthur
> Blessett´s ide MH har snuppet og ikke en vission fra Gud.

Er enhver indskydelse ikke en vision fra Gud.
Vi står alle på skuldrende af hinanden, og lærer af andres ideer, og
copyright&patent beskyttelse har fanden skabt, så Moses-intelligensen er i
mine øjne ikke at foragte, fordi han har samlet en god
ikkevaremærkebeskyttet op.

Når Mobilix skifter navn til Orange, så spilder man ikke kræfter på at
fastholde det indarbejdede.
Når Mogens vil øge sin karisma ved varemærket Moses, så vil kun tåber
insistere på et forladt navn.
Når muhamedanerne kommer til et land hvor de siden Holberg og før har heddet
muhamedanere, så danser man ikke efter deres pibe og udskifter sporogets
indarbejdede traditioiner med krævesyge påfund. De skal jo kun være her
nogle få år, indtil der er fred i deres lande.

Fra : Erik L

Dato : 03-08-02 19:51

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> wrote in message

> gemmen
>
> Er enhver indskydelse ikke en vision fra Gud.

Det tror jeg ikke for så ville der ikke være falske profeter, men jeg taler
her for kristne der kan forstå de Åndelige Vission fra Gud som Gud selv kan
godtage som en ophøjelse af Hans herlighed.

Erik L

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-02 20:34

> [...]
kan
> godtage som en ophøjelse af Hans herlighed.

Findes der profeter der er mere falske end andre profeter? Vedr
spåmandskunst kan nok udregnes cost-benefit objektivt, men ellers så er en
god profet, = en profet, der kan sælge sin vare.

Min pointe er at Moses er folkeoplyser og populær, og Kors med Hjul er klogt
kommunikations-redskab, og at han som os alle står på skuldrene af
forgængere, er ingen kritik.

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 06:52

> [...]
klogt
> kommunikations-redskab, og at han som os alle står på skuldrene af

Men har bevist sig selv som falsk profet!

Erik L

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-08-02 11:15

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> writes:

> Jeg forbeholder mig ret til at være skeptisk over for manden.

Naturligvis.

> At det så sikkert kan vendes til at jeg ikke "er en sand troende" ved at jeg
> "fornægter" denne selvudnævnte "profet" eller ligefrem er "dømmesyg" finder
> jeg latterligt set i forhold til den mand, der er tale om.

Nå. Nu sagde jeg intet om, hvorvidt du er "en sand troende", men blot,
at jeg flere gange har set dig gå amok over folk, du er uenig med og
kaste om dig med diagnoser.

> Enhver storhedsvanvittig stodder kan stille sig op og påstå det ene eller
> andet og så sige at alle hans modstandere er "Satans håndlangere" eller blot
> "lidettroende".

Ja. Men du har intet grundlag for at erklære Moses Hansen en
"storhedsvanvittig stodder". Det gør du bare. Ganske som du erklærede
at en vis, belastende forfatter tydeligvis selv troede på sin
litteraturs eventyr.

Det ville klæde dig gevaldigt, om du holdt dig til sagens fakta, i
stedet for altid at skulle stille diagnoser om folk, du har set dig
gal på.

> Manden virker ganske enkelt for påtaget.

Som sagt før: Jeg er langt fra enig i alt det han render rundt og
laver og jeg er meget skeptisk overfor visse af hans "korstog", men du
kan simpelthen ikke tillade dig at påstå, at manden er uærlig uden at
begrunde det.

> Når manden styrter rundt i sin sweater med jødestjerne og et israelsk flag
> som kappe, så kan jeg bare ikke synes andet end at det er latterligt.

Nå. Manden er altså ekstremt pro-israelsk ud fra en bibelforståelse,
som du og jeg ikke deler. Det tillader han sig så at gøre opmærksom på
med stor bravour. Det har man lov til her i landet. Du har stadig ikke
underbygget, at han er uærlig eller har storhedsvanvid.

> Jeg mener at det er folk som Mogens Hansen, der ved sin provokerende og
> konfrontationssøgende adfærd giver kristne et dårligt navn,

Jeg mener, at det er folk som Moses Hansen (som altså er hans
borgerlige navn nu), der gør, at folk opdager, at der endnu er
kristne, der ikke mener, at kristendommen bare handler om "at være
gode og rare ved hinanden og i øvrigt blande sig udenom alting". Han
er skyld i, at folk i dag ved, at der findes radikal kristendom.

Han er - mener jeg - også skyld i (med sine kampagner ved
pornomesserne), at andre folk tog handsken op og vi i dag faktisk kan
bevæge os ned på en tankstation uden at skulle tvangsfodres med
forsidebilleder af "Katarinas nye patter".

Det er en begyndelse. Man kan ikke med nogen rimelighed tilskrive
Moses Hansens aktioner hele æren for det, men det, at der faktisk er
folk, der _ikke_ synes at det er OK, at vi ikke selv må vælge om vi
vil se de blade og videobånd, har han været med til at gøre klart.

> antikristne lukrerer på at sælge som deres "budskab". Jeg har meget let ved
> at forstå teenagere, der hører Marilyn Manson og går rundt med pentagrammer.

Ja. Det er deres teenageoprør. Det har intet med Moses Hansen at gøre.

> Det forekommer dig også aldeles bibelsk sagligt at Mogens Hansen fordømmer
> Islam, når Jesus i denne religion - i modsætning til Jødedommen - er højt
> skattet?

Det er han også i alle mulige andre yngre religioner - som en ophøjet
ånd, som Satans storebror, som alt muligt andet gejl.

Og nej, det gør ikke disse religioner "gode nok".

> At han fordømmer en religion, der netop hævder også at dyrke Abrahams, Mose,
> og endelig Jesu Gud som "falsk"?

Islams beskrivelse af hvem og hvad Jesus er/var er sine steder bare
noget sludder og andre steder i direkte modsætning til kristendommens
beskrivelser af samme.

> At de så kritiserer kristne for at sidestille Jesus med den Gudfader,
> han var skabt af og prædikede, kan man så sikkert mene meget om, men jeg
> mener at det er en berettiget teologisk kritik.

Det er en negation af kristendommens grundtese.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Praeterea censeo Moulin Rouge omnibus videndum esse"
The RockBear. ((^))

Fra : arc@na

Dato : 03-08-02 11:39

> [...]

> Når manden styrter rundt i sin sweater med jødestjerne og et israelsk
> flag som kappe, så kan jeg bare ikke synes andet end at det er

Og et kors med hjul - helt enig.

arc@na

Fra : Erik L

Dato : 03-08-02 19:53

"arc@na" <boss@nsa.gov> skrev i en meddelelse
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> wrote in
>

> Og et kors med hjul - helt enig.

selvføligt med et hjul, for elles vil korsets "byrde" blive for tungt

Erik L

Fra : arc@na

Dato : 03-08-02 22:26

> selvføligt med et hjul, for elles vil korsets "byrde" blive for tungt

Nøjagtig min tanke. Jeg er ikke "born-again-christian", men har via min
baggrund dyb forståelse for - og respekt for - Kristi lære.

Og at "simulere" en "kristi efterfølgelse" ved at skrue et hjul på
korset, er efter min ikke så ydmyge mening at degradere det, som man
står for.

Men derfor skal den sikkert velmenende Tosse-Mogens alligevel have lov
til at trille sit kors rundt på Nørrebro - ellers er det en
falliterklæring over for det danske demokrati.

arc@na

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 07:01

> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> wrote in

> Nøjagtig min tanke. Jeg er ikke "born-again-christian", men har via min
> baggrund dyb forståelse for - og respekt for - Kristi lære.

Jeg er, som du kalder det en "born-again-christian", men MH og jeg er meget
uenig om hvordan Gud føder os på ny.

> Og at "simulere" en "kristi efterfølgelse" ved at skrue et hjul på
> korset, er efter min ikke så ydmyge mening at degradere det, som man
> står for.

Det er helt sikker bliver han forfulgt bliver det af Gud, fordi han ikke
stifter fred men bringer splid mellem alle samfundsgrupper.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 04-08-02 09:44

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev

> Jeg er, som du kalder det en "born-again-christian", men MH og jeg er
meget
> uenig om hvordan Gud føder os på ny.

Du er uenig med 99,9999.... % af alle evangeliske kristne i dette

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 10:21

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev

> meget
>
> Du er uenig med 99,9999.... % af alle evangeliske kristne i dette

Jeg skal heller ikke tækkes mennesker som du, men læs
Pinsevækkelsens/Folkekirkens hjemmesider om dåb og du vil se at mange siger
som jeg at man får syndsforladelse og bliver genfødt ånd og vand. (tit3v5)

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 04-08-02 11:10

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4cf1f2$0$88389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal heller ikke tækkes mennesker som du,

Din sædvanlige retorik.......lam!

> men læs
> Pinsevækkelsens/Folkekirkens hjemmesider om dåb og du vil se at mange
siger
> som jeg at man får syndsforladelse og bliver genfødt ånd og vand. (tit3v5)

Mange siger som dig .-)) Du misbruger diverse menigshedssamfunds udtalelser
efter behov og beskylder iøvrigt de selvsamme menigheder du støtter dig til
her, for at være falske, økomeniske forsamlinger. Tro alene - er hvad den
evangeliske lære har fortalt de kristne, på nær de 0,0099.....af din slags.
Hvis du var klar over dåbens egentlige betydning, var dit liv i oppossition
til den nominelle kristendom en umulighed.

--

E.Daslgas

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 13:17

> [...]
> nyhedsmeddelelse:3d4cf1f2$0$88389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>Tro alene - er hvad den evangeliske lære har fortalt de kristne, på nær de

Her er flere af min slags????

Dåb
http://www.pinsekirkerne.dk/pinsen/omos/default.asp?thepage=historie.htm

Dåb og tro på Jesus Kristus hører uløseligt sammen. Jesus bød sine
disciple, at de skulle døbe alle, som kom til tro, når de hørte budskabet om
Guds frelse. Man må altså først have en personlig tro på Kristus, før man
kan lade sig døbe. Derfor praktiserer vi den såkaldte "troendes dåb" i vore
menigheder.

http://www.folkekirken.dk/Tro/liturgi/

Præsten lægger hånden på den døbtes hoved og siger:
Den almægtige Gud, vor Herre Jesu Kristi Fader,
som nu har genfødt dig ved vand og Helligånden
og skænket dig syndernes forladelse,

http://www.amen.nu/site/t_002.htm

Dåben er en begravelse og en opstandelse med Kristus, og som vi aldrig
kunne finde på at begrave en død ved at hælde tre skovlfulde jord på hans
hoved, kan vi heller ikke begrave det gamle menneske med tre håndfulde vand.

> Hvis du var klar over dåbens egentlige betydning, var dit liv i
oppossition
> til den nominelle kristendom en umulighed.

Jeg ved udmerket hvad dåben betyder, Gud frelste mig gennem dåben 1 Pet 3v21
Det vand er et billede på den dåb, som nu frelser jer; ikke en fjernelse af
legemets snavs, men en god samvittigheds pagt med Gud, ved Jesu Kristi
opstandelse, og jeg blev genfødt i den dåb Tit 3 v5 frelste han os, ikke
fordi vi havde gjort retfærdige gerninger, men fordi han er barmhjertig; det
gjorde han ved det bad, der genføder og fornyer ved Helligånden,

Siden Peter og paulus skrev disse bibelvers har satan prøvet på at lave det
om, ikke Erik D

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 04-08-02 14:34

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4d1b4a$0$43619$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> 0,0099.....af din slags.
>

> Her er flere af min slags????

Nå ! tror du selv på det ??

Du har diskuteret denne gruppe til ukendelighed, på baggrund af et dåbssyn
du først og fremmest har strikket sammen udfra en "personlig" oplevelse du
har haft i din vanddåb. Og nu har du den frækhed af påstå og tage til
indtægt at dette dåbssyn du har forpestet flere af os med, er LIG=MED bla
Pinsevækkelsens ! Du er for lam mand....!!!!

Hvis du tror at pinsebevægelsen kunne finde på at frakende et udøbt, men
troende og bekendende menneske sin frelse, eller påstå (som dig) at dette
menneske ikke er løst fra synden før han/hun lader sig døbe i postevand, så
tro om igen. At tro, dåb og frelse derimod høre sammen........tro på
det.....ligesom os andre evangeliske kristne !

[klip af citater der ikke udtrykker din egentlige dåbslære]......[øh
lovgerningslære]

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 16:39

> [...]
> indtægt at dette dåbssyn du har forpestet flere af os med, er LIG=MED bla
> Pinsevækkelsens ! Du er for lam mand....!!!!

Hov-Hov, jeg er døbt i Pinsevækkelsen

>At tro, dåb og frelse derimod høre sammen........tro på
> det.....ligesom os andre evangeliske kristne !

Det har jeg altid troet, men lad være med at være så smal-sporet, at du ikke
forstår hvad andre tænker, det kan kun gøre dig gavn.

> [klip af citater der ikke udtrykker din egentlige dåbslære]......[øh
> lovgerningslære]

Jeg blev også omskåret og fik en pagt med Gud da jeg i tro lod mig døbe,
Kolo 2v11 I ham blev I også omskåret, ikke med hånden, men ved at aflægge
det syndige legeme, ved omskærelse til Kristus, v12 da I blev begravet
sammen med ham i dåben, og i den blev I også oprejst sammen med ham ved
troen på Guds kraft, der oprejste ham fra de døde.

Hvordan er det du blev omskåret ???

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 04-08-02 17:19

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev

> Hov-Hov, jeg er døbt i Pinsevækkelsen

Det er jeg også, hvilket er grunden til at jeg VED at det dåbssyn du
VIRKELIG har på den kristne dåb (som du har beskrevet det i denne NG
tidligere), er et misvisende dåbssyn i forhold til Pinsemenighedernes
overbevisning. Derimod har du kraftige ellementer af romersk katolsk
dåbslære inde i dit syn på vanddåben, hvorfor du naturligvis er blevet
betragtet som "lovkristen" i en NG hvor mange med et STRENGT evangelisk
dåbssyn færdes.

> Det har jeg altid troet, men lad være med at være så smal-sporet, at du
ikke
> forstår hvad andre tænker, det kan kun gøre dig gavn.

Skrevet af denne NG`s største kværulant

> [...]
> sammen med ham i dåben, og i den blev I også oprejst sammen med ham ved
> troen på Guds kraft, der oprejste ham fra de døde.

Det har jeg forklaret dig et utal af gange, da jeg ved TRO PÅ Guds levende
ord, ved Helligåndens kraft, tog imod Jesus Kristus som Herre og frelser
...... kort fortalt er det jeg har forklaret dig mange gange.....at
omskærelse er det samme som ny fødsel........ny fødsel er det samme som
frelse....... frelse er det samme som reftfærdiggørrelse, ergo :

Men nu er der uden lov åbenbaret en retfærdighed fra Gud, hvorom loven og
profeterne vidner, en retfærdighed fra Gud ved tro på Jesus Kristus for alle
dem, der tror; thi der er ingen forskel. Alle har jo syndet og mangler
herligheden fra Gud og bliver retfærdiggjorte uforskyldt af hans nåde ved
forløsningen i Kristus Jesus, hvem Gud ved hans blod fremstillede som
sonemiddel, ved tro; det gjorde Gud for at vise sin retfærdighed, da han i
sin langmodighed havde båret over med de synder, som forhen var begået - for
i den tid, som nu er, at vise sin retfærdighed, nemlig at han er retfærdig,
når han retfærdiggør den, som har tro på Jesus. Rom.3,21-26.

Thi når du med din mund bekender Jesus som Herre og i dit hjerte tror, at
Gud opvakte ham fra de døde, skal du blive frelst. Thi med hjertet tror man
til retfærdighed, og med munden bekender man til frelse. Rom.10,9-10.

Dåben er en menneskelig handling der udføres som både accepterende,
forkyndende og symbolsk handling.....efter den nye fødsel = omskærelse =
retfærdiggørelse = frelse. Dåben i vand markere dermed det brud med synden
og verden som VED troen er født ind i den døbtes hjerte. Dåben i vand er et
af to store sakramenter (dåb/nadver), som hver for sig udtrykker frelsen
betydning.....der hvis de foretages i en allerede erhvervet tro på Herren
Jesus Kristus, er den virkelighed du som kristen, enten er intrådt i, eller
på vej til at indtræde i.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 18:22

> [...]
> dåbslære inde i dit syn på vanddåben, hvorfor du naturligvis er blevet
> betragtet som "lovkristen" i en NG hvor mange med et STRENGT evangelisk

Vrøvl,

> [...]
> omskærelse er det samme som ny fødsel........ny fødsel er det samme som
> frelse....... frelse er det samme som reftfærdiggørrelse, ergo :

Men det skete ikke for dig som Paulus skriver det i Bibelen, at du bliver
genfødt i dåben Tit 3v5 og omskåret i dåben Kol 2v 11-12 og frelst gennem
dåben 1 Pet 2 v 21

> [...]
retfærdig,
> når han retfærdiggør den, som har tro på Jesus. Rom.3,21-26.

Vrøvl der står i bielen at vi blev retfærdiggjort i Badet Tit 3v5

> [...]
man
> til retfærdighed, og med munden bekender man til frelse. Rom.10,9-10.

SKAL DU BLIVE FRELST, i 1 Peter er frelsen placeret i dåben, så når du
bekender og bliver døbt bliver du frelst i samme øjeblik. Mark 16v16

> [...]
> betydning.....der hvis de foretages i en allerede erhvervet tro på Herren
> Jesus Kristus, er den virkelighed du som kristen, enten er intrådt i,

Dåben er bestemt ikke en menskelig handling mere end det er en Guds
handling, da det er Jesus vi bliver døbt til, er Jesus i allerhøjeste grad
tilstede og det er Gud der retferdiggøre, genføder os, omskære os, frelser
os og størst af alt er det Jesu Blod der flød på kroset der virker for os.

Rom 6v3 Eller ved I ikke, at alle vi, som er blevet døbt til Kristus Jesus,
er døbt til hans død? v4 Vi blev altså begravet sammen med ham ved dåben
til døden, for at også vi, sådan som Kristus blev oprejst fra de døde ved
Faderens herlighed, skal leve et nyt liv. v5 For er vi vokset sammen med
ham ved en død, der ligner hans, skal vi også være det ved en opstandelse,
der ligner hans. v6 Vi ved, at vort gamle menneske er blevet korsfæstet
sammen med ham, for at det legeme, som ligger under for synden, skulle
tilintetgøres, så vi ikke mere er trælle for synden;

Dåben er ifølge Rom 6 enden af det gamle liv og begyndelsen til et nyt liv,
hvis man altså tror på at Jesus gik i døden og opstod for os

Men jeg gider ikke mere dåbsnak med dig for det er nytteløs når du mener at
folk er frelst og genfødt før dåben, kun for at hykle med de der ikke vil
lade sig døbe.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 04-08-02 21:40

> [...]
> genfødt i dåben Tit 3v5 og omskåret i dåben Kol 2v 11-12 og frelst gennem

Hvad der skete for mig i dåben, var at jeg blev optaget i en pinsemenighed
og dermed trådte konkret ind i det velsignede liv som dåben symbolsk
forkynder det. Et vigtigt og nødvendigt skridt i enhver kristens liv.

> [...]
at
> folk er frelst og genfødt før dåben, kun for at hykle med de der ikke vil

Fint ! Bare du fatter at dine forsøg på at støtte dig til pinsemenighederne
i dette spørgsmål, vil falde til jorden med et brag. Den støtte du så gerne
vil have må du hente andetsteds.....måske du kan finde en eller anden lille
sekt som deler din opfattelse af dåb i vand.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 23:09

> [...]

lille
> sekt som deler din opfattelse af dåb i vand.

Du er ikke gammel nok til at kende den gamle og første Pinseforkyndelsen,
den pinsevækkelsen troede på før den fældesevangelie kom brusende med
trosbevægelsen og herlighedsteologi.

Spørg selv din forstander om Pinsevækkelsen forhend tillod udøbte at synge i
deres kor?

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 05-08-02 11:17

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4da60e$0$78195$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> >

> Du er ikke gammel nok til at kende den gamle og første Pinseforkyndelsen,
> den pinsevækkelsen troede på før den fældesevangelie kom brusende med

Jeg er gammel nok til at have sat mig ind pinsevækkelsens historiske liv og
lære ved hjælp af de mange bøger der er skrevet derom. Fra min tid i
pinsebevægelsen kender jeg igennem flere ældre brødre også til den fortid du
referer til. Jeg forlod pinsevækkelsen på et tidspunkt hvor den menighed jeg
var tilsluttet, blev splittet pga LO indflydelse.....så jeg ved
tilstrækkeligt om disse ting til at kunne diskutere dem med dig.

> Spørg selv din forstander om Pinsevækkelsen forhend tillod udøbte at synge
> i deres kor?

Hvad har dette med den problemstilling der er rejst at gøre...INTET ! Al
tjeneste i Kristi Legeme er behæftet med lydighed mod ordet, så jeg ville
heller aldrig selv tillade en udøbt nogen form for tjeneste, det ville
ganske enkelt ikke blive et tema. Dåben optager i menigheden, så derfor er
du først en officiel del af Guds folk når dette skridt i lydighed tages. Der
findes dog nogle få som af flere forskellige grunde værger sig for
dåben....det kan være barnedåben som spøger, eller andet der hindre.....men
disse få er, hvis de tror og har modtaget Jesus Kristus...også
retfærdiggjort gennem troen og altså på vej til det skridt som gør denne
sandhed officiel.

Det er disse mennesker du bortviser på Kristi vegne, ved en misforståelse af
Paulus dåbsforkyndelse. Og dette gør du påtrods af din egen frafaldne
tilstand i forhold til Guds folk......som du jo åbenlyst nægter at have
noget med at gøre. Hvis du vil definere læren i Guds ord må du først lærer
at skelne mellem den frelse alle modtager i et nu ......ved troen......og
den frelse vi derefter indtræder i for at vokse i kraft og sandhed, hvor
troslydighed har en afgørende rolle at spille. Her tager mangen en kristen
anfægtelse af forholdene iblandt Guds folk og kommer aldrig videre i deres
kristne liv......ikke også Erik L ?? Disse bliver bitre og anklagende imod
Guds folk...og går der tid nok, deres egen "lille" Gud i forhold til alle
andre der måtte krydse klinger med dem.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 05-08-02 14:07

> [...]
> disse få er, hvis de tror og har modtaget Jesus Kristus...også
> retfærdiggjort gennem troen og altså på vej til det skridt som gør denne

Jeg forstår dig ikke; du skriver at man bliver optaget i menigheden (Jesus
jordiske legeme) når man lader sig døbe. og så skriver du at man aligevel
har modtaget Jesus før man tilhøre Menigheden (Jesu legeme)

Hvordan kan man være udenfor Menigheden og dog have Jesus (Den forstår jeg
ikke).

Endten er du Genfødt eller også er du ikke Genfødt, Hvor har du den anden
lære fra ??

> [...]
> Guds folk...og går der tid nok, deres egen "lille" Gud i forhold til alle

Hvem er nu Guds folk, Jøderne i Israel, MH og du der formaner??

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 05-08-02 17:07

> [...]
> har modtaget Jesus før man tilhøre Menigheden (Jesu legeme)
>
> Hvordan kan man være udenfor Menigheden og dog have Jesus (Den forstår jeg

Nej Der er meget du ikke forstår...meget du er gået glip i dit
egocentriske kristenliv. Var du blevet ordentlig "opdraget", i de rette
rammer for en kristen....nemlig iblandt Guds folk...ville du ikke have noget
problem med at forstå hvad jeg skriver. Selve menighedens praktiske liv,
fordre den ordning jeg beskrev....Dåben er jo det af Gud indstiftede tegn på
at et menneske har forladt verden til fordel for livet i Kristi Legeme.

> Endten er du Genfødt eller også er du ikke Genfødt, Hvor har du den anden
> lære fra ??

Hvad vrøvler du nu om ?? Jeg taler ikke om nogen anden løsning end genfødsel
= frelse og det ved troen på Jesus Kristus. Det er dig selv der har draget
begrebet -tjeneste i menigheden -, ind i diskussion...til størst forvirring
for dig selv ser det ud til

--

E.Dalgas

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 02-08-02 20:04

> "Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>

> Jeg finder det bare underligt at Mogens Hansen, der har så travlt med
at....

Anders, så vidt jeg ved, (er næsten 100 & sikker) har "Mogens" Hansen
skiftet navn til Moses Hansen...også på officielt plan. Så vil du ikke bare
skrive det han hedder? Moses Hansen.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 02-08-02 21:12

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Anders, så vidt jeg ved, (er næsten 100 & sikker) har "Mogens" Hansen
> skiftet navn til Moses Hansen...også på officielt plan. Så vil du ikke

Det kan du også roligt være sikker på. Som sædvanlig er Anders useriøs,
og har ikke hold i hans udtalelser - glemsom er han også. Før jul var Moses
Hansens navn og til debat. Derfor skrev jeg dengang til ham, fik svar og
bekendtgjorde det her i NG:
Citat
Hej Ernst!
Tak for dine gode ord - og for dit spørgsmål, som jeg med løftet pande
kan besvare således:
Det var/er en ren teknisk detalje.
Da jeg begyndte på min PÅ JAGT EFTER LIVET, startede
udenlands-eventyret i Israel - i første omgang næsten ét år.
Jøderne kunne ikke sige Mogens uden næsten at slå sløjfe på
tungen. Da de så Mogens på skrift, udbrød de: "Ah, Moshe!"
Ret hurtigt blev Mogens til Moshe og Moses deroppe i Kibbutz Dafna.
Ca. to år senere købte jeg navnet Moses, da det var alt, jeg hørte.
Så det har været mit officielle og ægte navn siden ca. 1968.
Men altså FØR jeg blev en discipel af Kristus.
Så PROFETISK = FORUDSEENDE? Ja, det tror jeg.
Moses = Een trukket op af vandet, for mit vedkommende
det brusende, dræbende hav.
Altså er mit fulde navn på min navneattest, CPR, pas og deslige:
Moses Mogens Zorba Hansen.
Selvfølgelig har jeg ret til at kalde mig det, jeg hedder.

Med ønsket om en velsignet jul hilser jeg
dig i Jesu Navn, Moses.
Citat slut
Med venlig hilsen
Ernst Pedersen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 03-08-02 05:52

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> mælte sligt:

>Som sædvanlig er Anders useriøs, og har ikke hold i hans udtalelser - glemsom
>er han også. Før jul var Moses Hansens navn og til debat.

Du forveksler manglende ønske om at efterkomme en rettelse med manglende evne
til at huske den. Anders' brug af "Mogens" i stedet for "Moses" er for så vidt
ganske parallelt til det fænomen, at folk insisterer på at bruge
"muhammedaner" i stedet for "muslim".

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Præk evangeliet til alle tider.
Brug om nødvendigt ord."

Fra : arc@na

Dato : 03-08-02 11:26

> [...]

> Satans Lakajer.
> Det er hverken bibelsk underbygget eller sagligt.

Der står af gode grunde intet om islam i Bibelen, da Muhamed først fik
sine hallucinationer 600 år e. Kr.

> Desuden grænser det til krænkelse af §266b.

Siden hvornår er islam blevet en race?

arc@na

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-08-02 11:35

"arc@na" <boss@nsa.gov> writes:

> Siden hvornår er islam blevet en race?

Det er forlængst blevet gjort klart for dig, at §266b også dækker religion.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : arc@na

Dato : 03-08-02 11:41

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> Det er forlængst blevet gjort klart for dig,

Pffff....

arc@na

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 01-08-02 23:53

Hej Ernst,

> [...]
>"hellige" debats navn kaster med åndelige brosten efter MH og fordømmer ham,
>som var man Gud selv, o.s.v. så er det nok!

Du vil ikke tolerere, at man ikke per definition skal give kristendommen
patent på sandheden? Hvad vil du da gøre ved det?

>Til alle de meget kloge hoveder, som deltager i hetzen mod MH vil jeg
>kun sige én ting. De fleste indlæg er så ugudelige, at man skulle tro det
>var en helt anden NG.

Hmm... det kunne måske gavne dig at læse fundatsen for nyhedsgruppen. Det
kræves ikke, at man skal være kristen eller have de meninger, som du mener er
kristne, for at deltage i debatten.

>Efter de mange indlæg om MH at dømme, skal vi i al fald ikke alle mødes
>i himlen, det kan vist god konkluderes.

Nej, heldigvis, kunne man fristes til at tilføje.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Is it too fast? Not for normal people!"