geforce4 og Thermaltakes Geforce 4 køler
Fra : schlafer

Dato : 01-08-02 22:18

Hej
Jeg har lige købt en Thermaltakes Geforce 4 køler og sat den på mit grafik
kort, jeg syntes at den larmer lidt, men jeg har også sat den ekstra adapter
på, som der følger med til strømt til den.
Kan jeg sætte den direkte til strøm på grafikkortet, da den så sikkert ikke
får så meget strøm.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 02-08-02 01:48

"schlafer" <schlafer@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
adapter
> på, som der følger med til strømt til den.
> Kan jeg sætte den direkte til strøm på grafikkortet

Ja, hvis molexstikket passer, så er det ingen problem, den skal nok køle
mere end rigeligt.

Peet

Fra : schlafer

Dato : 02-08-02 22:52

Jeg har et Palit Microsystems Daytona GeForce4 T i 4200, vil dette kune lade
sig gøre på sådan et kort.?

Fra : Lars Krag

Dato : 03-08-02 08:56

"schlafer" skrev i en meddelelse ...

> Jeg har et Palit Microsystems Daytona GeForce4 T i 4200, vil dette kune lade
> sig gøre på sådan et kort.?

For at sætte blæseren direkte på grafikkortet, skal du blot fjerne den plastic
holder, der sidder på grafikkortet. Så skal du naturligvis sørge for at det er de
to strømførende ledninger du sætter på (den med rpm sensoren skal være
"udenfor"). Jeg tror nu ikke den kommer til at larme mindre af den grund, da
den IMO stadigvæk vil få 12V.

Jeg havde sat mit min ned på 5V, men det kunne køleren ikke klare her forleden
i sommervarmen (mit Ti4600 kører 330 Mhz på core'n), så jeg har monteret en
Zalman FanMate. Når blot omdr. kommer ned på ~5000 (kører ca. 6000 ved 12V)
så forsvinder lyden, og IMO er der ingen hørbar forskel på 3000 rpm og 5000 rpm,
men den køler noget bedre ved 5000 rpm.

Lars

Fra : schlafer

Dato : 03-08-02 13:56

Hvordan sætter man så strømmen til blæseren ned på 5 v.