Problemer med ECS K7S5A og Geforce 3 TI200
Fra : henrik_krisser

Dato : 01-08-02 22:02

Hejsa,

Jeg har store problemer med, at få et nyt Palit Geforce 3 TI200 til at virke
på et ECS K7S5A bundkort. Pc´en booter uden problemer, men efter
installation af grafikkortet og en genstart, går pc´en "kold". I WinME og 98
er det "blå skærm" og i W2k og XP booter pc´en bare op i 640*480 og 4 bit
farver....

De nyeste drivere fra NVDIA og ECS/SIS er prøvet flere gange uden held. På
ECS´s amerikanske hjemmeside er problemet nævnt flere gange i deres
knowledgebase, men der er ikke kommet nogle løsninger på det....

Har I nogle gode råd? Passer grafikkortet og bundkortet simpelthen ikke
sammen? Eller hvad?

Hvis jeg skal have et andet grafikkort istedet for, hvilket et skal det så
være? (helst omkring de 1000 kr.)

Min konfiguration er følgende:
XP 1800
ECS K7S5A (bios´en er fra den 29 apr. 2002)
256 MB sdram
Palit Geforce 3 TI200 128 MB ddr ram (virker i to andre pc´ere uden
problemer)
Harddisk, brænder, cdrom drev

Al hjælp modtages med kys hånd, da snart ikke har flere gæt til, hvad der
kan være galt.

Mvh
Henrik

Fra : Bachelor

Dato : 02-08-02 00:43

"henrik_krisser" <henrik_krisser@vip.cybercity.dk> wrote in
news:aic7kv$2e5r$1@news.cybercity.dk:noget der ligner dette

> [...]
> 256 MB sdram
> Palit Geforce 3 TI200 128 MB ddr ram (virker i to andre pc´ere uden

Bruger de også SDRAM ? Hvad med at prøve at låne
en stang DDRRAM eller evt. et andet grafikkort ?
Jeg tror jeg ville prøve med nogle andre ram først.
Har du prøvet at ændre på FSB ?

Fra : 0nkel

Dato : 02-08-02 13:41

"henrik_krisser" <henrik_krisser@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<aic7kv$2e5r$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> er det "blå skærm" og i W2k og XP booter pc´en bare op i 640*480 og 4 bit

Hvilket grafikkort havde du før?

Afinstallerede du de gamle drivers inden du ninstallerede nye?

Problemet kan være at windows bliver ved med at bruge rester af de gamle drivers.

Fra : LNC

Dato : 02-08-02 10:57

har du ændret i bios så der står Irq Pci til vga

Fra : henrik_krisser

Dato : 02-08-02 15:53

Før havde jeg et TNT32 PCI grafikkort, men jeg har også haft et TNT32 AGP,
et S3 Savage 16MB AGP og et Matrox G400 Max 32MB AGP i pc´en uden problemer.

Jeg har også lige haft mit nye Geforce 3 TI200 i to andre pc´ere helt uden
problemer.... Begge pc´ere bruger SDram, den ene er en IBM Aptiva PIII 500
Mhz og den anden pc er også en IBM, en Netvista P4 1.8 Ghz.

I weekenden vil jeg se, om jeg ikke kan skaffe en DDR ram klods, for at se
om det kan være SDram´ens skyld. Men hvis I har flere ideér, så skriv
endeligt, da jeg nødigt vil til, at ofre 600 kr. på DDR ram, hvis det så
heller ikke virker...

Mvh
Henrik