Motionssite (2) - fedtprocentudregning
Fra : Peter Martinsen

Dato : 01-08-02 21:08

Jeg overvejer at integrere noget fedtprocents udregning på mit motionssite.
Men hvor præcist er det, er der nogen som evt. har prøvet at sammenligne sin
egen målte fedtprocent (talje osv.) med f.eks. et man har fået taget i et
fitnesscenter?

--
PM
http://www.gotti.dk - søger testere/ideer...

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-02 09:10

"Peter Martinsen" <netTrain_bacon@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sin
> egen målte fedtprocent (talje osv.) med f.eks. et man har fået taget i et

Det har jeg faktisk ikke, men kender en fra et motionscenter, som har sådan
en som måler fedtprocenten. Så kan tjekke. Fejlen ved fedtprocenten er, at
den ikke tager højde for din muskelvolumen og knoglebygning, i hvert fald
dem som jeg har set. Jeg har trænet styrketræning, i forbindelse med
amerikansk fodbold, i 12 år, så har en større muskelvolumen end
gennemsnittet. Og når jeg beregner min fedtprocent, så er den på ca. 41. Men
når den bliver målt, så er den pt. under 30, som så også ligger for højt,
men der er jo stor forskel.

Så er den oppe og køre, din motionside? Dejligt. Så vil jeg gå ind og kigge
på den.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 05-08-02 14:38

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message

> [...]
>
> Og når jeg beregner min fedtprocent, så er den på ca. 41. Men
> når den bliver målt, så er den pt. under 30, som så også ligger for højt,

Man kan vel sige at hvis man "måler forkert" på samme måde hvergang, dvs.
med den samme usikkerhed, så vil den vel give en ide om fedtprocenten er op-
eller nedafgående. Eller er jeg helt forkert på den?

> Så er den oppe og køre, din motionside? Dejligt. Så vil jeg gå ind og
kigge
> på den.

Jeps den er oppe, den er pt. meget løbeorienteret, men det er fordi der kun
har været løbe folk som har givet respons :)

--
Peter Martinsen
www.gotti.dk - motionssite søger testere/ideer