Powerfilter ??
Fra : Spacemann

Dato : 01-08-02 18:04

Jeg så lige hos thansen er der noget der hedder powerfilter, hvad er det ??

Du kan se det på
http://www.thansen.dk/product.asp?c=78840186&n=282592719&pn=299634504
--
Spacemann
ICQ: 144131050

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 01-08-02 20:14

"Spacemann" <spacemann@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg så lige hos thansen er der noget der hedder powerfilter, hvad er det
> [...]

Der er et filter der giver en vældig sjov brumme lyd! Min mening til det er
at det kun kan anbefales til meget hårdt tunede scootere.. Der er meget høj
luft gennemgang i det, det gør dog også at der er mendre levetid på
scooteren efter mont. da der så kan komme en del mere skidt med ind iforhold
til det originale! Jeg har blandt andet evo cyllinder på min scooter, men
kører alligevel med det originale. Dog har jeg fjernet "Plumpen" i kassen så
den kan få det luft den skal have.!
Jeg har prøvet det, og min mening om det er at det er spildt af penge!

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-08-02 21:54

Spacemann <spacemann@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d496853$0$172$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg så lige hos thansen er der noget der hedder powerfilter, hvad er det
> [...]

I modsætning til dit orginale filter, er powerfilteret et åbent filter, og
derved ingen lyd-dæmpning i form af kasse og lign.
Effekten er klart at mærke hvis man får dyset korrekt ind efter montering.
Det er vigtigt at gøre, ellers får din motor
for mager blanding, og weee så sidder stemplet godt og grundigt fast !
Du kan evt lave en løsning med at have filtret under sædet på din scooter,
og lave en slange / alu-rør der går ned til indsugningen !
På den måde får du effekten, men ikke den høje brummende lyd.
Ps : Skal du have et åbent filter, så vælg et skum-filter , og brug det for
guds skyld ikke i vinterperioden..

> Spacemann
> ICQ: 144131050

/Thomas

Fra : Michael Thomsen

Dato : 02-08-02 14:42

Hej

Det er et filter som ikke sidder en i luftfilter kasse. Luft
gennemstrømningen er meget større, dvs du kan suge mere luft igennem det, og
derfor tage mere benzin ind, og dette forøger HK / NM. Det bliver primær
brugt på karburatorere 17.5mm -> da den orginale luftfilter kasse er
tilstrækkeligt til karburatorere <17.5mm.

For at få noget ud af karburatoren / filteret kræver det at du har en større
cylinder end den orginale. Jeg mener personligt at 47mm polini -> skal man
bruge større karburator og andet luftfilter.

Du kan f.eks. se på dette filter som er et Evolution Luft filter som
anbefales til Polini Evo cylindere. Ydelsen er meget stor og forskellen fra
orginal luftfilter til evo filteret er vigtige hk. Det eneste minus er at
med et power luft filter bliver der lavet næsten åbent ned til cylinderen og
derfor vil karburatoren brumme og larme meget.. Her kan du gøre som Thomas
siger.. Tag et PVC rør og bøj det så de kan gå op under sædet, og monter
filteret her.

http://www.scooter-racing.dk/images/stalker/50428.jpg

Der fået mange forskellige filtere. Det med at scooteren bliver mere slidt,
tror jeg ikke på.. Fordi når Polini levere et powerluft filter til en Evo
cylinder som koster ca. 2000,- så har de testet det, og ændret det 1000
gange indtil de har fundet det perfekte, nemlig det som yder mest, og
fjerner flest snavs.

Mvh Michael

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-08-02 15:17

Michael Thomsen <gichael@hunters.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aie272$19ra$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> cylinder som koster ca. 2000,- så har de testet det, og ændret det 1000
> gange indtil de har fundet det perfekte, nemlig det som yder mest, og

Nemlig, men det er vigtigt at holde det rent, og spraye med filterolie ,
ellers snupper det ikke de partikler som det skal !

> Mvh Michael

/Thomas